لیلا گووَن فراخوان داد: به خاطر آزادی فریاد برآورید

لیلا گووَن ریاست مشترک ک‌ج‌د پیامی را به کنفرانس صلح در شهر آمد ارسال کرد و اعلام نمود: «برای شروع دوره‌ی راه‌حل و گفت‌و‌گو با مخاطبین واقعی، باید حامیان صلح فریاد برآورند.»

کنفرانس «صلح و حل مسئله‌ی کورد» که توسط انجمن حقوق بشر (IHD) در شهر آمد برگزار می‌شود، در دومین روز ادامه دارد. لیلا گووَن ریاست مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک (ک‌ج‌د) که در زندان زنان سینجان زندانی است، نامه‌ای را به کنفرانس ارسال کرد. در این نامه گووَن به اهمیت مبارزات صلح‌طلبانه توجه کرده است.

نامه‌ی گووَن توسط ارین کسکین ریاست کل IHD قرائت شد. لیلا گووَن در این نامه اظهار داشته که این کنفرانس، امید آن‌ها زنده کرده است. گووَن در ادامه اعلام کرده است که مطالبه‌ و خواسته‌ی صلح باید مصرانه ادامه یابد و اشاره کرده که هدف مبارزات آن‌ها نیز بنیان نهادن سیستم دمکراتیک مسالمت‌آمیز است. گووَن در ادامه به بیانات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه داشت که گفته بود: «رومان کوردها قبل از نوشته شدن، در زندگی اتفاق افتاده است» و اعلام کرد: «آری خلق کورد به تمامی جهان نشان داد که در خاورمیانه، خلق بدون دولت نیز می‌توانند به زندگی بپردازند. مفتخر هستم که یکی از افراد این خلق هستم.»

در ادامه‌ی نامه‌ی گووَن اعلام شده است که نیروهای هژمون‌گرا و امپریالیست نمی‌خواهند مسئله‌ی کورد حل گردد و تا جایی که برایشان امکان داشته باشد فاشیسم را ترویج می‌دهند. گووَن اظهار داشت که جهانی که در آن انسان‌ها بتوانند براساس برادری و خواهری زندگی کنند، قابل دست‌یابی است و در ادامه گفته است: «در مدت کوتاهی نتایج تلاش‌هایتان برای دست‌یابی به صلح مشخص خواهد شد، در پایان زندگی از قوانین قدرتمندتر است. اگر زندگی وجود داشته باشد، امید نیز وجود دارد. دوستان گرامی؛ خلق کورد با وجود تمامی آزارها و گرفتاری‌ها باز هم خواستار صلح است. اما برای این‌که روند راه‌حل‌ از طریق گفت‌و‌گو با مخاطبین واقعی آغاز شود، باید کسانی که خواستار صلح و خواهری و برادری خلق‌ها هستند، بیشتر فریاد برآورند.»