مرکز مدافع خلق: دولت ترکیه از سلاح‌های شیمیایی جدید استفاده می کند

مرکز مدافع خلق با بیان اینکه دولت ترکیه از سلاح‌های شیمیایی جدید استفاده می کند، گفت: ما از همه سازمان‌های دموکراتیک ملی و بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر به ادای وظیفه علیه نقض کلیه قوانین ملی و بین‌المللی که رژیم ترکیه مرتکب می‌شود فرامی‌خوانیم.

 بیانیه فرماندهی مرکز مدافع خلق کوردستان (ه.س.م) به شرح زیر است:

"دولت استعمارگر ترکیه به سرکشی رژیم آ.ک.پ - م.ه.پ با نادیده گرفتن حقوق بشر در جنگی که در کوردستان انجام می دهد قوانین بین‌المللی جنگ و حقوق بشر را نقض می کند. دولت ترکیه نیروهای آزادی کوردستان را که به غیر از طبیعی‌ترین و مشروع‌ترین حقوق خود ناشی از زیستن به مثابه‌ی یک خلق چیز دیگری نمی خواهند، به عنوان "تروریست" معرفی می‌کنند و تروریسم دولتی را با بی‌پروایی و با استفاده از انواع روش‌ها علیه خلق‌مان و نیروهای مبارز آن به کار می‌گیرد. مردم و نیروهای استعمارگر دولت ترکیه که سیاست نسل‌کشی در کوردستان را محور خود می‌داند، با تحمیل انزوای مطلق و سیستم شکنجه روانی درامرالی، همه قوانین و ارزشهای اخلاقی ملی و بین‌المللی را زیر پا می گذارد.

رژیم فاشیست آ.ک.پ - م.ه.پ ،می‌خواهد با استفاده از سلاح‌های شیمیایی به نتیجه برسد

به همین ترتیب، علیرغم استفاده از تمام سلاح‌های مبتنی بر فناوری عصر بر ضد گریلاهای آزادی کوردستان، به بن‌بست رسید و در برابر اراده مقاومتی گریلا بیچاره مانده است. رژیم فاشیستی آ.ک.پ - م.ه.پ می‌خواهد با استفاده از تسلیحات شیمیایی که از نظر قوانین بین‌المللی ممنوع است، به نتیجه برسد.

مشخص است که در عملیات گسترده علیه منطقه گاره در باشور کوردستان در 10-14 فوریه 2021 از سلاح‌های شیمیایی استفاده شده است. عملیات اشغالگری که در جنوب کوردستان علیه مناطق آواشین، زاپ و متینا با نام های پنجه رعدوبرقی و پنجه صاعقه‌ای آغاز کرد، امروز صدوپنجاهمین روز خود را به پایان رساند. در این مناطق جنگی بدون وقفه در میان است و دقیقاً 159 روز است که هر روز در جریان است. دولت ترکیه و مطبوعات‌اش پیوسته این موضوع را از افکار عمومی پنهان می کنند. در این جنگ، نیروهای ارتش ترکیه تاکنون بارها از گاز شیمیایی استفاده کرده‌اند. وی در بسیاری از نقاط از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد، به ویژه در مناطق مقاوم در زندورای متینا و تپه سور آواشین. این یک حقیقت بسیار مسلم است. در حال حاضر، همچنان به طور شدید هر روز از بمب‌های شیمیایی مختلف برای شکستن خط مقاومت ورخله استفاده می کند.

دولت ترکیه در 15 روز گذشته از سلاح‌های شیمیایی جدید استفاده می کند

شکی نیست که این امر نقض قوانین بین‌المللی جنگ و شیوه‌های غیرانسانی است و جنایت جنگی محسوب می شود. با این حال، دولتهایی مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا که حزب ما پ ک ک که برای حقوق مشروع و دموکراتیک مردم کوردستان مبارزه می کند را در فهرست تروریستی قرار داده‌اند، نیز در این جنایت شریک هستند. کشورهای ناتو که از دولت نژادپرست ترکیه حمایت می کنند و انواع پشتیبانی فنی را ارائه می دهند نیز در این جنایت شریک هستند. ارتش ترکیه به ویژه در 15 روز گذشته از نوع جدیدی از بمب شیمیایی استفاده کرده است. مسلم است که این نوع جدید از بمب شیمیایی توسط یکی از این ایالتها تهیه شده است. کسانی که همه اینها را انجام دادند و با سکوتشان رژیم فاشیست آ.ک.پ - م.ه.پ را در انجام سیاست نسل‌کشی در کوردستان تشویق می‌کنند، همچنین شریک این جنایت غیرانسانی هستند که امروز در کوردستان در حال انجام است.

این فراخوان ما برای همه نیروها است!

مردم کوردستان یکی از قدیمی‌ترین مردمان این جغرافیا هستند. هیچ چیز مشروع تر از دفاع از حق زندگی آزادانه و با فرهنگ خود در این سرزمین نیست. از حمایت از این سیاستهای نژادپرستانه و نسل‌کشی دولت ترکیه علیه مردم ما و نیروهای آزادیخواه آنها دست بردارید. طرف این جنایت غیر انسانی نباشید! در ارتکاب علنی جنایات علیه ارزشهای بشری مانند استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کشتارهای جمعی که به دستور رژیم فاشیست اردوغان و باغچلی انجام می‌شوند، مشوق یا مشارکت نکنید!

به همه سازمانهای دموکراتیکی که از حقوق بشر حمایت می کنند!

همه سازمان‌های بین‌المللی، همه نیروهای دموکراتیک بین‌المللی، همه سازمان‌های غیردولتی و مدافعان حقوق بشر، به ویژه سازمان ملل متحد، که همواره گوش خود را به فریاد مردم کورد بسته، می‌خواهیم که به دولت ترکیه که می‌خواهد بشریت را نابود کند و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی جنگ و ارزشهای انسانی در کوردستان بگویند "بس کن" و در برابر آن موضع گیری کند.

به مردم میهن‌دوست کوردستان و نیروهای دموکراتیک منطقه‌ای!

رژیم نسل‌کش و فاشیست آ.ک.پ - م.ه.پ، که با عملکرد جنگی گریلاهای آپوئی، که در برابر فاشیسم انقلابی ترین مقاومت عصر ما را توسعه می‌دهند و جان خود را برای آزادی، برادری و آینده دموکراتیک مردم کورد و مردم منطقه فدا می‌کنند، شکست خورد، نباید در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی رژیم مذکور سکوت کرد. در این مبارزه مقدس مقاومتی، ما با عزم و ایثار فراوان تا پایان راه، بدون توجه به هزینه‌هایش، مقاومت خواهیم کرد و قطعاً بر اساس پیروزی عمل خواهیم کرد. در مقاومتی که تا کنون انجام شده است، هزینه‌های ارزشمند، شهادت‌ و تلفات زیادی داده شده است. اگر در این مقاومت تاریخی که رو به افزایش است نمی خواهند بدلیل استفاده‌ای که از بمب‌های شیمیایی می‌شود تلفات سنگین‌تری را متحمل نشویم، باید اقدامات فوری انجام شود. در سراسر کوردستان، مردم ما باید بتوانند قدرت اجتماعی خود را نشان داده و بازتاب دموکراتیک خود را در برابر این روش‌های جنگ غیر انسانی نشان دهند. نهادهای دموکراتیک میهن‌دوست، جوانان، زنان و همه مردم میهن‌دوست و زحمتکش ما و همه نیروهای دموکراتیک در ترکیه و منطقه باید بتوانند مسئولیت‌های خود را در این زمینه مطالبه کنند.

به خلق ما که در خارج از کشور زندگی می کنند، جوانان، زنان، همه خلق‌مان و دوستان بین‌المللی!

افشا و آشکارسازی این جنایات با مراجعه به نهادهای بین‌المللی که به خاطر منافع کثیف خود چشم‌شان را بر جنایات رژیم فاشیست آ.ک.پ - م.ه.پ بسته اند و بدین ترتیب در این جنایات شریک شده‌اند، دموکراتیک‌ترین وظیفه و همبستگی انقلابی خواهد بود.

در حالی که ما با مبارزه فداکارانه و شجاعانه برای آزادی مقدس خود در این مرحله مهم از تاریخ، راه آزادی و دموکراسی را هموار می کنیم، رژیم نژادپرست فاشیستی با استفاده ناجوانمردانه و نفرت‌انگیز از بمب‌های شیمیایی در تلاش است تا از شکست خود جلوگیری کند. با این عمل، رژیم فاشیستی مرتکب جنایت علیه ارزشهای انسانی می‌شود. همانطور که در سال 1938 در هنگام کشتارجمعی درسیم یکی از مقامات این ایالت اعتراف کرد که "همه آنها را با پرتاب سم موش به داخل غارها" کشتیم، آنها امروز نیز همین کار را به طرز وحشتناک‌تر و وحشیانه‌تری انجام می‌دهند.

ما از همه سازمان‌های دموکراتیک ملی و بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر می‌خواهیم که دربرابر این نقض قوانین ملی و بین‌المللی رژیم استعمارگر ترکیه در قرن 21 اقدامی انجام دهند. برای حمایت از قوانین بین‌المللی از همه اقشاری که از احساسات انسانی برخوردارند می‌خواهیم که در برابر این شیوه‌های غیر انسانی که جهت سرکوب مبارزه‌ی خلق ما برای مطالبات مشروع و حقوق طبیعی خود استفاده می کند، الزامات وظایف بشردوستانه، اخلاقی و وجدانی خود را انجام دهند."