ک.ج.ک: حساب تمام نسل‌کشی‌ها از استعمارگران نسل‌کش پرسیده خواهد شد

ک.ج.ک اعلام کرد که دومین قتل‌عام پاریس، ادامه قتل‌عام 9 ژانویه در پاریس و قتل‌عام روبوسکی است. ک.ج.ک گفت: «مردم میهن‌دوست و دوستان ما در مبارزه برای آزادی، عدالت و دموکراسی پیروز خواهند شد و از استعمارگران نسل‌کش بزرگترین حساب را خواهند پرسید.»

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) به مناسبت سالگرد قتل‌عام روبوسکی بیانیه‌ای منتشر کرد. ک.ج.ک گفت: «ما یک بار دیگر قتل‌عام روبوسکی را که توسط دولت ترکیه در 28 دسامبر 2011 انجام شد محکوم می‌کنیم. 34 کورد در این قتل‌عام به قتل رسیدند. یاد قربانیان این قتل‌عام و  کسانی که جان خود را از دست دادند را گرامی می‌داریم.

ریاست مشترک ک.ج.ک در بیانیه خود اظهار نمود: «قتل‌عام روبوسکی یکی از ده‌ها قتل‌عام علیه کوردها است که بر اساس دشمنی با کوردها و نسل‌کشی صورت گرفت. این قتل‌عام به وضوح نشان‌دهنده خصومت دولت ترکیه با مردم کورد است. در روبوسکی 34 غیرنظامی کورد به طرز وحشیانه و بی‌رحمانه‌ای به قتل رسیدند. این قتل‌عام که جنایت بزرگ نسل‌کشی است، نیاز به قضاوت و پاسخگویی دارد. اما تحقیقات هرگز آغاز نشده است. بر خلاف این وضعیت، دولت سعی کرد قتل‌عام را توجیه کند و طیب اردوغان این حمله را که در آن 34 غیرنظامی کورد کشته شدند، به جا خواند و آشکارا مسئولیت قتل‌عام را بر عهده گرفت.

چطور ممکن است که در قرن بیست و یکم کوردها را جلوی چشم تمام دنیا سلاخی می‌کنند، از این قتل‌عام حمایت می‌شود و به هیچ‌عنوان موضوع حساب و کتاب و پرسشی قرار داده نمی‌شود؟ این وضعیت تنها با ویژگی دولت ترکیه قابل توضیح است. دولت ترکیه نگرش و ویژگی علیه کوردها دارد. بنابر این کشتن، قتل‌عام و نسل‌کشی کوردها امری مشروع و ضروری تلقی می‌شود. در واقع در دولت ترکیه تنها یک قانون وجود دارد و آن قانون نسل‌کشی کوردها است. در نگرش و عمل دولت ترکیه، کشتن کوردها نه بلکه نکشتن آنها جرم محسوب می‌شود. کوردها زمانی می‌توانند زندگی کنند که دست از کوردبودن بردارند. در غیر اینصورت به کوردها فرصت زندگی نمی‌دهند. وقتی کوردها بخواهند مثل خودشان باشند و با زبان و هویت و فرهنگ و اراده خود آزادانه زندگی کنند کشته می‌شوند. این همان اتفاقی است که در روبوسکی رخ داد. دولت ترکیه 34 نفر را به قتل رساند که اعتقاد بر آزادی و میهن‌دوستی داشتند.»

با نابودی حکومت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ ، میتوان حساب نسلکشی را زیر سوال برد

در بیانیه ریاست مشترک شورای اجرایی ک.ج.ک به نکات زیر اشاره شده است:

«در ترکیه، راه رسیدن به قدرت و کسب آن، نسل‌کشی کوردها و تداوم‌بخشی آن است. قتل‌عام روبوسکی ویژگی خاصی دارد که این واقعیت را برجسته می‌کند. حزب عدالت و توسعه و رئیس آن، دیکتاتور فاشیست اردوغان، به این روش متوسل شد و بطور  روزافزونی به قتل‌عام کوردها پرداخت و بدین صورت سعی کرد حاکمیتش را برقرار کند و به حکمرانی‌اش تداوم ببخشد. دشمنی با کوردها و نسل‌کشی در حال حاضر توسط دولت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ انجام می‌شود. با تشکیل ائتلاف آ.ک.پ/م.ه.پ ، سیاست نسل‌کشی کوردها بر اساس طرح میثاق ملی با گسترده‌ترین حملات اشغالگرایانه انجام شد. حمله و قتل‌عام در چهار نقطه کوردستان و در هر منطقه کوردنشین. این سیاست از باکور تا باشور، شنگال، مخمور، روژاوا و اروپا اجرا می شود. جدیدترین نمونه این قتل‌عام دوم پاریس است. دومین قتل‌عام پاریس ادامه قتل‌عام 9 ژانویه پاریس و قتل‌عام روبوسکی است و قتل‌عام روبوسکی ادامه قتل‌عامهای قبل از آن است. حملات، تهاجمات و قتل عام همه بر اساس تکمیل نسل کشی کوردها است.

این دولت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ است که نسل‌کشی را بر کوردها تحمیل می‌کند. بنابراین با از بین بردن این حکمرانی می‌توان از نسل‌کشی کوردها جلوگیری کرد و حساب قتل‌عام‌ها را پرسید. مبارزه برای این باید بیش از پیش تقویت شود. روشن‌ساختن قتل‌عامها، آزادی خلق کورد و دمکراتیک‌شدن ترکیه تنها با نابودی حکومت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ محقق می‌شود. بار دیگر اشاره می کنیم؛ حساب تمام جنایات نسل‌کشی دولت فاشیست ترکیه به ویژه جنایات اردوغان و باغچلی قطعا پرسیده خواهد شد. مردم میهن‌دوست کوردستان و دوستانشان در مبارزه برای دموکراسی، عدالت و آزادی پیروز خواهند شد و از استعمارگران نسل‌کش بزرگترین حساب را خواهند پرسید. بر این اساس، ما از مردم خود، نیروهای دموکراتیک جهان می‌خواهیم که بر سطح مبارزه‌شان برای دموکراسی، عدالت و آزادی بیافزایند.