نوروز وان: خلق کورد خواستار آزادی رهبر خود هستند

تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل دَم پارتی و کسکین بایندر ریاست کل دب‌پ در نوروز وان سخنرانی کردند. در سخنان خود خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

کسکین بایندر ریاست کل حزب مناطق دمکراتیک (دب‌پ) در مراسم جشن نوروز شهر وان سخنرانی کرد کە هزاران نفر در این مراسم شرکت داشتند.

کسکین بایندر گفت: «خلق کورد برای آزادی آقای اوجالان بپاخواسته است. خلق کورد خواستار آزادی رهبر خود است. در تمامی جهان علیه انزوا و دشمنی خلق کورد به مبارزه می‌پردازند. هر اتفاقی هم بیافتد، پیروزی از آن ماست.»

حاتم‌ اوغوللاری: ما شکست نخواهیم خورد

سپس تولای حاتم اوغوللاری ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) سخنرانی کرد و گفت: «تا زمانی که شما با ما باشید، آن‌هایی که در آنکارا تلاش می‌کنند فاشیسم را ترویج دهند، خوب بدانند که ما از بین نخواهیم رفت. اردوغان این میدان را تماشا کند، تماشا کند که خلق کورد چگونه از فرهنگ، زبان و مبارزات خود را حفاظت می‌کند.

پیام آقای اوجالان، پیام صلح است، خواستار زندگی برای تمامی خلق‌هاست. از تمامی مخاطبین می‌خواهیم، مسئله‌ی کورد مسئله‌ی موقعیت و جایگاه مشخصی است و باید حل گردد. مسئله‌ی کورد مسئله‌ی هر چهار بخش کوردستان است، مسئله‌ی خلق‌هاست و باید حل گردد.»

پس از سخنرانی‌ها، مراسم جشن نوروز با آوازهای حلیمه عمر ادامه یافت.