تصویر

مظلوم عرب گریلای ه‌پ‌گ: همه باید حول این روشنگری جمع شوند

مظلوم عرب با بیان اینکه مبارزه برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باید تشدید شود، گفت: «پایان مبارزه ما قطعاً روشن خواهد بود. همه باید گرد این روشنایی جمع شوند و بخشی از این روشنایی باشند.»

انزوای امرالی

مظلوم عرب، گریلای عرب از مبارزان نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ)، درباره توطئه ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صحبت کرد.

مظلوم عرب، گریلای ه‌پ‌گ با تاکید بر اینکه توطئه ۹ اکتبر که با وادار کردن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به خروج از سوریه در سال ۱۹۹۸ آغاز شد، روز سیاهی برای مردم بود، گفت: «این واقعیت که این توطئه تا امروز ادامه دارد، بزرگترین دلیل برای ماست که مبارزه خود را افزایش دهیم. هدف اصلی توطئه بین‌المللی جلوگیری از افکار و اندیشه‌های رهبر آپو بود. زیرا اندیشه‌های رهبری آپو راه آزادی را به مردمان ستمدیده نشان می‌دهد. پارادایم رهبری امید همه زنان، جوانان و ملت‌ها شد. رهبر آپو با ارائه پارادایم نشان داد که راه سومی وجود دارد.

نفوذ رهبر آپو بر مردم، قدرت‌های سلطه‌گر را به وحشت انداخت و بنابراین توطئه بین‌المللی را علیه وی توسعه دادند. رهبر آپو با مقاومت و مبارزه خود توطئه را خنثی کرد و توطئه‌گران را از رسیدن به هدف باز داشت. اگرچه توطئه با خروج رهبر آپو از سوریه آغاز شد، اما پاسخ رهبری به توطئه‌گران، انقلاب روژاوا بود. رهبر آپو با سال‌ها تلاش خود خط مقاومت را در روژاوا ایجاد کرد و این خط مقاومت انقلاب کرد.»

راه تضمین آزادی جسمانی رهبری، افزایش مبارزه است

گریلا مظلوم عرب با اشاره به مبارزات مردم علیه قدرت‌های حاکم گفت: «امروز مردم عرب زندگی خود را بر پایه پارادایم رهبری بنا می‌کنند و بر همین اساس به زندگی خود ادامه می‌دهند و هدف ما تقویت بیشتر وحدت مردم است. در مقابل نیروهای توطئه‌گر، دولت ترکیه هر روز به روژاوا حمله می‌کند و زندگی را در آنجا مختل می‌کند و مانع از زندگی مشترک مردم می‌شود.

نهادهای حقوقی بین‌المللی طوری رفتار می‌کنند که گویی از انزوای شدید تحمیلی بر رهبر آپو اطلاعی ندارند. اما همه آنها از انزوا و شکنجه علیه رهبری اطلاع دارند و همه با دولت ترکیه همکاری می‌کنند. آنها در انزوا و شکنجه در امرالی شریک هستند. این مبارزه مشترک مردم است که به انزوا، شکنجه و بی‌عدالتی پایان می‌دهد. فقط مردم ما می‌توانند این انزوا را بشکنند. رهبری در واقع توطئه را خنثی کرده است، اما راه تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو، افزایش مبارزه است.

امروز میلیون‌ها زن در بسیاری از نقاط مانند روژهلات کوردستان، ایران و هند با شعارهای ژن ژیان آزادی به خیابان‌ها آمده و تظاهرات می‌کنند. این شعار به یمن پارادایم رهبر آپو پدید آمد. توطئه‌گران می‌خواستند از انقلاب در خاورمیانه جلوگیری کنند، اما رهبر آپو با این شعار انقلاب آزادی را در سراسر جهان به ویژه خاورمیانه آغاز کرد. همیشه در انتهای هر تاریکی نور هست. این جنگ و مبارزه ما قطعا پایان روشنی خواهد داشت. همه باید دور این روشنایی جمع شوند و بخشی از این روشنایی باشند. این نظام در نهایت فرو خواهد ریخت.»