نوروز منطقه دپ: عبدالله اوجان قاصد صلح است

ریاست مشترک دب‌پ، چیدم گلیج‌گون اوچار در نوروز منطقه دپ سخنانی را بیان داشت و گفت: «جناب اوجالان قاصد صلح است. باید گفت که برای رهیافت مسئله کورد و دیگر مسائل ترکیه جناب اوجالان بسیار زحمت کشید.

در منطقه دپ با شعار «برپاخیز، زمان آزادی و پیروزی است» نوروز جشن گرفته شد.

ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک (دب‌پ) چیدم گلیچ گون اوچار در مراسم نوروز سخنرانی کرد و توجه‌ها را به سخنان رئيس جمهور آک‌پ اردوغان که گفته بود «تروریست‌ها» معطوف داشت و چنین گفت: «زبان ما را انکار می‌کنند. ما با صدایی رسا می‌گوییم؛ باید دولت بداند که کوردها وجود دارند، زبان ما کوردی است. حکومت آک‌پ و م‌ه‌پ این را خوب بداند ما درکنار یکدیگر این مورد را به قبولیت خواهیم رساند.»

اوچار در ادامه توجه ها را به دیدارهای اخیر وزرای دولت ترکیه با مسئولان عراقی معطوف داشت و گفت: «در زمانیکه ما برای صلح قدم برمی‌داریم حکومت نیز شهر به شهر،‌ کشور به کشور می‌گردد برای اینکه خلق کورد را به قتل برساند. نتیجه این جلسات اعلام شده است،‌ پیامشان ادامه دادن جنگ بر علیه خلق کورد است.»

اوچار پیام‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در نوروز ۲۰۱۳ را یادآوری کرد و چنین گفت: « خلق‌های ترکیه در یک هفته جناب اوجالان را به مانند قاصد صلح قبول کردند. جناب اوجالان هم‌اکنون نیز قاصد صلح است. باید گفت که برای رهیافت مسئله کورد و دیگر مسائل ترکیه جناب اوجالان بسیار زحمت کشید. بدین ترتیب برای رهیافت مسئله کورد از راه‌های دمکراتیک و برای حیات مشترک خلق‌ها به راه افتادیم. نوروز هم به یکی دیگر از گام‌های ما مبدل خواهد شد. ما در انتخابات ۳۱ مارس در کوردستان جواب درخور را به رژیم قیوم آک‌پ خواهیم داد.»