مجازات ٩ اشغالگر از بوتان تا زاپ

در مجموعە عملیات نیروهای گریلا، در بوتان و زاپ ٩ نظامی اشغالگر ترک مجازات شدند و ٤ متجاوز دیگر نیز زخمی شدند.

مرکز اطلاع رسانی و انتشارات نیروهای مدافع خلق با انتشار بیانیەای اعلام کرد کە در نتیجە عملیات نیروهای گریلا، ٩ متجاوز کشتە و ٤ اشغالگر دیگر نیز زخمی شدەاند.

ارتش اشغالگر ترک نیز ٤ بار با هواپیماهای جنگی، دهها بار با تانک و دیگر سلاحهای سنگین نواحی برخودان گریلا را مورد هدف قرار دادە است. همزمان با آن در مقابل ورودی تونلهای جنگی تلاش کرد تا دود حاصل از سوزاندن لاستیک را بە درون تونلها وارد کند. اطلاعات بیشتر در این بارە عبارتند از:

در چارچوب کارزار انقلابی شهید دلژین-شهید شروان ارکندی:

در ١٣ دسامبر ارتش اشغالگر ترک در منطقە ارتفاعات هرموی در بوتان، عملیاتی را اغاز کرد. نیروهای ما ارتش اشغالگر ترک را تحت نظر گرفتند. اشغالگران همراە با خائنان درصدد بودند خودشان را نواحی ای برسانند کە پیش از آن نیروهای گریلا در آن مستقر بودند. این گروە در ١٤ دسامبر در نقطە شهید شایان در کمین نیروهای ما افتادە و با عملیات بمبگذاری مورد حملە قرار گرفتند. در نتیجە حداقل سە اشغالگر از پا درآمدند. همزمان با آن در نتیجە عملیات سابوتاژ نیروهای ما علیە نظامیان اشغالگر در ارتفاعات شهید فرات، یک نظامی متجاوز از پا درآمدە و دو اشغالگر دیگر نیز زخمی شدند. اشغالگران بعد از این عملیات کشتەها و زخمیهای خود را با هلیکوپتر از منطقە منتقل کردند. این عملیات بە منظور همگامی با برخودان هوالانمان در تونلهای جنگی، از سوی تیمهای متحرک یژاستار صورت گرفت.

در چارچوب کارزار انقلابی عقابهای زاگرس در منطقە زاپ:

در ١٣ دسامبر ساعت ١١:٠٠ در منطقە شیلادزی در آمیدی، تیمهای متحرک گریلا با سلاح سنگین بە اشغالگرانی کە در اطراف سنگرهای گریلا در چمچو بودند، حملە کردند. در نتیجە این حملە سە متجاوز کشتە شدند.

در ١٣ دسامبر ساعت ١١:٣٠ در منطقە برخودان شیلادزی در آمیدی، تیمهای متحرک گریلا با سلاح سنگین و تک تیرانداز بە اشغالگران حملە کردند. در نتیجە ٢ اشغالگر از پا درآمدە و دو متجاوز دیگر نیز زخمی شدند.

حملات صورت گرفتە اشغالگران با بمبهای ممنوعە و سلاح شیمیایی

١٣ دسامبر اشغالگران در محور چمچو در شیلادزی، از توابع آمیدی اقدام بە سوزاندن لاستیک در مقابل ورودی سنگرها نمودە و دودهای سمی را بە درون سنگرها منتقل کردند.

١٣ دسامبر کوهپایەهای روستاهاه دری گارە، گلکا، اورتە در متینا ٤ بار توسط هواپیماهای جنگی مورد هدف قرار گرفتند.

١٣ دسامبر نواحی ارتفاعات اف-ام، سیدا و چمچو دهها بار سلاح سنگین و تانک مورد هدف قرار گرفت.