نیروهای مدافع خلق هویت ٣ شهید حملات شیمیایی به آواشین را اعلام کرد

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام هویت سه گریلای شهید حملات شیمیایی ١٢ شهریور/ ٣ سپتامبر رژیم سفاک ترک به عرصه آواشین، با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کورد تجدید میثاق کرده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای اسامی سه گریلای خود را که در حملات شیمیایی روز ٣ سپتامبر ارتش سفاک ترکیه به تپه سور در آواشین به شهادت رسیده‌اند منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"در اطلاعیه روز ١۵ سپتامبر اعلام کرده بودیم که ارتش استعمارگر ترک روز ٣ سپتامبر پس از آنکه در مقابل مقاومت تاریخی گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان ناکام شد، در عرصه مقاومتی تپه سور به شیوه‌های جنگ ضدانسانی روی آورده و با استفاده از بمب‌های شیمیایی ٣ رفقیمان را به شهادت رساند.

رفقایمان بوتان، زنارین و دلال با مقاومت قهرمانانه خود در تپه سور آواشین صفحه‌ی تازه‌ای را به کتاب تاریخ آزادی خلقمان افزودند، آنان در راه پیروزی همچون سرچشمه نیرو و روحیه گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان جاویدان خواهند بود و راهنمای مبارزات ما می‌باشند.

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: جلال اوزجان

   کد سازمانی: بوتان اوزگور

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: سعدیه - کمال

  تاریخ و محل شهادت: ٣ سپتامبر ٢٠٢١ / آواشین

   نام و نام خانوادگی: رما شمدین

   کد سازمانی: زنارین ولات

   محل و سال تولد: حسکه

   نام مادر – نام پدر: اقلیمه - سربست

  تاریخ و محل شهادت: ٣ سپتامبر ٢٠٢١ / آواشین

   نام و نام خانوادگی: هیفا مامو

   کد سازمانی: دلال قامشلو

   محل و سال تولد: قامشلو

   نام مادر – نام پدر: حمیده - اسماعیل

  تاریخ و محل شهادت: ٣ سپتامبر ٢٠٢١ / آواشین

بوتان اوزگور

 

زنارین ولات

ه.پ.گ در ادامه اطلاعیه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات گریلایی شهدای تپه سور آواشین تجلیل به عمل آورده و در پایان می‌افزاید:

"رفقا بوتان، زنارین و دلال در مقابل حملات ضدانسانی ارتش استعمارگر ترک، چندین ماه مقاومت حماسی را با اراده نیرومند آپویی به پیش بردند. با این مقاومت خود به سمبل شرافتمندی انسانیت پیشرو و کوردهای آزاد مبدل شدند. ما مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی رفقا و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم که آرمان‌های آنان مبنی بر آزادی رهبری و کوردستان آزاد را محقق کنیم و به آرزوهای آنان جامه عمل بپوشانیم."