نیروهای مدافع خلق: ارتش ترکیه شکست خورد و از گاره گریخت

ه.پ.گ اعلام کرد، ارتش اشغالگر ترک حمله‌ای اشغالگرانه به گاره را آغاز کرده بود، اما شکست خورد و پس از آنکه متحمل ضربات مهلک گریلایی شد از منطقه عقب نشست. ه.پ.گ افزود؛ گویا یگان‌های ویژه ارتش ترک بودند اما ضرباتی بزرگ را متحمل شدند و در هم شکستند."

مرکز مطبوعات و رسانه‌ی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد حمله اشغالگرانه ارتش ترک به عرصه گاره و مقاومت تاریخی نیروهای گریلا اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"جزئیات حملات اشغالگران به عرصه گاره و مقاومت نیروهای گریلایمان در روزهای ١٣ و ١۴ فوریه/ ٢۵ و ٢۶ بهمن به این شرح است؛

ساعت ٠۶:٣٠ روز ١٣ فوریه منطقه پردی زرد واقع در منطقه میروک از سوی پهپادهای جاسوسی هدف حمله راکتی قرار گرفت.

ساعت ٠٩:٣٠ تا ١٠:٣٠ روز ١٣ فوریه، هواپیماهای جنگنده منطقه سیانه را حداقل ۵ بار بمباران کردند.

ساحت ١۵:٣٠ تا ٢٢:۵٠ روز ١٣ فوریه منطقه برگاره بمباران شد.

ساعت ١۵:۴٠ روز ١٣ فوریه از دروازه کمپ بخش سیانه صدای شلیک گلوله شنیده شد و سپس منطقه از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

ساعت ١٨:٣٠ روز ١٣ فوریه منطقه ناوین از سوی جت‌های جنگنده بمباران شد.

ساعت ١٨:٣٠ روز ١٣ فوریه منطقه سیانه حداقل ۶ بار از سوی هلی‌کوپترهای کبرا هدف حملات راکتی قرار گرفت.

ساعت ٢٢:٣٠ روز ١٣ فوریه نخست ٣ هلی‌کوپتر و سپس ۴ هلی‌کوپتر دیگر و پس از آن نیز ٢ هلی‌کوپتر در تلاش ورود به مناطق گریلایی بودند که با پاسخ نیروهای ما مواجه شدند و متحمل ضربات مهلکی شدند. در نتیجه به یک فروند هلی‌کوپتر کبرا ضربه وارد شد و هلی‌کوپترهای دیگر نیز آسمان منطقه را ترک کردند.

ساعت ٢٣:٣٠ روز ١٣ فوریه و ساعت ٠١:٠٠ نیمه شب ١۴ فوریه اطراف روستای شکفتیا، ۵ بار بمباران شدند.

ساعت ٠٠:۴۵ تا ساعت ٠١:۴۵ تپه شهید برخودان، ۶ بار هدف حمله راکتی پهپادهای جاسوسی قرار گرفت.

برپایه اطلاعات دریافت شده در فاصله ٢۴ ساعت گذشته، عرصه گاره ۴۶ بار از سوی هواپیماهای جنگنده و پهپادهای جاسوسی هدف حمله قرار گرفته و بمباران شده است.

دو عملیات پهپادی نیروهای دفاع هوایی شهید دلال

ساعت ١۵:٣٠ روز ١٣ فوریه نیروهای دفاع هوایی شهید دلال از طریق پهپادهای بدون سرنشین علیه اشغالگران در منطقه سیانه دو عملیات را به انجام رساندند. در این دو عملیات ضربات سهمگینی بر دشمن وارد شده است.

حمله اشغالگرانه ارتش غاصب ترک به عرصه گاره با مقاومت پیروزمندانه نیروهایمان روبرو شد و نقشه اشغالگری در نخستین گام خنثی شد. گویا یگان‌های ویژه ارتش ترک به این جنگ وارد شده بودند اما متحمل ضربات سنگینی شده و ارتش اشغالگر شکست خورد. ارتش ترک پس از هزیمت و پذیرش ضربات سنگین به شیوه‌ای که دستش به خون شهروندانش آغشته شد، بدون کسب نتیجه از گاره گریخت.

اطلاعات دریافت شده مربوط به ۴ روز مقاومت نیروهای گریلایی در عرصه گاره را با مردم در میان می‌گذاریم."

ه.پ.گ همچنین اعلام کرده است که ساعت ٢١:١۵ روز ١٣ فوریه منطقه قرتال در عرصه آواشین از سوی هواپیماهای جنگنده دشمن بمباران شده است.