نیروهای مدافع خلق: دولت ترکیه در حمله به نیروهای ما از سلاح شیمیایی استفاده کرد

دولت اشغالگر ترکیه در جنگ با گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان با شکست روبرو شده و به جنایت جنگی روی آورده است. ارتش غاصب ترک در ارتفاعات زندوره یکبار دیگر از سلاح شیمیایی استفاده نمود و مناطق مسکونی و روستاها را بمباران کرد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات‌های نیروهای گریلا و حملات رژیم غاصب ترکیه را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار پیروزمندانه عگیدهای بوتان در عرصه بستا؛

ساعت ١٩ روز ١١ ژوئن/ ٢٢ خرداد در نزدیکی روستای نافیا شیخان در استان شرنخ علیه اشغالگران مستقر در تپه مستو و همزمان اشغالگران در برکاره که مشغول احداث جاده بودند از دو مور عملیاتی گریلایی به انجام رسید. در این عملیات برای مدتی کوتاه درگیری روی داد. از کشته شدن یک اشغالگر اطمینان حاصل شده است.

دولت اشغالگر ترک در منطقه عرصه بستا در حال احداث جاده بسوی تپه مزگفت، تپه میرویا، تپه مستو، کانیا ماران و دشت پاره با هدف اشغالگریست. نباید هیچ کسی در احداث جاده که خدمت به اشغالگری و اهداف نظامیست مشارکت کند.

در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در عرصه متینا؛

از ساعت ١٩:٣٠ – ٢٠:٠٠ روز ٩ ژوئن تپه زندوره ۴ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد. از ١٠ ژوئن تا ١٢ ژوئن میان نیروهای ما و اشغالگران نبرد سختی در تپه زندوره روی داد. اشغالگران به رغم تمامی اقدامات و استفاده از هر گونه تکنولوژی جنگی، نتوانستند وارد تونل‌های جنگ  شوند. اشغالگران روز ١٢ ژوئن با انفجارهایی بزرگ در تونل‌ها و متعاقب آن پرتاب گازهای شیمیایی به رنگ سفید به داخل تونل‌ها حمله‌ور شدند. اشغالگران که لباس‌های سفید ویژه‌ای بر تن کرده و از ماسک‌های ضدگاز برای تنفس استفاده می‌کردند در مقابل تونل‌ها گردهم آمدند. علی رغم اقدامات بزدلانه و ضد انسانی دولت اشغالگر ترکیه، رفقای ما در تپه زندوره با اراده فولادین آپویی به مقاومت ادامه می‌دهند.

تک‌تیراندازان یژا ستار ساعت ١٩ روز ١٢ ژوئن علیه اشغالگران مستقر در نزدیکی روستای ایزدی عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات یک اشغالگر به سزای اعمالش رسید.

مناطق مسکونی را آگاهانه بمباران می‌کنند

ارتش اشغالگر ترک در حمله به مناطق حفاظتی میدیا و جنوب کوردستان مناطق مسکونی را آگاهانه بمباران می‌کند.

از ساعت ٢٢ الی ٢۴ روز ١٣ ژوئن هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز منطقه کاشورا در عرصه متینا به پرواز درآمدند. همزمان ارتفاعات تپه زندوره و منازل هموطنان روستای هروره از سوی هلی‌کوپترهای تهاجمی هدف حمله قرار گرفتند. در این حملات به منازل روستائیان زیان وارد شد.

از ساعت ٢٠ الی ٢١ روز ١٣ ژوئن هواپیماهای جنگنده منطقه قلا قمری واقع در کانی‌ماسی بخش آمیدی استان دهوک را بمباران کردند.

ساعت ١۵:٣٠ روز ١٣ ژوئن هواپیماهای جنگنده دشمن منطقه ورخله در عرصه آواشین را بمباران کردند.

از ساعت ٢١:١٠ الی ٢٢:٣٠ روز ١٣ ژوئن اشغالگران مستقر در مناطق مروانوس، مام رشو و ورخله در آواشین با استفاده از هلی‌کوپتر جایگزین شدند.

از ساعت ٢١:٢٠ الی ٢٢:۴٠ روز ١٣ ژوئن مناطق جیلوی کوچک و T شکل در عرصه زاپ هدف حملات هلیکوپترهای تهاجمی قرار گرفتند.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."