قتل جوان ٢٢ سالە جوانرویی توسط نیروهای امنیتی

روز گذشتە نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر بە روی خلق در جوانرو آتش گشودند و جوان ٢٢ سالەای ر ا با نام برهان الیاسی را بە قتل رساندند.

روز گذشتە مردم جوانرو طبق فراخوانهای پیشین، بە منظور شرکت در مراسم چهلم جانباختگان خیزش راهی آرامستان حاجی ابراهیم شدند کە با ممانعت نیروهای امنیتی مواجە شدند. در نتیجە حملە نیروهای امنیتی یک جوان جان خود را از دست دادە و 7 تن از جمله 2 کودک نیز مجروح شدند.

دیروز با وجود جو امنیتی شدید، شهروندان جوانرو برای برگزاری مراسم چهلم جانباختگان خیزش انقلابی خلقهای ایران راهی آرامستان حاجی ابراهیم شدند. صدها تن از نیروی امنیتی با بستن راههای ورودی به آرامستان مانع از حضور شهروندان بر سر مزار جانباختگان شده و به سوی آنان گاز اشک آور و تیر جنگی شلیک کردند. نیروهای امنیتی در سطح شهر اقدام به پرتاب گاز اشکآور به سوی خانه های شهروندان کرده و همچنین به سوی شهروندان معترض آتش گشودند.

در مقابل بیمارستان «حضرت رسول» شهر جوانرو در جریان تیراندازی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به سوی معترضان ٨ تن از جمله ٢ کودک ٧ و ١٣ ساله مجروح شده و یک جوان ٢٢ سالە با هویت برهان الیاسی جان خود را از دست داد.

زنان آزادیخواه نیز در کنار مردان در خیابانها حضور داشته و با در دست داشتن بنرهایی با شعار«ژن ژیان آزادی» و «از جوانرود تا تهران ستم علیه زنان» از قوانین زن ستیزانە جمهوری اسلامی ابراز تنفر کردند.