مراسم چهلم شهادت سه زن فرمانده ی.پ.ژ در سلیمانیه برگزار شد

مراسم چهلم شهادت سه زن فرمانده‌ی یگان‌های مدافع زنان ی.پ.ژ در شهر سلیمانیه برگزار شد و در این مراسم فرماندهی ی.پ.ژ در پیامی ویدیویی ضمن گرامیداشت یاد خاطره‌ی شهدای راه آزادی، بر انتقام خون شهیدان تاکید کرد.

روز گذشته در شهر سلیمانیه، مراسم چهلم شهادت فرماندهان ی.پ.ژ، ژیان تولهلدان، بارین بوتان و روژ خابور با حضور جمعی از تشکل‌های زنان، احزاب سیاسی، شخصیت‌های سیاسی و فرهیختگان برگزار شد.

این مراسم که به همت کنگره ستار برگزار شد، پس از یک دقیقه سکوت به احترام یاد شهیدان در مقابل عکس شهدا دسته‌های گل قرار داده شد و توسط مادران شهدا شمع روشن شد.

در ادامه این مراسم روژا حسن نماینده کنگره ستار در سخنانی اعلام کرد: چهل روز پیش دولت اشغالگر ترکیه سه زن انقلابی کوردستان را که تمام عمرشان را در راه مبارزه با داعش و اشغالگران گذرانده بودند، هدف قرار داد، هدف دشمن تضعیف اراده خلق کورد است، دشمنان به خوبی می‌دانند که انقلاب روژآوا انقلاب زنان بود و از پیشرفت این دستاورد زنان هراس دارند. ما قول می‌دهیم که خون شهدایمان پایمال نخواهد شد.

نوژین دیرک فرمانده یگان‌های مدافع زنان در پیامی ویدیویی ضمن تاکید بر انتقام خون شهدا، گفت: دولت اشغالگر ترکیه حامی اصلی گروهک های داعش است و به همین دلیل زنان فرمانده سرزمینمان را هدف قرار می‌دهد.