مبارزات و رویاهای فدائیان

باید اراده، زندگی، مبارزات، تمرکز و رویاهای فدائیانی که این عملیات را انجام دادند به خوبی درک کرد. آنها با از خود گذشتن، خود را در رهبر آپو، خلق کورد و آزادی که به دنبال آن بودند غرق کرده و به حقیقت تبدیل شدند.

فداکاری

اخیرا رسانه‌های جنگ ویژه ترکیه و رسانه‌های حزب دمکرات کوردستان تلاش می‌کنند عملیات فدایی علیه TUSAŞ را توجیهی برای حملات دولت فاشیست و اشغالگر ترکیه معرفی کنند. از این طریق هدف آن شکستن امید مردم کورد و تضعیف اعتماد آنها به جنبش آزادی کورد است. در نهایت، هدف آنها این است که دلیل و توجیه حملات هوایی علیه مناطق حفاظتی مدیا، روژاوا، شنگال و حملات قیم علیه جنبش سیاسی کورد را به این موضوع مرتبط کنند.

به همین دلیل، نویسندگان و رسانه‌های جنگ ویژه ترکیه پس از دست دادن رئیس فاشیست باغچلی با سیاستمداران دم پارتی در افتتاحیه پارلمان در اول اکتبر و فراخوانش برای انحلال جنبش آزادی کورد در نشست گروهی، سعی کردند ادراکی مبنی بر اینکه گویا فرایندی در حال توسعه است ایجاد کنند. با این حال، عملیات فدایی علیه TUSAŞ در ۲۳ اکتبر نشان داد که چنین فرآیندی که قرار بود با این تصورات ایجاد شود، وجود ندارد. دولت فاشیست و اشغالگر ترکیه با استناد به این عملیات، حملات هوایی را علیه شنگال و روژاوا به ویژه مناطق حفاظتی مدیا انجام داد. سپس به جنبش سیاسی کورد حمله کرد و با کودتای سیاسی برای شهرداری‌های استانبول- اسن‌یورت، کلانشهر مردین، الح و خلفتی که با اراده مردم به پیروزی رسیدند، قیم تعیین کرد.

پس از آن، جنگ ویژه ترکیه و نویسندگان حزب دمکرات کوردستان هدفشان شکستن تأثیر عملیات ۲۳ اکتبر و تضعیف اعتماد مردم کورد به جنبش آزادی کورد با ایجاد افکار پوچ و مهیج در مورد چگونگی رسیدن آنها به این نقطه بود که با دست دادن در ۱ اکتبر شروع شد. اما چیزی هست که آنها نمی‌دانند: اگر حافظه تاریخی ذهنیت دولتی را به سیاست باغچلی که به عنوان ذهن دولتی مطرح می‌کنند اضافه کنند، نمی‌توانند بیش از ۵ هزار سال پیش بروند. آنها با مردمی دموکراتیک روبرو هستند که برای آزادی می‌جنگند و با خاطرات و تاریخی که از زمان وجود بشریت در جامعه شکل گرفته است مبارزه می‌کنند. مردم کورد که خود را با آگاهی آزادی بازآفرینی کرده‌اند، مردمی با شعور سیاسی هستند. این شیوه‌های جنگ ویژه شما را بی‌اعتبار می‌کند. چرا که مردم کورد یک بار طعم آزادی را چشیده‌اند و تا رسیدن به آزادی که حقیقت است از پا نمی‌نشینند.

انسان به عنوان یک فلسفه زندگی متولد می‌شود، رشد می‌کند و می‌میرد. مرگ که برخی از آن می‌گریزند، برای برخی دیگر به عنوان راهی است که برای زندگی و آزادی به سوی آن می‌شتابند. مرگ یک زندگی جدید است. مرگ بدنی است که پیراهنش را عوض می‌کند. رسیدن به حقیقت است، آخرین مرحله پیکارگری حقیقت است. این چهارمین پروانه در داستان چهار پروانه در فلسفه هند است. رسیدن به حقیقت واقعیتی بوده است که مردم در تمام مراحل تاریخ پیوسته به دنبال آن بوده و از آن پرسیده‌اند. این واقعیتی است که آنها به دنبال آن هستند اما نمی‌توانند به آن برسند یا برای رسیدن به آن بهایی می‌پردازند. متأسفانه انسان‌ها، شریف‌ترین موجودات زمین، در حین زندگی در زمان و جغرافیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، نمی‌توانند به حقیقت دست یابند.

همانطور که رهبر آپو گفت؛ شاید انسان تا زنده است نتواند به معنای زندگی و درک حقیقت برسد. دوره‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم و جغرافیایی که در آن بسر می‌بریم سخنان رهبر آپو را به آشکارترین شکل نشان می‌دهد. با این حال، برای رسیدن به حقیقت همیشه باید تلاش زیادی کرد. جستجویی با از خود گذشتگی، جستجوی حقیقت با عشق فراوان لازم است. عشق یعنی غرق شدن در کسی/آنچه که دوستش داری. همانطور که مولانا می‌گوید دو پرنده را که همدیگر را دوست دارند از پاهایشان ببندید. یکی از پرندگان می‌میرد و دیگری آن را حمل می‌کند. مولانا عشق را اینگونه توصیف کرد. آری عشق، غرق شدن و ذوب شدن در کسی/آنچه که دوستش داری است.

کسانی که این حقیقت را به زیباترین و معنادارترین شکل تجربه و توسعه می‌دهند، بدون شک گریلاهای آزادی کورد هستند. گریلاهای آزادی کورد در حقیقت آزادی بطور فدائیانه از خود گذشته‌اند و در رهبرشان، مردم کورد و همه مردم ستمدیده غرق شده‌اند. در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴، آسیه علی و روژگر هِلین که در منطقه کازان آنکارا عملیاتی فدایی علیه TUSAŞ که در آن تجهیزات جنگی تولید می‌شود انجام دادند، با این عملیات بزرگ این حقیقت را فاش کردند. اعمال، اراده و آرزوی آزادی آنها به اندازه عشقشان به رهبر آپو و مردم کورد بود. آنها با این عملیات عظمت عشق و ارادت خود را به نمایش گذاشتند.

برای این کار باید اراده، زندگی، مبارزات، تمرکز و رویاهای فدائیانی که این عملیات را انجام دادند به خوبی درک کرد. لازم است نامه‌های متشکل از گزارش‌هایی که از خود به جا گذاشته‌اند با دقت مطالعه شود. در نامه‌های‌شان خواهید دید که این فدائیان برای تجربه آزادی در بالاترین سطح تلاش می‌کنند. آنها با از خود گذشتگی، خود را در رهبر آپو، خلق کورد و آزادی که به دنبال آن بودند غرق کردند و به حقیقت تبدیل شدند. ما به عنوان رهروان آنها باید با عشق فراوان این مبارزه را گسترش دهیم و به آزادی برسانیم. به همین دلیل ما باید هر جا که با این ذهنیت کودتاچی، اشغالگر و فاشیستی روبرو هستیم، با مبارزه در صف آسیه علی و روژگر هلین، مقاومت خود را تا پیروزی و آزادی پیش ببریم. آنگاه انزوای تحمیلی بر رهبر آپو شکسته خواهد شد و رهبری و مردم کورد آزاد خواهند شد. به همین دلیل، زمان مبارزه فدایی برای رسیدن به آزادی فرا رسیده است.