کنفدرالیسم جوامع کوردستان: این ترور از سوی دولت آ.ک.پ/م.ه.پ صورت گرفتە است

ریاست مشترک شورای اجرایی KCK از عضو شورای رهبری KCK اوین (آمینه کارا) و میر پرور و عبدالرحمن کیزیل به نیکی یاد کردە و اعلام نمود: این کشتار توسط دولت فاشیست AKP-MHP انجام شده است کە از حامیان و روسای داعش بە شمار می روند.

ریاست مشترک شورای اجرایی KCK از عضو شورای رهبری KCK اوین (آمینه کارا) و میر پرور و عبدالرحمن کیزیل به نیکی یاد کردە و اعلام نمود: این کشتار توسط دولت فاشیست AKP-MHP انجام شده است کە از حامیان و روسای داعش بە شمار می روند.

ریاست مشترک شورای اجرایی KCK در خصوص کشتار پاریس بیانیه ای صادر کرد. بیانیه به شرح زیر است:

در کشتار پاریس که در 23 دسامبر 2022 انجام شد، یکی از اعضای شورای اجرایی KCK، هوال اوین (آمینه کارا) و دو فرد میهن دوست ما میر پرور و عبدالرحمن کیزیل به شهادت رسیدند. اینها رفقای ما هستند. در شخصیت این رفقای شهیدمان، ما از همه شهدای انقلاب و مردم سالاری با احترام و سپاس یاد می کنیم، وعده پیروزی را که به شهدا داده ایم یک بار دیگر تکرار می کنیم.

هوال ما، اوین در سال 1988 به نهضت آزادی پیوست و از آن زمان تاکنون برای آزادی مردم کردستان مبارزه می کند. او در بسیاری از میدان ها کوشید، جنگید، زندگی کرد و جان خود را فدا کرد. در آن زمان کە او پیشگام مبارزات زنان بود در توسعه خط مشی زنان آزاد و ایجاد شعور و اراده زنان سهم و تلاش زیادی داشت. او کمکهای فراوانی را در راستای ایجاد ارتش زنان انجام دادە و وظایف بسیار مهمی را انجام داد.

در پیشبرد انقلاب روژآوا کار و سهم بزرگ هوال اوین برجسته است. او در جنگ با داعش شرکت کردە و نقش تعیین کننده ای در شکست داعش داشت. او خدمات بزرگی را نه تنها به خلق کورد، بلکه به کل بشریت کرد. او بر اساس خط مشی زنان آزاد با سبعیت و ارتجاع داعش مبارزه کرد و عملکرد موفقی از خود نشان داد. او به عنوان یک زن این افتخار را داشت که در مقابل دشمنان زن و ارتجاع قرار بگیرد. علیه داعش جنگید و داعش را شکست داد. بی شک هوال اوین آگاهی، توان و میل به مبارزه را از خط آزادی رهبر آپو، از وفاداری به مردم کردستان و عشق و ایمان به راه آزادی زنان دریافت کرد.

هوال اوین در جنگ با داعش مجروح شد و برای مداوا به اروپا رفتە بود، در اروپا تحت معالجه قرار گرفت و در آنجا به مبارزات خود را ادامه داد. از بدو ورود به صفوف آزادی تا زمان شهادت همواره جنگید. خلق و زنان کوردستان رفیق اوین را از نزدیک می شناسند، به همین دلیل پس از شهادتش از مبارزات او حمایت قاطع کردند. خلق کورد به پاریس رفتند و به این سه شهید ادای دین کردند. چنین برخوردی بسیار معنادار و ارزشمند است.

بدیهی است که هدف اصلی این حمله هوال اوین بوده است. دولت قاتل ترکیه و حکومت فاشیست AKP-MHP با سرکوب مبارزات آزادی کردستان و حمله به رهبران مبارزه ی آزادی سعی در نجات داعش و برقراری مجدد کنترل داعش دارند. کاملاً واضح است که AKP-MHP همان ذهنیت و موضع داعش را دارد، فراتر از حمایت از داعش، از ابتدا داعش را رهبری می کرد و این را همه می دانند. چون رفیق اوین هم با داعش می جنگید و نقش تعیین کننده ای در شکست داعش داشت، AKP-MHP و میت به او حمله کردند و او را به شهادت رساندند. مردم کورد و دوستانشان با احساس تعلق شدید عمل کردند، زیرا از واقعیت امر اطلاع دارند. متأسفانه رویکرد دولت و مقامات فرانسه نگرانی های ما و مردم ما را برطرف نمی کند، این رویکرد تا افشای حقیقت فاصله زیادی دارد. متأسفانه رویکرد دولت فرانسه این است که کشتار را غیرقانونی نشان می دهد، ماهیت آن را پنهان می کند و آن را به گونه ای نشان می دهد که گویی یک حمله شخصی است. نباید درگیر رویکردی عمدی برای پوشاندن حقیقت باشد که این کشتار را یک حمله شخصی و نژادپرستانه نشان دهد. همین نگرش در قتل عام پاریس در 9 ژانویه 2013 نشان داده شد و بنابراین، با وجود اینکه دولت فرانسه می دانست که این قتل عام توسط دولت ترکیه و MİT انجام شده است، حقیقت ثابت نشد.

اگر این رویکرد در حال حاضر ادامه یابد، به وضوح به این معنی است که از سیاست های نسل کشی کوردها حمایت می کند، همچنین به معنای حمایت از فاشیسم AKP-MHP و داعش می باشد. در شرایطی که دولت ترکیه به فردی که علیه داعش جنگیده بود حمله کرد، چنین موضعی معنای دیگری نخواهد داشت.

دولت و حکومت فرانسه باید دو ترور در پاریس را به درستی ارزیابی کردە و حقایق را آشکار نماید. این ترور هم مانند ترور 9 ژانویه برنامه ریزی شده بود. در پشت این کشتار، دولت فاشیست AKP-MHP، نیروهای اطلاعاتی مختلفی قرار دارند که از حمایت دولت ترکیه و میت برخوردارند. قابل قبول نیست که این وضعیت مشاهدە نشدە و افشا نشود. ما بار دیگر از دولت و حکومت فرانسه می خواهیم که رویکرد صحیحی برای افشای حقایق نشان دهند. این کشتار توسط دولت فاشیست AKP-MHP که حامی و مدیر داعش است انجام شد. این واقعیت باید به هر نحوی مشخص و افشا شود.

خلق کورد و دوستانشان به شدت به این ترور اعتراض کردە و موضع درستی گرفتەاند. اما این فعالیت ها باید به دور از خشونت باشد و نباید اجازه تحریک داد. خلق و دوستان ما باید نارضایتی خود را با جدیت و بر اساس موازین دموکراتیک ابراز کنند.