پروین بولدان: پرونده روبوسکی تا پاسخگویی قاتلان بسته نمی‌شود

پروین بولدان، ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلقها با شرکت در مراسم یادبود قتل‌عام روبوسکی گفت: تا زمانی که قاتلان پاسخگو نباشند، پرونده روبوسکی بستە نخواهد شد

پروین بولدان ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلقها، نمایندگان مجلس و دیگر رهبران این حزب در مراسم بزرگداشت قتل‌عام روبوسکی که در روستای روبوسکی برگزار شد حضور پیدا کردند.

بولدان در این مراسم که با حضور نمایندگان بسیاری از سازمان‌ها برگزار شد گفت: بار دیگر به خانواده و بستگان 34 نفری که در روبوسکی جان خود را از دست دادند، بە خلقمان تسلیت می‌گوییم. با وجود گذشت 11 سال تحقیقات کافی انجام نشده و عاملین این جنایت هنوز مشخص نشدەاند. این شرمی بزرگ برای ترکیه و در عین حال زخمی عمیق بە شمار می‌رود.

بولدان  در این بارە توضیح داد کسانی که دستور دادند و آنهایی که این کشتار را انجام داده‌اند مشخص هستند و گفت: تنها چیزی که وجود ندارد عدالت و قانون است. ما با ذهنیتی مواجە هستیم؛ کسانی که باید حساب پس بدهند, به کسانی که حساب می‌خواهند حمله می‌کنند. ذهنیتی که به فرهات انجو سیلی زد و آن ذهنیتی که 34 نفر را در روبوسکی بمباران کرد، یکی است.

بولدان با بیان اینکه این پرونده بستە نخواهد شد گفت: تا زمان پاسخگویی عاملان، تا هنگام پاسخگویی دستور دهندگان و مسئولین این قتل عام به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. این زخم، زخم همه‌ی ماست، درد همه ماست. این جنایت تا زمان اجرای عدالت بسته نخواهد شد. ما بار دیگر به خانواده‌ی قربانیان می‌گوییم که در این مبارزه تکیەگاە و پشتیان خلقمان هستیم.