رئیس مشترک کنگرە ملی کوردستان: لازم است موضع مشترکی در برابر معاهده لوزان اتخاذ شود

هیاتی از کنگرە ملی کوردستان از باشور کوردستان بازدید و با احزاب سیاسی دیدار کرد. احمد قرەموس، رئیس مشترک کنگرە ملی کوردستان اعلام کرد، باید موضع مشترکی علیه معاهده لوزان اتخاذ شود.

هیاتی از کنگره ملی کوردستان به ریاست رئیس مشترک KNK، احمد قرەموس، از باشور کوردستان بازدید کرد.

این هیئت  در سلیمانیە با حزب کوملە زحمتکشان کوردستان دیدار کرد.  این هیئت مورد استقبال رضا کعبی معاون  رهبری کومله زحمتکشان کوردستان قرار گرفت.

پس از این دیدار قرەموس درباره این دیدار و هدف از سفر خود به باشور کوردستان صحبت کرد و گفت: ١٠٠ سال از امضای معاهده لوزان می گذرد. در پی این معاهدە کوردستان تقسیم شد و نتایج نتایج نامطلوبی داشت. هیات کنگرە ملی کوردستان از کورد و کوردستان خواستار موضع و نارضایتی مشترک در برابر معاهدە لوزان شد.

 قرەموس گفت که در شش ماه گذشته فعالیت های زیادی علیه معاهده لوزان انجام شده است. از قبیل این فعالیت ها می توان بە کنفرانس ها، پانل ها، تظاهرات، نمایشگاه ها، مصاحبه های سیاسی بین المللی اشارە کرد. قرەموس اعلام کرد که  در پایان کنفرانسی در سطح احزاب سیاسی کوردستان برگزار خواهد شد. در این کنفرانس تمامی نقاط و جوامع مختلف کوردستان اراده و اعتراض خلق کورد را بر ضد معاهدە لوزان نشان خواهند داد.

 احمد قرەموس، رئیس مشترک کنگرە ملی کوردستان از رسانهها خواست تا به طور جدی روی آسیبهای ناشی از معاهده لوزان کە بر کوردها وارد کردە است، انجام دهند و گفت، “هدف ما از دیدار از باشور کوردستان این است تا با همە احزاب و گروەهای سیاسی، سازمان ها جوامع مختلف دیدار کنیم و همگی باهم موضعی مشترک اتخاذ کنیم. زیرا تمام نابودی، ژینوساید و نسلکشی که تاکنون بر کوردها اتفاق افتاده، ناشی از معاهده لوزان بوده است.