شیخ موسی، مدیر هلال احمر کوردستان، خدمتگذار و دلسوز خلق کورد درگذشت

شیخ موسی، مدیر هلال احمر کوردستان، که با تلاش‌ها و مبارزات ۲۷ ساله‌اش، در کوردستان شناخته می‌شد، روز گذشته در شهر بن آلمان درگذشت.

شیخ موسی اهل عفرین و یکی از موسسان هلال احمر کوردستان در شهر بن آلمان به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های شهر بن درگذشت.

شیخ موسی ۶۷ ساله، ماه گذشته به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شد. در چند روز گذشته وضعیت جسمانی او رو به وخامت گذاشت و روز گذشته جان خود را از دست داد.

شیخ موسی در میان خلق کورد و بویژه خلق جنوب و روژاوای کوردستان فردی سرشناس و شناخته شده بود. وی فردی زحمت کس بود و ۲۷ سال از زندگیش را به تلاش و کار مداوم پرداخت و مدیر هلال احمر کوردستان بود.

شیخ موسی پیشاهنگی بسیاری از کمپینهای روژاوا، روژهلات و جنوب کوردستان در زمینه‌ی امدادرسانی و همکاری‌ها را به عهده داشت.

در هر جایی از کوردستان که حادثه‌ای طبیعی یا به دلیل فشار و ظلم و ستم اشغالگران شرایط دشواری رخ می داد، هلال احمر کوردستان با پیشاهنگی شیخ موسی همکاری‌ها و کمک هایش را به آنجا می‌رساند.

در همین چهارچوب نیز چندین بار به قامشلو و منطقه‌ی شهبا در روژاوای کوردستان و مناطق قندیل در جنوب کوردستان سفر کرد و به مردم این مناطق که به دلیل اشغالگری ترکیه متحمل خسارت شده بودند، کمک‌رسانی کرد.

هلال احمر کوردستان همچنین در سال ۲۰۱۷ همکاری‌هایش را به مردم زلزله‌زده‌ی کرماشان، سرپیل‌ذهاو و ازگله در روژهلات کوردستان و مردم سیل‌زده لرستان در سال ٢٠١٩ رساند.

   | بیشتر بخوانید ...
   ♦ کمک‌ نقدی ۵ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومانی هلال احمر کردستان به سیل‌زدگان روژهلات
   ♦ کمک ٣ میلیارد و ٧۵٠ میلیون تومانی هلال احمر کردستان به سیل‌زدگان روژهلات کردستان

شیخ موسی با تلاش‌های خستگی ناپذیر و مداوم خود و با کارهای خیرخواهانه‌اش شناخته می‌شد.