قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق: رفیق سینان درسیم در حمله هوایی رژیم فاشیست ترک به شهادت رسید

ن.پ.گ اعلام کرد، سینان درسیم (دالاکوی شانلی) در نتیجه یک حمله هوایی شهید شده است. در بیانیه‌ی ن.پ.گ آمده است: ما عهد خود را دوباره می‌کنیم تا انتقام خون شهدا را بگیریم.

فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق (ن.پ.گ) اعلام کرد" سینان درسیم در نتیجه‌ی حمله‌ی هوایی شهید شده است."

در بیانیه‌ی فرماندهی ن.پ.گ آمده است:

"یکی از فرماندهان انقلابی، مقاومتگر و سربلند خلق کوردستان قهرمان و بخشی از بهشت درسیم، رفیق ما سینان درسیم در مناطق حفاظت شده‌ی مدیا در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ / ۶ آبان ١٣٩٩ در حمله‌ی هوایی دولت ترکیه فاشیست شهید شد.

   نام و نام خانوادگی: دالاکوی شانلی

   کد سازمانی: سینان میرخان

   محل و سال تولد: درسیم

   نام مادر – نام پدر: یازگُلو - علی

  تاریخ و محل شهادت: ٢٧ اکتبر ٢٠٢٠ / مناطق حفاظتی مدیا

از طرف فرماندهی قرارگاه مرکزی مدافع خلق ابتدا به خانواده‌ی سربلند رفیق سینان درسیم و خلق کوردستان و مردم درسیم و همه‌ی دوستانش تسلیت می‌گوییم. در وجود رفیق درسیم ما عهد خود را دوباره تکرار می‌کنیم، تا انتقام خون شهدا را از اشغالگران بگیریم.

رفیق سینان درسیم علیه قتل‌عامی که امپریالیسم و نیروهای فاشیسم بر خلق کورد تحمیل می‌کنند و علیه بی‌اراده نمودن خلق، علیه فشار و تسلیم نمودن زنان، علیه سیاست جاسوس‌سازی در میان خلق به مبارزه پرداخت و هرگز سر تسلیم فرود نیاورد. او در سنین جوانی به صفوف جنبش آزادی کوردستان پیوست. رفیق سینان در زمان آغاز مبارزات انقلابی در ی.ج.ک جای گرفت. به عنوان یکی از رهبران جوانان در کوردستان، در سازماندهی جوانان و همچنین پیوستن جوانان به صفوف گریلا به وظیفه‌ی خود عمل کرد. به ویژه در زمانی که جوانان در دانشگاه‌ها می‌خواستند به مبارزات پیوندند، نقش بسزایی در رساندن جوانان به صفوف مبارزات داشت.

به شیوه فدایی به مبارزات پیوست

رفیق سینان به دلیل آنکه با داستان‌های مقاومت سیدرضا و بسه‌ها و هزاران قهرمان دیگر بزرگ شده بود، در برهه توطئه بین‌المللی علیه رهبری و جنبشمان سکوت نکرد و به پیشاهنگ مقاومت تبدیل شد. رفیق سینان دارای چنین ویژگی بود که می‌توانست با هرکسی ارتباط برقرار کند و در هر بخشی که قرار می‌گرفت، مورد اعتماد و باور همه بود. او از همه‌ی توان و اراده‌ی خود در مبارزات استفاده می‌کرد. این ویژگی او، اساس پیروزی و موفقیت او در مبارزات آزادی بود و به گونه‌ای فدایی به مبارزات پیوسته بود.

رفیق سینان به دلیل مبارزات و رنج بزرگی که در راه مبارزات آزادی متحمل شده بود، لایق وظیفه‌ی شورای رهبری ک.ج.ک شد و به شیوه‌ای موفق و پیروزمندانه این وظیفه را به انجام رسانید. وی به پیشاهنگ ایجاد سیستم ملت دمکراتیک تبدیل شد و مسئولیتهای مهمی را به عهده گرفت. او با دانایی خود همه‌ی مشکلات را حل می‌کرد و در کار سازماندهی هرگز اشتباه و شکست را نمی‌پذیرفت. او به طور مداوم دارای پراکتیک موفق بود. رفیق سینان مدت طولانی در سطح رهبری در اروپا کار ‌کرد و نقش پیشاهنگی را در کارهای سازماندهی به عهده داشت.  رفیق سینان پس از مدتی ماندن در اروپا به میهن بازگشت. در مرحله‌ی از نوع ایجاد نمودن، عضویت شورای فرماندهی ه.پ.گ و همچنین وظیفه‌ی فرماندهی آکادمی آپولون را به عهده گرفت و در کارهای نظامی نقش استراتژیکی داشت. با صبر و با موضع‌گیری قابل توجه خود تعدادی از رفقا را آموزش داد و با موضع‌گیری خود در قلب رفقا جای خود را باز کرده بود. او این گونه وظیفه‌ی آموزش و پرورش و پیشرفت صدها رفیق را برعهده داشت.

با عشقی بیکران به مسئولیت انقلابی خود عمل کرد

رفیق سینان عضو شورای رهبری جنبش متحد انقلابی خلق‌ها (HBDH) بود و برای انجام مبارزات HBDH بسیار مسئولانه به ایفای نقش پرداخت و معنای بزرگی به این مبارزات می‌داد و با دیسیپلین مبارزه می‌کرد. رفیق سینان به برابری خلق‌ها و گسترش ملت دمکراتیک و تاسیس و ایجاد یک زندگی سوسیالیست و آزاد باور داشت و با این عشق بزرگ به مسئولیت‌های خود عمل می‌کرد. برای فروپاشی سیاست توطئه‌گر و فاشیست و ایجاد انقلاب در ترکیه معتقد بود، باید نیروهای انقلابی و سوسیالیست علیه این سیستم با یکدیگر متحد شوند. برای تضمین این توافق و تقویت آن بسیار تلاش نمود و بر این اساس با اعتقاد مبارزه می‌کرد. برای گرامیداشت رفیق سینان باید این توافق انقلابی و ضد فاشیست قدرتمند‌تر شود، از فاشیسم انتقام گرفته شود و ترکیه‌ای آزاد و دمکراتیک تضمین گردد. رفیق سینان یکی از مریدهای راه عشق و جستجو به دنبال حقیقت بود. بر اساس راه فرزندان سربلند درسیم، بریتان، شیار، باران، سارا ژیندار، روزا و یکماز مبارزه کرد و تا آخرین نفس برای مبارزات آزادی تلاش نمود. رفیق سینان در هرجایی که مبارزه می‌کرد، با موضع‌گیری قابل توجه خود و با محبت و دل پاکی خود نه تنها برای رفیق‌هایش بلکه برای میهن‌دوستان نیز به یک نمونه تبدیل شده بود. از آن زمانی که به صفوف مبارزات آزادی پیوست، علیه کسانی که می‌خواستند ما بدون رهبری زندگی کنیم، پاسخی پرمعنا داد. در مبارزات علیه انکار و پاکسازی علیه رهبری و جنبشمان موضع‌گیری قدرتمندی نشان داد. او به طور مداوم از خط آزادی دفاع می‌کرد و به پیش آهنگ این خط تبدیل شده بود.

شهادت رفیق سینان که در زمینه‌های توسعه‌ی مبارزات ه.پ.گ و یژا ستار و HBDH رنج فراوانی متحمل شد، برای ما بسیار دشوار است. ما خاطرنشان می‌کنیم که می‌توانیم دردها و رنج‌های خود را به پیروزی تبدیل کنیم و تا پایان یاد شهدا را در دل خود زنده نگه می‌داریم. در وجود رفیق سینان یاد همه‌ی شهدای خود را گرامی می‌داریم. ما عهد خود را دوباره می‌کنیم تا مبارزات را گسترش دهیم و فاشیسم را نابود کنیم. با این اعتقاد که ما آزادی را تضمین کنیم، ما زندگی و انسانیتی آزاد ایجاد کنیم و مبارزات خود را به قله‌ی پیروزی برسانیم."