کودار: راه شهید آرگش و رفقایش خلقمان و جنبش آزادیخواهیش را به آزادی می‌رساند

کودار در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ١۶ شهریور ١٣٩٧ حومه سنه اعلام کرد: شهید آرگش و رفقایش توانستند با فعالیت‌های بی‌شائبه خویش برگ زرین دیگری از تاریخ مبارزات نستوه خلقمان در شرق کوردستان را ورق زنند.

جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کوردستان به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت آرگش کارزان، تولهلدان سنه، دلوان فدا و روژهات بوکان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه کودار به شرح زیر است:

"مبارزه در راه شهدا و تحقق آرمانهای آزادیخواهانه آنها که همانا جزو آرزوهای خلق‌ کورد است، از بزرگترین وظایف‌مان در مرحله کنونی می‌باشد. در چهارمین سالگرد شهادت چهار مبارز فدایی کودار به نام‌های «آرگش کارزان(جمال رحمانی)»، «تولهلدان سنه(رئوف ابراهیمی)، «دلووان فدا(شریف امینی)» و «روژهات بوکان(جعفر محمدی)» یاد و خاطره آن شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم. آن رفقا با شهادت خویش ضامن آزادی مسلم خلقمان شدند.

جنگ‌افروزی و توطئه‌گری دشمنان خلقمان علیه هرچهار بخش کوردستان هیچ مرزی نمی‌شناسد. رفقایمان «آرگش کارزان و تولهلدان سنه» بعنوان عضو شورای مدیریت «جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کوردستان(کودار)» همراه با رفقای شهید «دلوفان فدا و روژهات بوکان» فعالیت‌هایی عظیمی در مناطق مختلف شرق کوردستان بویژه سنه به انجام رساندند و یک گام دیگر جنبش آزادیخواهی‌ و خلقمان را به آزادی نزدیک ساختند. دشمن که این همه پیشرفت و سرافرازی خلقمان در مسیر آزادی و دمکراسی را تحمل نمی‌کرد با کمک مزدوران خودفروش به یک توطئه پلید در روز ۷ سپتامبر ۲۰۱۸(۱۶ شهریور) در مناطق حومه سنه علیه رفیق آرگش و رفقایش دست زد و به شهادت رساند.

بی‌شک شهادت بدیلی است که با رنج و فداکاری و فدایی‌گری در راه رسیدن خلق تحت‌ستم کورد ارزانی داشته می‌شود. شهید آرگش و رفقایش توانستند با فعالیت‌های بی‌شائبه خویش برگ زرین دیگری از تاریخ مبارزات نستوه خلقمان در شرق کوردستان را ورق بزنند و مسیر تحقق آزادی و دمکراسی که تنها امید و آرزوی خلقمان است را بگشایند. مبارزه در مسیر شهدای گرانقدر امروز روشنگر راه انقلابی علیه دشمنان قسم‌خورده خلقمان است که رهنمونی برای آزادی کامل می‌باشد. امروز ما بعنوان جنبش آزادیخواهی و خلقمان از دستاوردهای عظیم شهدا تغذیه می‌کنیم و با حفظ آن غیرممکن است به آزادی واصل نگردیم. قدرمسلم، رنج‌های شهید آرگش و تولهلدان با پیشاهنگی‌ ارزشمندشان همراه با رفقای شهید با رنج‌های خلق همیشه فداکار کورد یکی گشته و امروز امید به آزادی و دمکراسی را در دلها زنده نگه‌ داشته. ما همچو رفقا و رهروان راه این شهدای گرانقدر مدیون فدایی‌گریشان هستیم و سوگند یاد می‌کنیم که تا آزادی کامل به راه حقیقت‌جویی آنها ادامه دهیم. راه شهید آرگش و رفقایش خلقمان و جنبش آزادیخواهیش را به آزادی می‌رساند.

همچو «جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کوردستان(کودار)» با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آرگش، شهید تولهلدان، شهید دلوفان و شهید روژهات سوگند یاد می‌کنیم که هرگز رنج‌های بی‌پایانشان را فراموش نکنیم و با یکی‌شدن با خلقمان تا رساندن خلقمان به آزادی و دمکراسی از پای ننشینیم. به مناسبت سالروز شهادت این شهدای گرانقدر از همه جوانان و زنان و روشنفکران و فعالان غیور خلقمان دعوت بعمل می‌آوریم که با ارتقای فعالیت‌های خلقی و پیوستن به صفوف نیروی گریلا راه شهدا را پرفروغ سازند و چراغی دیگر در مسیر آزادی خلقمان برافروزند. یاد و خاطره همه شهدای خلقمان گرامی باد."