جنبش آزادی: دولت عراق مسئول خون فرزندان ایزدی است

جنبش آزادی در خصوص حمله ارتش اشغالگر ترکیه به خودروی یگانهای مدافع شنگال بیانیه ای صادر کرد و در آن اعلام کرد، ترور دولتی حکومت فاشیست حزب عدالت و توسعە و حزب حرکت ملی، بر ضد خلق کورد و خلقهای آزادی خواە ادامە دارد و هر روز جنایتی را انجام می دهد.

در بیانامە جنبش آزادی آمدە است کە شهادت دو فرمانده یگانهای مدافع شنگال به نام های سعید علی بدل معروف به پیر چکو و خیری خضر خلف معروف به آگر جعفر توسط هواپیماهای ارتش اشغالگر ترکیه جنایت علیه بشریت و در کل نقض آشکار حاکمیت و امنیت مردم عراق و اللخصوص خلق ایزدی است. این برای چندین بار است که از طریق مزدوران و بردگان جاسوسی فرزندان خلق ایزدی را مورد هدف قرار می دهند.

در بخش دیگری از این بیانیە آمدە است کە حمله فاشیست های دولت ترکیه در حالی صورت گرفتە است کە خلق شنگال و ایزدی ها تصمیم گرفته اند خود مدیر و مدافع خود باشند و در صلح با همه جوامع زندگی کنند و بە هیچ وجە از این تصمیم خود عقب نشینی نخواهند کرد و بار دیگر اسیر حکومت زورگو کە در زمان حملە داعش آنها را تنها گذاشتند تا هزاران زن و کودک  ایزدی را در آنجا قتل عام کنند.

جنبش آزادی تاکید کرد: حملات دولت اشغالگر ترکیه به هر فرد، گروه و نیروی آزادیخواه و با ارادە، حمله به پروژه راه حل و همزیستی در عراق و سوریه و کل منطقه است. حملە بە گنگرە کنفرانس حل مشکلات عراق در ملت دمکراتیک است کە در شنگال آزاد شدە در تاریخ ٢/٢٥ با حضور ٤٥٠ فرد اکادمیک و سیاستمداران و روشنفکران از همه شهرها و جوامع عراق برگزار شد.

 در قسمت دیگر این بیانامە اعلام شدە است این اقدامات و پیشرفت ها باعث ایجاد هیستری برای فاشیست ها و همدستان آنها شده و آنها با انجام فعالیت های ناانسانی، پروژه راه حل و همزیستی در چارچوب ملت دموکراتیک را رد کردەاند و آن ترور را انجام دادند و با این کار ضد انسانی خاطر جریحە دار  ایزدی ها دوبارە تازە کرده و ذهنیت ظالمانه خود را ابراز کرده اند. بنابراین لازم است این کار تروریستی رژیم فاشیست ترکیە از سوی نیروهای آزادی خواە و پاسخ دادە شود و آن نیز از طریق نیز با مبارزە دمکراتیک و عبور از ذهنیت حکومت گر و ملی گرایی در منطقە است و از سوی دیگر دولت عراق مسئول خون فرزندانش، به ویژه آن ایزدی هایی سنگرهای مقاومت را خالی نکردە و با تقدیم هزاران شهید  در آزادسازی و حفاظت از شنگال از دست تروریستهای داعش و همدستانشان، تلاش کردند.

 در این بیانیه همچنین آمده است که دست سیاە دولت ترکیه و همدستانش همان دست سیاه داعش است و نیروهایی که داعش را یاری و حمایت کردند  و هر کسی کە برضد داعش فعالیت کند بە این شکل مورد هدف قرار می گیرد برای این نیز نمونە زیاد است برای مثال عمو زکی   شنگالی تا شهادت پیرچکو و شهید آگر گواه این واقعیت هستند.