نیروهای رهایی‌بخش عفرین: ۳۱ سرباز و ۲ جاسوس و ۷۹ تبهکار ترکیه در شش ماه گذشته کشته شدند

نیروهای رهایی‌بخش عفرین(HRE) آمار ۶ ماهه‌ی نخست عملیات‌های مبارزان خود علیه ارتش ترک و مزدوران آن را منتشر کرده و اعلام نمود، طی شش ماه ۳۱ سرباز ،۲ جاسوس میت و ۷۹ تبهکار دولت ترکیه کشته شده و ۲۶ خودروی نظامی نیز منهدم گشته است.

نیروهای رهایی‌بخش عفرین (HRE) آمار شش ماهه اول عملیات‌های سال ۲۰۲۱ را منتشر نمود و در این آمار آمده است: ۳۱ سرباز ترک، دو جاسوس میت ترکیه و ۷۹ تبهکار و در مجموع ۱۱۲ سرباز و جاسوس و تبهکار کشته شده‌اند. همچنین ۸۳ سرباز و تبهکار دیگر نیز مجروح شده‌اند. در این عملیات‌ها ۲۶ خودرو زره‌پوش و نظامی و دو موتورسیکلت، یک دوربین لیزر و یک دوربین دید در روز، یک کارگاه و چهار مقر نظامی دولت ترکیه منفجر شده و به طور کامل از بین رفتند. نیروهای رهایی‌بخش عفرین همچنین مقدار زیادی اسلحه و وسایل نظامی به دست آورده است.

همچنین آمده است: در این مدت توسط دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش ۸ شهروند کشته شده‌اند که یک زن و چهار کودک نیز در میان کشته‌شدگان هستند و ۱۱ شهروند دیگر نیز مجروح شده و ۵ مبارز نیز شهید شده‌اند.

بیانیه نیروهای رهایی‌بخش عفرین به شرح زیر است:

"حملات غیر انسانی علیه شهروندان ادامه دارد"

دولت اشغالگر ترکیه پس از اشغال عفرین مقابل خلق ما هرگونه نقض حقوق بشر و پایمال ارزش‌های انسانی را انجام می‌دهد. علیه دموگرافی عفرین و همچنین طبیعت آن سیاست  تخریب را به کار می‌گیرد. هر روز با توپ‌باران شدید منطقه، طبیعت منطقه را هدف قرار می‌دهد. دولت اشغالگر ترکیه در حال نقض شدید حقوق بشر علیه خلق‌مان می‌باشد. عملیات‌ها و مقاومت نیروهای ما نیز به شیوه‌ای قدرتمند ادامه دارد. در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۱ علیه اشغالگران عملیات‌های قدرتمندی انجام شده و در این عملیات‌ها ضربات سنگینی به اشغالگران وارد شده است.

"۳۱ سرباز، ۲ جاسوس میت و ۷۹ تبهکار، در مجموع ۱۱۲ اشغالگر کشته شدند"

نیروهایمان در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ علیه ارتش اشغالگر ترکیه و گروه‌های تبهکارش ۶۷ عملیات انجام داده است. در این عملیاتها ۳۱ سرباز ترکیه کشته شده‌اند که یکی از آنها سر‌لشکر بوده است. همچنین ۲۷ سرباز دیگر نیز زخمی شدند. دو جاسوس میت ترکیه نیز کشته شده و یک عضو دیگر میت نیز زخمی شده است. همچنین یک کارشناس مهندسی ارتش ترکیه در این عملیات‌ها کشته شده است. ۷۹ تبهکار نیز کشته شده‌اند که دو تن از آنها جزء روسای تبهکاران بوده و ۸۳ تبهکار دیگر مجروح شده‌اند.

"۲۶ خودرو نظامی و دو موتورسیکلت و یک کارگاه و چهار مقر نظامی منهدم شده‌اند"

در این عملیاتها ۱۹ خودروی نظامی، یک خودروی کار، دو موتورسیکلت، ۲ زره‌پوش نوع کرپی، ۴ اسلحه دوشکا به همراه اتومبیل‌هایشان، یک دوربین لیزر، یک دوربین دید در روز و یک بی‌سیم منهدم شده‌اند. همچنین یک کارگاه و چهار مقر تبهکاران نیز منفجر شده و به دو خودرو دیگر نیز آسیب وارد شده است.

"مقادیری سلاح و ابزار نظامی به دست آمده است"

در این عملیات‌ها در مجموع ۱ بیکیسی، ۳ ای کی ۴۷، یک دوربین دید در شب، یک بی‌سیم و ۳ دستگاه تلفن بدست آمده است.

"۸ شهروند غیرنظامی شهید شده و ۱۱ شهروند نیز مجروح شدند"

ارتش اشغالگر ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون صدها بار منطقه را بمباران کرده است. در این بمباران‌ها و توپ بارانها ۸ شهروند شهید شدند که ۵ تن از آنها کودک بودند. ۱۱ شهروند دیگر نیز مجروح شده اند. تبهکاران سه بار حملات زمینی انجام داده‌اند.

"۵ مبارز نیز در این حملات شهید شدند"

در حملات ارتش اشغالگر و تبهکارانش ۵ مبارزه ما شهید شدند."