ھ.پ.گ: در نتیجه حملات شیمیایی دولت ترکیه 11 گریلا شهید شدند

نیروهای مدافع خلق (ھ.پ.گ) از شهادت 11 گریلا در نتیجه حملات شیمیایی ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه ساجا خبر داد و اعلام کرد که استفاده از سلاح شیمیایی را مستند کرده و نهادهای مربوطه می‌توانند در این زمینه تحقیق کنند.

مرکز مطبوعاتی ه‌.پ‌.گ با انتشار بیانیەای  به مقاومت تاریخی گریلاهای آزادی کوردستان در پی آغاز تهاجم ارتش ترکیه به زاپ از اواخر فروردین‌ماه امسال تاکنون پرداخته و نوشته است نیروهای اشغالگر بر برخورداری از حمایت تسلیحاتی ناتو از سلاح‌های شیمیایی و بمب‌های ممنوعه نیز استفاده می‌کند. طبق این بیانیه ارتش ترکیه ضمن ارتکاب جنایات جنگی بارها سعی کرده که با بیل‌های مکانیلی تونل‌های جنگی را تخریب کند و دست به کشتار جمعی بزند. نیروی مدافع خلق سکوت محافل جهانی را علت تداوم اقدامات ضدانسانی ارتش ترکیه دانسته و نحوەی یورش نظامیان اشغالگر در ماه آگوست تحت پوشش حملات هوایی به ناحیەی "شهید خورسی" در حوالی روستای "ساجا" از توابع منطقەی شلادزی در جنوب کوردستان را شرح داده است.

این بیانیه حاکیست گریلاهای در منطقه یکماه اجازه ندادند نیروهای اشغالگر به تونل‌های جنگی نزدیک شوند. ارتش ترکیه که ضربات سختی دریافت کرده بود وقتی به تونل‌ها رسید اقدام به استفاده از جنگ‌افزارهای شیمیایی و بمب‌های ممنوعه کرد. سه‌شنبه پنجم نوامبر سال جاری میلادی برابر با سه‌شنبه دهم آبان بود که یازده گریلا در ناحیەی "شهید خورسی" با سلاح‌های شیمیایی به شهادت رسیدند. خلوصی آکار رئیس وزارت جنگ ترکیه آنزمان شهادت این رفقا را میانەی جنگ عنوان کرد اما دروغ گفته بود تا بر جنایت جنگی سرپوش بگذارد.

ه‌.پ‌.گ با بیان آنکه ارتش ترکیه اکنون از روستای ساجا فرار کرده است می‌گوید تصاویر گریلاهای جانباخته موجود هستند اما در حال حاضر مناسب نمی‌دانند که آنرا برای مشاهدەی عمومی منتشر کنند. بیانیەی ه‌پ‌گ با اینحال ابراز آمادگی کرده است که این تصاویر را برای تحقیقات در اختیار طرف‌های مربوطه قرار دهد یا اینکه در تحقیقات ناظران در محل وقوع حادثه همکاری کند.

نیروی مدافع خلق به مشروعیت مبارزات آزادیخواهانەی خلق تحت ستم کورد اشاره کرده و ضـن دعوت از مردم کوردستان و دوستان بین‌المللی آنها برای اعتراض به جنایات جنگی ترکیه نوشته است ما به غێر از مقاومت دلاورانه و جنگ قهرمانانه راه دیگری برای رهایی نداریم.

ه‌.پ‌.گ یاد و خاطره شهدای زاپ را گرامی داشته و ضـن ابراز همدردی با خلق‌های کورد و عرب، مشخصات آنان را به این شرح بیان کرد:

نام سازمانی: فرمان کریم

نام و نام خانوادگی: مسعود ارن

محل تولد: شرناخ

مادر - پدر: تایبەت - برهان

زمان و مکان شهادت: 14 نوامبر 2022 / زاپ

 

نام سازمانی: صبری جیلو

نام و نام خوانوادگی: غمگین شاهین اوغلو

محل تولد: حکاری

مادر - پدر: زبیده - مسلم

زمان و مکان شهادت: 14 نوامبر 2022 / زاپ

 

نام سازمانی: ژیندا سرحد

نام و نام خانوادگی: ایلم آکگون

محل تولد: وان

مادر - پدر: حنیفه - هارون

زمان و مکان شهادت: 14 نوامبر 2022 / زاپ

 

نام سازمانی: هلمت ویان

نام و نام خانوادگی: باوان محمد

محل تولد: سلیمانیه

مادر - پدر: درخشان - محمد

زمان و مکان شهادت: 14 نوامبر 2022 / زاپ

 

نام سازمانی: دلشیر رقه

نام و نام خانوادگی: عبید عبدالله

محل تولد: رقه

مادر - پدر: فوزا - رشید

زمان و مکان شهادت: 14 نوامبر 2022 / زاپ

 

نام سازمانی: آدار چیا

نام و نام خانوادگی: جاندا اسماعیل

محل تولد: عامودی

مادر - پدر: ذکیه - اسماعیل

زمان و مکان شهادت: 14 نوامبر 2022 / زاپ

 

نام سازمانی: هارون فرات

نام و نام خانوادگی: یونس آلکان

محل تولد: وان

مادر - پدر: گلسر - عثمان

زمان و مکان شهادت: 14 نوامبر 2022 / زاپ

 

نام سازمانی: آروین تولهلدان

نام و نام خانوادگی: پروین محمد

محل تولد: کوبانی

مادر - پدر: بدیعه - اسماعیل

زمان و مکان شهادت: 14 نوامبر 2022 / زاپ

 

نام سازمانی: آزاد پرسوس

نام و نام خانوادگی: اسماعیل چلیک

محل تولد: اوشاک

مادر - پدر: پیان - مسلم

زمان و مکان شهادت: 14 نوامبر 2022 / زاپ

 

نام سازمانی: هیوی ولات

نام و نام خانوادگی: سیلوانا محمد

محل تولد: حلب

مادر - پدر: رسمیه - نوری

زمان و مکان شهادت: 14 نوامبر 2022 / زاپ

 

نام سازمانی: سفکان آدار

نام و نام خانوادگی: عیسی کورتای

محل تولد: ایدیر

مادر - پدر: امینه - یوسف

زمان و مکان شهادت: 14 نوامبر 2022 / زاپ

 

فرمان کریم

رفیق فرمان بخشی از مبارزه بزرگی بود که بشریت را از فاشیسم سیاه تروریست های های داعش نجات داد.

 

صبری جیلو

رفیق صبری در هر فرصتی اعلام می کرد که اجازه حملات ناجوانمردانە دشمن را نمی دهد و در این راه به اطرافیان خود اطمینان و عزم راسخ داد، وی تا پایان بر سر موضع خود ماند و مایه قوت و روحیه همرزمانش شد.

ژیندا سرحد

رفیق ژیندا از هویت و جوهر خود در برابر سیاست های همسانسازی دشمن دفاع کرد و بدین ترتیب سیاست های دشمن را باطل کرده و ناکام گذاشت

هلمت ویان

رفیق هلمت پس از شهید شدن ودات دهوک رفیق فعال و مبارز ما توسط نیروهای خائن و نوکر، سوگند یاد کرد که انتقام او را بگیرد و در سال 2016 تصمیم گرفت به صفوف گریلا بپیوندد.

دلشیر رقه

رفیق دلشیر با آزادسازی رقه توسط نیروهای آزادی روژاوا، با فلسفه آپویی آشنا شد. پارادایم ملت دموکراتیک و پاسداری از زندگی جمعی و همزیستی ملتهای خاورمیانە از سوی رهبرمان، به طرزی ویژه بر ایشان تأثیر گذاشت.

آدار چیا

رفیق آدار از همان آغازین روزهای حملات اشغالگرانه، با وجود تمام مشکلات جسمی، به دور از هرگونە تردید در دل برخودان باقی ماند.

 

هارون فرات

زندگی و مبارزه فداکارانه رفیق هارون که در برخودان تاریخی زاپ به تمام مسئولیت‌های خود عمل کرد، با وفاداری به خط شهیدان به رزمنده شایسته حزب تبدیل شد.

 

آروین تولهلدان

رفیق آروین که در همان عنفوان جوانی مسئولیت بزرگی برای آینده آزاد ملتمان بر عهده گرفت، تمام وجود خود را به مبارزه انقلابی می‌بخشد تا ملت ستمدیده ما در سرزمین کهن خود زندگی آزاد داشته باشند.

آزاد پرسوس

رفیق آزاد که میراثی بی پایان از مبارزه برای همرزمانش به جا گذاشته است، همیشه در دل مبارزه ما زنده خواهد بود.

هیوی ولات

رفیق هیوی از پیروان خط فداییان و یکی از قهرمانان کارزار انقلابی عقابهای زاگرس بود و نام خود را با حروف زرین در تاریخ برخودان ملت ما نوشت.

سفکان آدار

رفیق سفکان با مشارکت اخلاقمدارانە خود در برخودان در برابر هجمه‌های ناجوانمردانە دشمن، به همرزمانش نیرو بخشید، به الگو و نمونه باشکوه زندگی و پایداری برخودان تبدیل شد.