علیه سیستم کهنه‌پرست به آفتاب روی آورد

 فراشین زیلان گریلای یژا ستار از همان دوران کودکی به دلیل ظلم و سرکوب اشغالگران نسبت به دشمن خشم بسیاری احساس می‌کرد،  وی در سال ۲۰۱۹ قهرمانانه تا آخرین گلوله مقابل دشمن جنگید و به شهادت رسید.

 جوانان کورد با روحیه، اراده و فلسفه‌ی مبارزات عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد خود را به این سطح رسانده‌اند که آینده و سرنوشت خود را با دستان خود تعیین کنند. دولت ترکیه این حقیقت را درک کرده است و برای آنکه مانع آن شود بسیار تلاش می‌کند.

بریوان باتی (فراشین زیلان) یکی از این جوانان بود که در آمد به مبارزات خلق کورد پیوست.

بریوان با موضع‌گیری میهن‌دوستی و با قدرت همه وظایفش را با موفقیت انجام می‌داد. فراشین همیشه با سیستم تحمیل شده اختلاف داشت، برای آنکه به راه رفیق بریوان ادامه دهد، نام بریوان را برای خود انتخاب کرد و در سال ۲۰۱۳ به صفوف مبارزات پیوست. به گریلایی تبدیل شد که همیشه سرشار از جوش و خروش و شجاعت و اراده بود.

گریلا فراشین  با جوهر هوشمندی زن به نمونه آشکار این نیرو که فلسفه زن را آفریده است تبدیل شد.

فراشین گریلای یژاستار از همان دوران کودکی به دلیل ظلم و سرکوب خشم بسیاری نسبت به دشمنان احساس می‌کرد به همین دلیل با روحیه و اراده‌ای نیرومند در سال ۲۰۱۶ به آمَد، سرزمینی که در آن متولد شده بود روی آورد. وی با جوش و خروش بسیار به یکی از مبارزان راه آزادی تبدیل شد.

 فراشین گریلای یژاستار در خاکی که در آن متولد شده بود جستجو برای آزادی را آغاز کرد و با خواست خود همیشه علیه سیاست‌های سرکوب و پاکسازی دولت ترکیه مبارزه نمود. گریلا فراشین در مبارزات فعالانه شرکت می‌کرد و در سال ۲۰۱۹ در جنگی علیه دشمن تا آخرین گلوله‌اش قهرمانانه جنگید و به کاروان شهدا پیوست.