کالکان: مژده ای بود که ترس را در دل واپسگرایان انداخت!

دوران کالکان، عضو کمیته اجرایی پ‌ک‌ک، گفت: «فرماندهی قرارگاه مرکزی ما گفت، ما مژده ای می‌دهیم، مژده نیز بر اساس معنای نوروز بود، ترس را در دل واپسگرایان انداخت و به آزادی خواهان امید داد.»

دوران کالکان عضو کمیته اجرایی پ‌ک‌ک با تلویزیون مدیا هابر صحبت کرد. کالکان گفت: «گریلاها مدتها با شجاعت، فداکاری و خلاقیت جنگیدند، همیشه ضربات سنگینی را به دشمن وارد کردند. از اکتبر، نوامبر به بعد هر ماه عملیات های انقلابی بزرگی را علیه فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ انجام دادند. این قطعا حتی در سطح بالاتر امکان پذیر است. فرماندهی قرارگاه مرکزی ما گفت، ما مژده ای می‌دهیم. این مژده واقعاً مطابق معنای نوروز بود. نوروز را پر خروش کرد، همه را با اراده نوروز متحد کرد. ترس را در دل واپسگرایان انداخت و به همه کسانی که به دنبال آزادی هستند امید داد.

هر کسی می‌تواند از فناوری استفاده کند، می‌توان موارد بیشتری را هم پیدا کرد

 قبلاً در مورد فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ گفتیم: خود را سوژه بازار می‌کنند، از فلان منطقه حمایت دریافت می‌کنند، با آن یکی حمله می‌کنند و این را نقطه قوت خود می‌بینند. فرصت‌ها را دیده‌اید، ابزارهای فنی را دیده‌اید، مثل چوب از آن‌ها علیه گریلا استفاده می‌کنند. موشک هایی به این بزرگی را مثل یک گلوله به سمت کسی شلیک می‌کنند . و آنها با گفتن «ما آن را زدیم» به خود می‌بالند. این فقط به شما بستگی ندارد. بنابراین نه تنها شما می‌توانید از این استفاده کنید دیگران هم می‌توانند..فردا اگر از ابزار دیگری هم استفاده کنید، هر کسی می‌تواند آن را پیدا کند و استفاده کند، پس شما چه خواهید کرد؟ با بیانیه فعلی ه‌پ‌گ، فاشیسم آک‌پ-م‌ه‌پ به سطحی رسیده است که در مورد آن صحبت کردیم. آن وقت نباید گفت «من یک ابزار دارم، این فقط مال من است» و از آن لذت ببرد. هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند و بیشتر از آن را هم می‌تواند تهیه کند. حقیقت این است که در این مورد حرف زیادی برای گفتن نیست. آنچه باید گفته شود را ه‌پ‌گ می‌گوید و وظیفه ماست که این را تبریک بگوییم. من به همه فرماندهان و مبارزان ه‌پ‌گ و یژا استار تبریک می‌گویم، به همه کسانی که این را ایجاد کردند درود می‌فرستم. به نام مدیریت حزب ما. برایشان آرزوی موفقیت دارم.

لازم است خلق بیشتر با گریلا متحد شود

گریلا همیشه برای ما به امید تبدیل شد،‌ پیشاهنگی کرد. همیشه به خلق امید داد. برای این نوروز هم امید را نیرومند کرد. آتش نوروز نه تنها روی زمین بلکه همچنین در آسمان‌ها هم برافروخت، مشارکتی عظیم را برای نوروز ۲۰۲۴ انجام داد. آشکار است که نشان داد مبارزه آزادی تا چه اندازه می‌تواند نیرومند شود، به پیش برود، با پیشاهنگی گریلا مبارزه پیروز خواهد شد. واقعیت چنین می‌باشد، اما یکبار دیگر هم به همگان نشان داد. عیان شد که پیشاهنگی گریلا یک پیشاهنگی ضعیف نیست. خلق، جوانان و زنان کورد با صیانت از گریلا اشتباهی را مرتکب نشده‌اند. ذهنیت و سازماندهی آزادی،‌ برخورد پیروزمندانه با مبارزه گریلا به اشتباه نیافتاد. مسئله‌ی تعریف و تمجید هم نبود، حالت و موقعیت موجود گریلا یک واقعیت است. مقاومت در مناطق زاپ،‌ آواشین و متینا، ایستار قهرمانانه گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان را بر علیه حملات فاشیستی، استعمارگر و قاتل این واقعیت را یکبار دیگر نشان داد. از اکنون به بعد هم ادامه خواهد داشت. خلق ما بخوبی به گریلا باوری و اطمینان داشته باشد، پشتیبانی خود را از گریلا بیشتر کند و نیرو بخشد. لازم است خلق بیشتر با گریلا متحد شود. هر اندازه که راه و روش گریلا را آموخت، صاحب نگرش گریلا شد، واقعیت یک خلق گریلا شده آفریده شد، ما پیروز خواهیم شد. ما جستجوی آزادی خود  را، مبارزه و مطالبات خود را اینچنین جامه عمل خواهیم پوشانید. ما با این عملکرد آگاه شده، باور داشته و بر همین اساس از گریلا صیانت به عمل آوریم. ما خود را به گریلا مبدل کنیم. این عملیات و این کنش، این قهرمانی نشانگر آنست. بخصوص برای جوانان کورد نشانگر آنست که بجز ایستار آزاد گریلا شده دستاوردی دیگر وجود ندارد. به نیروی جاذبه تبدل می‌شود. ذهنیت به جوانان بخشیده و راه را پیش روی آنان میگذارد. ما گریلا شویم مبارزه کنیم و پیروز شویم.