عقب نشینی ارتش اشغالگر ترک از چند محور در زاپ

ارتش اشغالگر ترک کە از ١٤ آپریل ٢٠٢٢ با حملات هوایی و از ١٧ آپریل با حملە زمینی، ترکتازیهای گستردە خود را بە مناطق حفاظتی میدیا آغاز کردە است، از چند محور در زاپ عقب نشینی کرد.

در همین رابطە نیروهیا مدافع خلق بیانیەای را منتشر کردە است:

ارتش اشغالگر ترک از ١٤ آپریل ٢٠٢٢ با حملات هوایی و از ١٧ آپریل با حملە زمینی، ترکتازیهای گستردە خود را بە مناطق حفاظتی میدیا  در محورهای زاپ، آواشین و متینا آغاز کردە است. در مقابل نیروهای آزادیبخش کوردستان با برخودانی افسانەای، با بهرەگیری از سبکهای نوین جنگ گریلایی، تیمهای متخصص  و تاکتیکهای خلاقانە در مقابل اشغالگری مقاومت کردەاند.

ارتش اشغالگر ترک مدت ٨ ماە است کە در مناطقی کە بە هلی برن نیرو دست زدە است، بە منظور از میان برداشتن حاکمیت نیروهای گریلا از هر نوع سلاح و تکنولوژی مدرنی استفادە می کند، بدون هیچگونە محدودیتی دست بە بمباران نواحی مقاومت زدە است، هزاران بار از سلاحهای شیمیایی و ممنوعە استفادە کردە است و تلاش نمود با استفادە از این شیوەها بە نتیجە دست پیدا کند. اما علیرغم تمامی این اقدامات نتوانست بە اهداف اشغالگرانە خود دست بزند و همزمان ضربەهای مرگباری را از گریلاهای مدرنیتە دمکراتیک متحمل شدە است.

بعد از آنکە در ٥ دسامبر در منطقە برخودان ساجا یک سرهنگ و چند نظامی عالیرتبە از پا درآمدند، ارتش ترک از قلە کوروژارو، روستای ساجا از نواحی اطراف شیلادزی، قلە شهید سیان و درە شهید کنجی کە افسر عالیرتبە در آن کشتە شدە بود، و نیز دامنەهای در منطقە زاپ عقب نشینی کرد.

همچنین ارتش ترک از تمام محورهای منطقە برخودان کوە جودی نیز فرار کرد. ارتش ترک در این منطقە با فرمان خلوصی آکار اجساد نظامیان ترک را بە آتش کشیدە بود. ارتش ترک در روزهای ١١ و ١٢ دسامبر زیر آتشباری سنگین نیروهای گریلا از ارتفاعات جودی، شهید کندال، شهید شیلان، شهید چکدار، شهید بختیار، شهید ساوشکا و شهید لشکر عقب نشینی کرد.

ارتش ترک کە درصدد برآمدە بود بلندیهای جودی را بە اشغال دربیاورد و در آنجا مستقر شود، مقادیر فراوانی تجهیزات را با هلیکوپتر بە این منطقە ارسال کردە بود، اما در جریان این عقب نشینی بە منظور ممانعت از در اختیار گرفتن این تجهیزات از سوی نیروها گریلا آن را بە آتش کشید؛ با اینحال زمانی نیز کە با وحشت در حال هزیمت بودند، مقداری از این تجهیزات را در منطقە رها کرد. هم اکنون ارتش ترک از روستای ساجا و مناطق شرق زاپ و نواحی اطراف ارتفاعات اف-ام و حکاری در غرب زاپ عقب نشینی کردە است.

بدون تردید ارتش ترک با خواست خود عقب نشینی نکردە است، بلکە در نتیجە ضربات مهلکی کەاز سوی نیروهای گریلا دریافت کردە است  ناچار بە عقب نشینی شدە است. فرماندهی قرارگاە مرکزی نیروهای مدافع خلق  در بیانیە پیشین خود خطاب بە اشغالگران اعلام کردە بود کە یا عقب نشینی می کنید یا می میرید. بخشی از اشغالگران در نتیجە عملیات نیروهای ما کشتە شدند، بقیە نیز بە منظور نجات خود ناگزیر بە فرار شدەاند. رژیم فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ با رهبری اردوغان و آکار مدت ٨ ماە نظامیان ترک را بە کار برد، نزدیک بە ٢٧٠٠ نفر از این نظامیان نیز بە قتل رسیدند، بە کرات بە جنایات جنگی دست زدند، اما با این وجود نتوانستند بە اهداف خود دست پیدا کنند.

دستیابی نیروهای ما بە این هدف تاریخی نشاندهندە قدرت گریلاهای آزادی کوردستان، نشانە هزیمت ارتش ترک بودە وهمزمان نشان از شکست جدی دولت ترک است.