مبارزه‌ی رفیق سارینا...

رفیق سارینا شروان قبل از اینکه به شهادت برسد، زندگی در صفوف پ.ک.ک را اینگونه توصیف کرد: اگر دوباره متولد میشدم بر اساس فلسفه رهبر آپو و در صفوف پ.ک.ک مبارزه می‌کردم.

مهناز حسن خلف‌لو با نام سازمانی سارینا شروان در سال 1997 در شهر ماکو در روژهلات کوردستان در خانواده‌ای میهن‌دوست به دنیا آمد. خانواده سارینا با وجود حملات دشمن جنایتکار دست از فرهنگ کوردی برنداشتند. این امر تاثیر مثبتی بر شخصیت سارینا گذاشت.

سارینا در بطن فرهنگ کوردی بزرگ شد. با اینکه در نظام ایران بزرگ شد، اما هرگز این نظام را نپذیرفت. هر اندازه که سارینا بزرگ می‌شد و می‌فهمید، متوجه تناقض‌های بیشتری می‌شد و لذا شروع به جستجو کرد. او ستم حکومت ایران بر زنان و مردم کورد را نپذیرفت و در سال 2012 با جنبش آزادی آشنا گردید.

صفوف گریلا را مانند جایی می‌دید که می‌توانست پاسخی برای جستجوهای خود بیابد و در آن مبارزه کند. از این رو در سال 2014 سویش را به کوهستانهای کوردستان برگرداند و به صفوف گریلا پیوست. در همان سال در منطقه‌ی خواکورک دوره‌ی آموزشی‌اش را طی می‌کند. او سال‌ها در عرصه‌های مختلف مبارزاتی جنگید. او در راه آزادی با مبارزان زیادی آشنا شد. روابط رفاقتی موجود در پ.ک.ک بیش از هر چیز او را تحت‌تاثیر قرار داده بود. سارینا در ارزیابی خود از زندگی در درون پ.ک.ک می‌گفت: «ای کاش قبلاً زندگی پ.ک.ک را میشناختم و به آن ملحق میشدم. کاش می‌توانستم روزی دیگر در عرصه‌‌های آزادی بجنگم. اما اگر دوباره متولد می‌شدم و این فرصت را داشتم، بر اساس فلسفه رهبر آپو می‌جنگیدم و زندگی آزاد را انتخاب می‌کردم. من برای این زندگی با عزت و آزادی حاضر می‌بودم که تمام بهایش را بپردازم.»

در سخت ترین مناطق مبارزه کرد

سارینا با وجود همه‌ی سختی‌ها دست از مبارزه برنداشت و در بسیاری از عرصه‌ها با أراده‌ای قوی جنگید. برای اینکه بتواند در سخت‌ترین مناطق کار و مبارزه کند، پیشنهاد داد. سارینا بر اساس اهداف خود در سال 2017 عازم عرصه‌های آموزشی شد. در آکادمی شهید بریتان خود را شکوفا کرد و خود را به سطحی رساند که بتواند در هر عرصه‌ای از زندگی مبارزه کند. او به طور مصمم، اراده‌مند و توانمندانه مبارزه‌اش را پیش برد.

سارینای مقاومت‌خواه در عرصه‌ی نظامی نیز پیشروی کرد و به جایی رسید که در ارتش زنان نقش پیشاهنگی برعهده بگیرد. سارینا برای مبارزه در جبهه‌ی شمال کوردستان پیشنهاد داد و به منطقه سرحد رفت. در آنجا در هر قدمی دشمن را از نزدیک تعقیب می‌کرد و پس از هر شهادتی بیشتر جسور می‌شد و با حس انتقام‌گیری با دشمن روبرو می‌شد.

با وجود همه‌ی مشقتها، پرچم پیروزی را یک قدم بالاتر به اهتزاز درآورد و به رسالت خود در مبارزه‌ی خلق انقلابی عمل کرد. در 6 ژانویه 2020 در کمین دشمن به همراه 3 تن از رفقایش مقاومت تاریخی نشان دادند و از تله گریختند. در آن زمان دشمن با سربازان زیادی عملیات بزرگی را در منطقه آغاز کرد. سارینا و هر 3 رفقایش نگذاشتند دشمن به راحتی وارد میدان شود، تا آخرین گلوله جنگیدند و به کاروان شهیدان پیوستند.