نوروز منطقه دپ: تنها راه‌حل، آزادی عبدالله اوجالان است

ریاست مشترک ک‌ج‌د بدران اوزتورک در منطقه دپ واقع در خارپت در جشن نوروز شرکت کرده و با اشاره کردن به راه حل چنین گفت: «راه حل عبدالله اوجالان است، راه آزادی عبدالله اوجالان است.»

در منطقه زادگاه یکی از کادرهای پیشاهنگ پ‌ک‌ک مظلوم دوغان منطقه دپ واقع در خارپت، در بخش سلیمان کاراهان ترمینال، جشن نوروز امسال برگزار شد.

ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک (ک‌ج‌د) بدران اوزتورک در این مراسم شرکت کرد و بیان داشت، مظلوم دوغان با برافروختن ۳ چوب کبریت راه پیش روی خلق کورد را روشن کرد.

اوزتورک گفت: «به همین دلیل نوروز برای ما همیشه به معنای مقاومت برعلیه ظالمان، ضحاکان و سلطه‌ورزان است.»

اوزتورک اعلام کرد که تلاش‌هایی وجود دارد تا خلق کورد را مورد آسمیلاسیون قرار دهند و بی اراده کنند همچنین او گفت: «برای انجام این کار به هر راه و روش پلیدی دست زدند. اما خلق‌ما برعلیه این نگرش، خاک و زبان خود را مورد حفاظت قرار داد. خلق ما می‌گوید (ما خلقی با غنای فرهنگی و کهن هستیم) می‌گوید (ما این نگرش پلید آنان را قبول نخواهیم کرد) می‌گوید (ما نیز بمانند دیگر خلق‌ها می‌خواهیم به شیوه‌ای آزادانه زندگی کنیم) می گوید (ما می‌خواهیم با زبان خود زندگی نماییم)، این‌ها را ابراز می‌دارد.»

اوزتورک گفت:‌ «دست از فریب خلق‌های ترکیه بردارید.» و مشخص کرد که راه صلح با آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ممکن خواهد بود. اوزتورک گفت: «کوردها دیگر متوجه‌اند چه می‌خواهند و این را آشکارانه ابراز می‌دارند. به همین دلیل ما مبارزه خود را گسترش خواهیم داد. ما جوابی درخور را به این حکومت تمامیت خواه و فاشیست خواهیم داد. ما یکبار دیگر توجه ها را به اهمیت نوروز امسال معطوف می‌داریم. در برابر کسانی که جنگ افروزی اصرار می‌ورزند ما می‌گوییم صلحی شرافتمندانه. در مقابل کسانیکه در کشتن اصرار می‌ورزند ما می‌گوییم یک حیات شرافتنمندانه. برعلیه کسانی که با دمکراسی مخالف اند می‌گوییم دمکراسی. اینها تمامی مطالبات ما هستند. ما راه حل و رهیافت را هم خواهیم گفت. راه حل رهبر عبدالله اوجالان است، راه آزادی، عبدالله اوجالان است.»