شهردار آ‌ک‌پ همه چیز شهرداری تتوان را فروخته است

در منطقه تتوان در بدلیس که در انتخابات محلی از حزب عدالت و توسعه به دم پارتی واگذار شد، مدیریت حزب عدالت و توسعه یک شهرداری بدهکار را تحویل داد.

شهرداری تتوان بدلیس که در انتخابات محلی ۲۰۱۹ با تقلب زیاد و اختلاف کم آرا در اختیار حزب عدالت و توسعه قرار گرفت، در انتخابات محلی ۳۱ مارس با اختلاف زیادی به دم پارتی رسید. شهرداران مشترکی که حکم خود را دریافت کردند عنوان کردند که در اولین بازرسی‌ها از شهرداری متوجه شدند شهرداری بدهکار است.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد تقریبا تمام املاک شهرداری فروخته شده و همچنین بدهی شهرداری نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ هزار لیره است.

مومین ارول شهردار مشترک تتوان، نتایج بررسی‌ها و مشاهدات اولیه خود در مورد وضعیت شهرداری را با خبرگزاری فرات به اشتراک گذاشت.

حزب عدالت و توسعه تتوان را با بدهی به جا گذاشته است

ارول با بیان اینکه شهرداری حدود یک میلیارد و ۵۰۰ هزار لیره بدهی دارد و مدیریت عدالت و توسعه تقریباً همه چیز را فروخته است گفت: «بدهی شهرداری مجموعا حدود ۲ میلیارد است. آنها حتی یک وسیله نقلیه را رها نکردند و تمام املاک شهرداری را فروختند. ما از قیم، یک شهرداری بدهکار را تحویل گرفتیم.»

ارول اظهار داشت شهرداری در میان بدهی و فساد است و کار به جایی رسیده که خدمت‌رسانی به سختی میسر است. ارول با بیان اینکه اولین کاری که انجام خواهند داد کشف و برملا کردن فساد و تخلف است ادامه داد: «قبل از هر چیز یک هیئت بازرسی برای بررسی ابعاد فساد تشکیل می‌دهیم. ما هر معامله آنها را بررسی خواهیم کرد. ما باید بدانیم که چه چیزهایی را چقدر فروخته و چقدر درآمد داشته‌اند. در عین حال خدمات اولیه شهرداری را برای رفع تمام نیازهای مردم ادامه خواهیم داد. البته به دلیل کمبود فرصت مشکلاتی خواهیم داشت اما با اراده بسیار قوی از پس آن بر می‌آییم. ما پای حرف خود مبنی بر مبارزه با فساد می‌ایستیم. ما با افزایش منابع بدون آنکه اجازه دهیم فساد اتفاق بیافتد، وظایف اصلی خود را انجام خواهیم داد.»

ما با کمک خلق، شهرداری شفاف را از نو خواهیم ساخت

ارول با بیان اینکه شهرداری تتوان را به صورت شفاف اداره خواهد کرد اظهار داشت تمام هزینه‌ها اعلام می‌شود و در پایان سخنان خود گفت: «بر اساس اصول شفافیت در شهرداری، فکر می‌کنیم که تمام سوابق حسابداری ما باید برای بازرسی در اختیار همگان قرار داشته باشد. از ظرفیت تمام بیلبوردهای تبلیغاتی برای اینکار استفاده خواهیم کرد. خلق ما این حق را خواهند داشت که مطالبه‌گر باشند. ما یک حساب ایجاد خواهیم کرد که برای حسابرسی باز است. نقاط دپوی زباله شهرداری را مشخص کرده‌ایم. با حذف اسراف و فساد، شهرداری شفاف را از نو بازسازی می‌کنیم.»