نوروز شرنخ: باید فورا به انزوا پایان داد

جشن نوروز در شرنخ با شرکت هزاران نفر برگزار می‌شود. پروین بولدان، نماینده پارلمان دم پارتی، خواستار پایان «فوری» انزوای رهبر خلق کورد ، عبدالله اوجالان شد.

نوروز ۲۰۲۴

حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی ) با شعار «برخیز، زمان آزادی و پیروزی است» نوروز را در شرنخ جشن گرفت. بردان اوزتورک رئیس مشترک کنگره جامعه دموکراتیک (KCD)، پروین بولدان، نماینده پارلمان دم پارتی، اعضای جنبش زنان آزاد (TJA)، شورای مادران صلح و هزاران نفر به این مراسم پیوستند.

 میدان نوروز که ۱۴ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، با پرچم‌های دم پارتی تزئین شد و زنان نیز لباس‌های ملی-محلی خود را برای جشن به تن کردند.

جمعیت صبح زود از دو نقطه به سمت محوطه جشن رفتند.

 شعار «زنده باد مقاومت زندان‌ها» در میدان سر داده شد و عکس‌های قاضی محمد بلند شد.

با وجود باران، جمعیت به رقص و پایکوبی پرداختند. پس از توقف موسیقی، جوانان آهنگ «به پیش» را خواندند. شعارهایی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در میدان سر داده شد.

پس از یک دقیقه احترام برنامه نوروز آغاز شد و هوزان آیتاش به ارائه هنر خود پرداخت.

سپس پروین بولدان نامه عبدالله اوجالان را یادآوری کرد و گفت: «در نوروز ۲۰۱۳ نامه‌ای از آقای اوجالان در آمد قرائت شد، ما آن را برای مردم ترکیه خواندیم و در این نامه آمده بود: «بگذارید دیگر اسلحه‌ها ساکت شوند.» اما با وجود این، آقای اوجالان در حال حاضر در امرالی منزوی است. این انزوا فقط علیه آقای اوجالان نیست، انزوا علیه صلح و ثبات این کشور است. این انزوا باید بلافاصله پایان یابد.»

پس از سخنان بولدان، پیام‌های نمایندگان دوره قبل قرائت شد و سپس روسای مشترک دم پارتی شرنخ و نامزدهای ریاست مشترک شهرداری به استقبال جمعیت پرداختند.

 این جشن با شور و نشاط ادامه دارد.