پاژک: نوروز حسابخواهی است

شورای هماهنگی پاژک، نوروز را سوگند محافظت از موجودیت و تامین آزادی دانست و گفت: «نوروز روحیه آپویی و اراده پولادین مظلوم دوغان ها که از فاشیسم حسابخواهی می‌کنند، است.»

بیانیه پاژک برای نوروز ۲۰۲۴

شورای هماهنگی پاژک به مناسبت فرا رسیدن نوروز بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

شورای هماهنگی پاژک گفت: «پیشاهنگی و مبارزه زنان در جنگ، سیاست و دگرگونی اجتماعی دوران جدیدی را می‌گشاید. زنان کوردی که نوروز را جشن می‌گیرند با عبور از مرزهای ملی، تحولات اجتماعی ایجاد می‌کنند. همچنین گفته شد: «مردم ما که آگاهی ملی پیدا کرده‌اند، در برابر هموژن، نژادپرستی، تبعیض نژادی و واپسگرایی مذهبی بر اساس ساختن یک ملت دموکراتیک با خلق‌های منطقه و جهان در حال جمع شدن هستند.»

مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

«در سرتاسر کوردستان با واقعیت مردمی زندگی می‌کنیم که خود را به مقاومت آراسته اند. مقاومت باشکوهی که مردم، زنان و دوستان ما در میدان‌های هر چهار بخش کوردستان و در بسیاری از نقاط جهان از خود نشان دادند، نوید این واقعیت است که مرحله جدیدی از مبارزه با روحیه پیروزی برخواهد خاست.

از هفت ساله تا هفتاد ساله، زنان، جوانان و کودکانی که با روحیه مبارزه به روح آتش تبدیل می‌شوند، اول از همه، به سازنده بزرگ این روزها رهبر آپو، خلق ما که میدان‌ها را ترک نمی‌کنند، زنان و همه دوستانمان نوروز را تبریک می‌گوییم. ما از همه شهدای انقلابی خود با عشق، احترام و سپاس در شخصیت شهدای بزرگ نوروزمان مظلوم دوغان، زکیه آلکان، رهشان دمیرل، روناهی و بریوان ها که سنت مقاومت را از کاوه آهنگر دریافت کردند، یاد می‌کنیم.

خلق ما، زنان و جوانان کوردستان که خود را به روح نوروز آراسته اند، مقاومت بی‌نظیر خود را در برابر دوستان و دشمنان پیرو راهپیمایی بزرگ آزادی که مظلوم دوغان ها آغاز کرده‌اند، نشان می‌دهند. حقیقت ما به عنوان زنان و خلق که با آتش آزمایش می‌شود، به وضوح نشان می‌دهد که در برابر هیچ ظالمی سر تعظیم فرود نمی‌آوریم. با آزادی جسمانی رهبر آپو کوردستان آزاد و ژن ژیان آزادی نقشه قرن را مشخص می‌کند. این قیام‌ها که از همه میدان‌ها برمی‌خیزد، مسیر اصلی تحول بزرگ را مشخص می‌کند. گریلاهای ه‌پ‌گ و یژا استار که با روحیه نوروزی به استقبال سال ۲۰۲۴ می‌روند با نبرد بزرگ در کوهستان‌های کوردستان میزان پیروزی خود را نشان می‌دهند. جنگ گریلایی که با گام‌های موفق دشمن را نابود می‌کند و حملات اشغالگرانه را از بین می‌برد، در سراسر کوردستان، منطقه و جهان گسترش می‌یابد و روند را مشخص می‌کند.

گریلاهای مدرنیته دموکراتیک که مانند نوروز اند با ادعاهای بزرگ وارد مرحله جدیدی از مبارزه می‌شوند و با شکست اشغالگران و دستاوردهای جدید خبر از پیروزی می‌دهند.

زنان کورد با پیشاهنگی زکیه، رهشان، سما، روناهی و بریوان ها، در هر میدانی جشن نوروز را برگزار می‌کنند، مبارزات را در خط مقدم پیشاهنگی می‌کنند. پیشاهنگی و مبارزه زنان، دوران جدیدی را در جنگ، سیاست و دگرگونی اجتماعی می‌گشاید. حقیقتی که تفکر مسلط مردانه بیش از همه از آن می‌ترسد، افزایش مبارزه اجتماعی است که زنان آن را پیشاهنگی می‌کنند. در حالی که این واقعیت که خلق کورد نوروز را جشن می‌گیرند، آگاهی ملی ایجاد می‌کند، زنان کورد که جشن نوروز را جشن می‌گیرند با عبور از مرزهای ملی، تحول اجتماعی ایجاد می‌کنند. این گذار با مبارزه ما مرزهای کوردستان را درنوردیده است.

مقاومت رهبر آپو و قدرت پارادایم آزادی زنان، مبارزه را به امروز رساند و به آن خصلت جهانی بخشید. کارزار «آزادی رهبر آپو، راه حل مسئله کورد» که در سراسر جهان طنین انداز شد، مهمترین نتیجه این تحول بزرگ است.

پنجاه و دومین سال مبارزه ما در کوه‌ها، زندان‌ها، شهرها، دشت‌ها، در همه جای کوردستان و سراسر جهان، بیان ملموسی از تولد دوباره است. قلب هر کوردی را لمس می‌کند، احساس میهن دوستی را بیدار می‌کند. مردم ما که به شعور ملی رسیده‌اند با مردم منطقه و جهان علیه هموژن، نژادپرستی، تبعیض نژادی و واپسگرایی مذهبی بر اساس ساختن یک ملت دموکراتیک گرد هم می‌آیند.

از این نظر، نوروز سوگند برای محافظت از هستی و تضمین آزادی است. نوروز روح آپویی و اراده پولادین مظلوم دوغان ها که از فاشیسم حسابخواهی میکند، است. نوروز حقیقت رهبر آپو است که هزاران سال است در برابر ستمگران و شعور آزادی که او آفریده گرد آمده است. نوروز موضع آپویی خلق، جنبش و گریلا است که توسط رهبر آپو ایجاد شده است.

بر این اساس که نوروز ۲۰۲۴ با پیروزی همراه خواهد بود، به همه خلق کوردستان به ویژه زنان تبریک می‌گوییم. ما از مردم مزوپتامیا و محافل دمکراتیک می‌خواهیم با اراده‌ای که در نوروز به وجود آمد بیرون بیایند، جبهه مبارزه دموکراتیک را تشکیل دهند، آزادی جسمانی رهبر آپو را محقق کنند ، راه‌حل مسئله کورد را گسترش دهند، سال ۲۰۲۴ را به سال مبارزه و آزادی جسمانی رهبر آپو تبدیل کنند.»