ک‌ج‌ک: آپه نَمر شهید کوردستان است

ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک گفت: «ما متأسفیم از اینکه آپه نَمر (خلیل عثمان) جان خود را از دست داد. یاد او را با قدردانی گرامی می‌داریم و در برابر مبارزات ارزشمند و موضع میهن‌دوستانه‌اش ادای احترام می‌کنیم.»

آپه نَمر

بیانیه ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) به شرح زیر است:

«با اندوه مطلع شدیم که آپه نَمر (خلیل عثمان)، میهن‌دوست شجاع کوبانی که مورد توجه، قدردانی و احترام همه مردم کوردستان بود، درگذشته است. با قدردانی از ایشان یاد می‌کنیم و در برابر مبارزات ارزشمند و موضع میهن‌دوستانه‌اش ادای احترام می‌کنیم. این ضایعه را به بستگان وی، مردم روژاوا و کوبانی و همه مردم میهن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم.

زمانی که کوبانی مورد حمله تبهکاران فاشیست داعش قرار گرفت، آپه نمر با وجود کهولت سن، با برداشتن اسلحه در جبهه جای خود را گرفت و از سنگری به سنگر دیگر تا آزادی کوبانی جنگید. او با وجود اینکه بارها مجروح شد، کوبانی و جبهه جنگ را رها نکرد. آپه نمر همراه هزاران مبارز آزادی بود و مانند آرین میرکان نماد مقاومت کوبانی شد.

او با وجود کهولت سن، با شجاعت، ایثار و مواضع شجاعانه خود، مانند محمد تونچ‌ها، معیار میهن‌دوستی و خط جنگ خلق انقلابی دوران جدید شد. اگرچه از دست دادن چنین شخصی که قلبش سرشار از میهن‌دوستی بود ما را بسیار اندوهگین می‌کند، اما همیشه در مبارزات ما، یاد گرانقدرش زنده خواهد ماند. باید از چنین شخصیت ارزشمندی به عنوان شهید کوردستان یاد کرد. بر این اساس یک بار دیگر با احترام از او یاد می‌کنیم.»