سوزدار اوستا: جنبش آپویی قطعاً حساب این کشتار را خواهد پرسید

سوزدار اوستا با بیان اینکه دولت اشغالگر ترکیه که در مناطق گریلا شکست خورد و در روژاوا به موفقیت نرسید، اینک نسل‌کشی سیاه را در پاریس مرتکب شده است، تصریح کرد: جنبش آپویی قطعاً حساب این کشتار را خواهد پرسید.

سوزدار اوستا، یکی از اعضای شورای رهبری کل کنفدرالیسم جوامع کوردستان، کشتار 23 دسامبر پاریس را برای خبرگزاری فرات نیوز ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت که دولت اشغالگر ترکیه که در برابر گریلاها شکست خورد و به هدف خود در باکور و روژهلات سوریه نرسید، این بار نقشه قتل سیاه را عملی کرده است.

سوزدار اوستا چنین ارزیابی کرد: «در 23 دسامبر، مانند کشتار نهم ژانویه 2013، قتل‌عام در مرکز فرهنگی کورد احمد کایا رخ داد، در نتیجه این حمله وحشیانه، بزدلانه و غیراخلاقی، رهبر جنبش آزادی زنان کوردستان، اوین و صدای مردم کوردستان هنرمند میر پرور و میهن‌دوست پرافتخار مام عبدالرحمن قزل به شهادت رسیدند. این سه قهرمان میهن‌دوست مردم کوردستان و همچنین شهدای کشتار پاریس در 9 ژانویه سکینه، فیدان و روناهی، همه شهدای راه آزادی کوردستان هستند و  به یاد و خاطره آنان با احترام و افتخار سر تعظیم فرود میآورم.

توطئه بین المللی وارد مرحله جدیدی شده است

ما به عنوان مردم کوردستان، جنبش آزادی زنان کوردستان و در کل جنبش آزادی این کشتار غیراخلاقی را با خشم و نفرت شدیدا محکوم می‌کنیم. بگذارید همه خوب بدانند، نه این کشتار نه کشتار نهم ژانویه، نه کشتار رفیق سِوِ در سیلوپیا، نه کشتار دنیز پویراز در اِزمیر، و نه کشتار ناگیهان آکارسل در سلیمانیه، هیچ یک از این کشتارها بی‌پاسخ و انتقام  نخواهد ماند و کسانی که این کار را کردند قطعا پاسخگو خواهند بود. ما به خوبی می‌دانیم کسی که فرمان این کشتار را داده‌اند، دیکتاتور فاشیست اردوغان و باغچلی هستند. دستگاه استخباراتی ترکیه (MÎT)  هاکان فیدان و دارودسته‌اش نیز آنرا عملی ساخته‌اند. آنها بودند که در 9 ژانویه سکینه، فیدان و لیلا را به قتل رساندند و کسانی که ناگیهان آکارسل، دنیز پویراز و دیگران را به قتل رساندند نیز توسط این MÎT به قتل رسیدند. امروز می‌بینیم که MÎT ترک در پاریس سنگرگیری کرده است. اینها توسط گلادیوی مخفی در درون دولت جای گرفته‌اند. نه دولت فرانسه و نه اتحادیه اروپا نسبت به این قتل عام نمی‌توانند تظاهر به بی‌گناهی کنند و بگویند که این تقصیر ما نیست. آنها مسئول هستند. به ویژه، دولت فرانسه  که بعد از ترور نهم ژانویه عمر گونی، قاتل و عامل دولت فاشیست ترکیه و اردوغان که توسط مردم کوردستان در 9 ژانویه دستگیر و به دادگستری فرانسه تحویل داده شد، بعد از گذشت ۱۰ سال کماکان پرونده به نتیجه‌ای نرسیده است.

برای اینکه عمر گونی حرف نزند، برای اینکه آن نیروهای پنهان در درون دولت فاش نشوند، در زندان او را کشتند و پرونده را بستند؛ در رابطه با چگونگی کشتن او  در زندان هنوز هم تردید وجود دارد. اینک بار دیگر در 23 دسامبر در یکی از مراکز فرهنگی و هنری کوردستان که بیش از 30 سال است به کار فرهنگی و هنری، زبان و فرهنگ کوردی می‌پردازد کشتار صورت گرفت؛ چگونه از کشتار 23 دسامبر نتیجه گرفته نمی‌شود و تدابیری اتخاذ نمی‌گردد، مردم کوردستان با حملات روبرو هستند. این یک بار دیگر نشان داد که کشورهای اروپایی به هر طریق ممکن امتیازاتی را به دولت ترکیه داده‌اند و در را به روی کنسپت توطئه بین‌المللی باز کرده‌اند. یک بار دیگر از هر نظر از این موضوع حمایت می‌کنند.

توطئه بین‌المللی وارد مرحله جدیدی شده است. آنها با تمام تلاششان نسل‌کشی علیه مردم کوردستان انجام می‌دهند. اتحادیه اروپا، ایالات متحده و نیروهای دخیل در این توطئه کسانی هستند که این را تماشا می‌کنند، نه اینکه فقط تماشا کنند بلکه  از آن حمایت می‌کنند. آنها می‌خواهند دوباره این نقش را بازی کنند. بدون شک ما این مغز را خوب می‌شناسیم، خوب می‌دانیم. این کشورهای اروپایی بودند که پ.ک.ک را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دادند. زمانی که پ.ک.ک خواسته از طریق گفتوگو مشکل را حل کند و به پیشاهنگی رهبر آپو صلح بزرگی در خاورمیانه برقرار کند، این نیروها به درون دولت نفوذ کرده و پ.ک.ک را در لیست تروریستی قرار دادند. آنها کار را بین خودشان تقسیم کردند. سوئد میهن‌دوست کورد را به دولت ترکیه تسلیم کرد. بخاطر اینکه بار دیگر به کوردها حمله کنند، آنها دیوانه کردند. آلمان عملیاتی انجام می‌دهد و میهن پرست کورد، رهبر مبارزات آزادی خلق کوردستان را دستگیر و زندانی می‌کند. در فرانسه، در پاریس، 2 قتل‌عام وحشیانه صورت گرفت. این دولت‌ها مسئول هستند. در اوج تصمیم کشتار کوردها، این تصمیم را اینگونه اجرا می‌کنند.

ما به عنوان جنبش آزادی مردم کوردستان به ویژه جنبش آزادی زنان کوردستان با رهبرانی چون رفیق اوین بیش از 30 سال است که در اقصی نقاط کوردستان و در هر عرصه‌ای از این مبارزه می‌جنگیم. با حرف‌هایی از قبیل قاتل بیمار روانی بوده، قاتل نژادپرست و سابقه‌دار بوده و تازه از زندان آزاد شده است، از این به بعد می‌خواهند ماجرا را اینگونه پوشش دهند.

در مورد عمر گونی هم همین را گفتند. فردی که رفیق ناگیهان آکارسل را در سلیمانیه به شهادت رساند، دستگیر شد، هنوز از سرنوشت او اطلاعی نداریم. چه شد، چه گفت، ما نمی‌دانیم. وقتی صحبت از کوردهای آزاد می‌شود، همه نقش سه میمون کر، کور و لال را بازی می‌کنند.

نظام اشغالگری در مقابل گریلا تارومار شد، اکنون ترور می‌کنند

رفیق اوین برپایه‌ی رهبریت، روحیه مبارزه، علم آپویی و فلسفه‌ی زندگی آزادش مبارزه نمود و این مبارزه را تا به سطح امروزین رساند. به این ترتیب، اکنون توطئه بر سر جنبش آزادی زنان کوردستان در حال اجراست. آنها می‌دانند که این انقلاب توسط زنان رهبری می‌شود، به همین دلیل حمله می‌کنند. اکنون این واضح است زنگ شروع این توطئه در 9 ژانویه 2013 در پاریس زده شد. هنگامی که سکینه جانسیز، رهبر و بنیانگذار حزب ما مورد هدف قرار گرفت، این پیام را به ما دادند: «دیگر اجازه نمیدهیم سرتان را بلند کنید.» اما همه این را دیدند، در عرض 10 سال با روش سکینه‌ها، با روحیه جوان روناهی‌ها و با شخصیت مغرور و مبارز فیدان‌ها، روژبین‌ها، این مبارزه در تمام قاره‌های جهان طنین‌اندازتر شد و حمایت همه زنان را بدست آورد. هیچ کس نمی‌تواند جلوی این اوجگیری بزرگ زنان را بگیرد. 4 ماه و نیم است که در روژهلات کوردستان و ایران با شعار "زن، زندگی، آزادی"، انقلاب زنان، انقلاب کل جامعه را رهبری می‌کنند. آنها از این امر می‌ترسند، از انقلاب بزرگ، از انقلاب زنان می‌ترسند. آنها از آزادی زنان  و متولدشدن دوباره آنها از ژنولوژی می‌ترسند. به همین دلیل، زنان آگاه و مبارز یکی یکی هدف قرار می‌گیرند و می‌خواهند آنها را از بین ببرند. ما با شهیدان بزرگ شده‌ایم. حزب ما حزب شهداست. 50 سال است که به رهبری رهبر آپو پیوسته می‌جنگیم. چه کسی می‌تواند از این امر جلوگیری کند؟ نه قاتلان و نه گردانندگان آنها و نه افرادی که آنها را به طور خاص و غیراخلاقی به کار می گیرند نمی‌توانند. حالا تیر از کمان خارج شده است. اکنون زنان طعم آزادی را چشیده‌اند. زنان از اندیشه و فلسفه برخوردارند، حزب دارند، ارتش دارند. آن نیروهای وحشی و آدمکش که دقیقاً 9 ماه است در مناطق حفاظتی مدیا سعی می‌کنند به نتیجه برسند، نتوانسته‌اند به نتیجه برسند و اکنون تاکتیک‌های خود را در این راه پیاده کرده‌اند.

آنها در مناطق حفاظتی مدیا، زاپ، آواشین، متینا شکست خوردند. سیستم آنها تارومار گشت. همینکه دیدند در آنجا نمی‌توانند نتیجه بگیرند، باکور و روژهلات سوریه را هدف گرفتند ولی آنجا هم نتیجه نگرفتند، اکنون هم شروع به ترور کردند. از هم‌اکنون آشکار است که مبارزه در سال 2023 چگونه انجام خواهد شد. با انزوایی که در امرالی گسترش یافته، می‌خواهند با آن به نتیجه برسند. تمام این حملات اساسی در ابتدا علیه رهبر آپو متمرکز هستند. رهبر آپو اسیر دولت ترکیه نیست. این نیروهای بین‌المللی توطئه‌گر رهبر آپو را در آنجا قرار دادند و او را دستگیر کردند و به دولت ترکیه تحویل دادند. اگر الان هم نمی‌دانیم در جزیره امرالی چه می گذرد، آنها مسئول هستند. و این را نیز تحت نام CPT، که به اصطلاح سازمانی جهت پیشگیری از شکنجه و بی‌عدالتی است، اما منجر به همه نوع بی‌عدالتی‌ها می‌شود انجام می‌دهند. اکنون نیز می‌خواهند تحت لوای آن پوشش انزوا را توجیه کنند. آنها در تلاش‌اند که بار دیگر سوی دستور کار ما را منحرف کنند. بخاطر اینکه حساب این انزوا را در امرالی نپرسیم، می‌خواهند هر روز دستور کار دیگری ایجاد کنند. هر روز قهرمانان پیشاهنگ را به قتل برسانند و اینگونه چشم‌ زهره بروند. ما هرگز از این موضوع دست نخواهیم کشید. مردم ما در همان لحظه اول با ایستاری میهن‌دوستانه، ملی و در واقع واکنشی مقاومتی به خیابان‌ها سرازیر شدند. تمام خیابان‌های پاریس به عرصه‌ی مقاومت تبدیل شد. من به مردم ما درود می‌فرستم. نه تنها پاریس، نه تنها اروپا، چهار بخش کوردستان و خارج از آن، تا زمانی که انزوا و حصر امرالی درهم نشکند و آزادی رهبر آپو تضمین نشود، مبارزه باید ادامه یابد. نتیجه با آزادی رهبر آپو تضمین می‌‌گردد. تا آزادی رهبر آپو را تضمین نکنیم هرگز نمی‌توانیم به حقوق مردم کوردستان دست پیدا کنیم. و آزادی زنان نمی‌تواند به نتیجه برسد. با رهبری زنان بر پایه خط‌مشی رهبر آپو باید سطح این مبارزه را بیش از پیش بالا ببریم.

هیچ کس نمی‌تواند جلوی این خیزش بزرگ و اراده‌ی آزاد را بگیرد

این ارزش‌های بزرگ در ازای هزاران شهید، ده‌ها هزار زندانی و میلیون‌ها مهاجر خلق شده. درد مردم ما تنها درد پاریس نیست. 50 سال است که مردم ما زیر این دردهای بزرگ هستند. هزاران سال است که مردم ما از تاریخ خودشان کنار گذاشته شده‌اند. وقتی صحبت از کوردها می‌شود، همه چیز برای آنها قانونی است. مردم کوردستان دیگر مردم سابق نیستند. زنان کوردستان دیگر آگاه هستند. اندیشه و فلسفه زنان آزاد همه جهان را در برگرفته است. آنها از این می‌ترسند. آنها از اراده بزرگ می‌ترسند. از عزم زنان می‌ترسند. بدانند که عزم زن آزاده مردسالاری را نابود خواهد کرد.

آنها نخواهند ‌توانست در برابر این موج خیزش نتیجه بگیرند. اولاً زنان، همانطور که کشتار نهم ژانویه در شخص سکینه، روناهی و فیدان‌ها اتفاق افتاد، ولی اکنون همبستگی زنان در همه قاره‌ها ایجاد شده است. با شهادت ناگیهان و اوین نیز دیگر باید به سوی پیروزی حرکت کنیم. به همین دلیل است که من همه مردم ما، زنان و همه خانواده‌های شهدا را فرامی‌خوانم. به ویژه ما با خانواده‌های تمام شهدای اخیر ابراز همدردی می‌کنیم. این ضایعه را به همه خانواده‌ها بویژه خانواده‌های شهدای اخیر اوین، میر و عبدالرحمن تسلیت می‌گویم. به مردم کوردستان، به همه دوستان و آشنایان اوین و رهبر آپو تسلیت می‌گویم. این را همه خوب بدانند، تا زمانی که مبارزانی چون اوین باشند، که وفادار این آرمان بوده و با عشق به آزادی، با اراده‌ی زن آزاد، با فروتنی و با تلاش شبانه‌روزی عمرش را در مبارزه سپری کرد، برای تدارک اعتراض به یک قتل عام آنجا رفته بود و در همانجا در نتیجه‌ی قتل‌عام به شهادت رسید. همه بدانند، هیچ کس نمی تواند جلوی این خیزش بزرگ، این اراده آزاد را بگیرد.

دفاع ذاتی باید در هر زمینه‌ای اجتماعی شود

ما در دوران انقلاب آزادی زنان هستیم. قرن بیست و یکم قرن انقلاب زنان است. اگر با این راه و روش‌های غیراخلاقی بخواهند جلوی آنرا بگیرند، نمی‌توانند به نتیجه برسند. برای همین از همه زنان، زنان جوان، همه جوانان کوردستان و مردم می‌خواهم به پیشاهنگی زنان و جوانان از خود دفاع کنند. اکنون باید دفاع ذاتی اجتماعی گردد. مبارزه‌ی خلق انقلابی باید اجتماعی شود. مردم ما تا جایی که ممکن است نباید دفاع ذاتی‌اش را به دیگران بسپارند. آنها می‌توانند از همه نهادهایشان و  خودشان محافظت کنند. در برابر دشمن خونخوار و فاشیست باید در هر عرصه‌ای همچون گریلا محتاط باشد. همچنین تمام دوستان مردم ما، افراد اینترناسیولیستی، زنانی که در راه آزادی قرار دارند، دمکرات‌ها، هنرمندان، روشنفکران، اکولوژیست‌ها، نیروهایی که مدعی‌اند از اراده‌ای در برابر نظام برخوردارند، باید به مبارزات مردم کوردستان بپیوندند. اکنون در اینجا صف‌تان را مشخص کنید، مردم کوردستان برای همه بشریت می‌جنگند. مبارزان آزادی از کرامت همه بشریت محافظت می‌کنند. رهبر آپو با اندیشه و فلسفه و پارادایم خود چراغ و خط آزادی برای همه بشریت است . صیانت از رهبر آپو و درخواست آزادی رهبر آپو وظیفه هر انسانی و هر فرد دموکراتیک است. دیگر در لفافه صحبت کردن کافی نیست.

به همین مناسبت بار دیگر از نیروهای اتحادیه اروپا درخواست می‌کنم. نخست، فرانسه باید این سیاست ریاکارانه‌اش را متوقف کند. رویکرد «کورد خوب و بد» را متوقف کنید. تقسیم کردن کوردها امروز این امکان را به دشمن می‌دهد که تا این حد عصبانی و دیوانه شوند و به نتیجه برسند. تا زمانی که این دورویی وجود داشته باشد نخواهند گذاشت که مردم کوردستان آزاد باشند. آنها آگاهانه این کار را انجام می‌دهند، باید دست از این کار بردارند. اگر آنها خواهان صلح در منطقه هستند، اگر نمی‌توانند از آنها حمایت کنند، حداقل نباید مانع باشند. در غیر اینصورت از حقوق و عدالت سخن نگویید. تمامی اینها دروغ هستند، مبارزه مردم کوردستان برای آزادی، آن پرده از چهره‌ی همه را برداشت و همه چیز را روشن کرد. بخوبی نشان داد نهادهایی که گویا نهاد حقوق بشر هستند، نهادهای خصوصی بیش نیستند.

موفقیت به پیشاهنگی رهبر آپو و زنان، قطعاً موفقیت تمام خلق‌های کوردستان خواهند شد

همانطور که در سال 2013 می‌خواستند ما را وادار به زانوزدن کنند، هر چند که این کنسپت تا به امروز نیز ادامه دارد، اما نمی‌توانند نتیجه بگیرند، با این روش دیگر نمی‌توانند به نتیجه برسند. این مقاومت بزرگی که طی 10 سال گذشته انجام شد، از این به بعد همچنان می‌توانیم با گسترش آن، معنادار ساختن آن، تقویت سازمانی و انجام مبارزه به پیروزی دست یابیم. برای همین منظور بار دیگر یاد و خاطره‌ی پیشاهنگ پرافتخار مبارزه برای آزادی زنان کوردستان، همرزم سکینه‌ها، همرزم رهبر آپو، رفیق عزیزمان اوین، هنرمند وفادار، صدا و لحن مبارزه کوردستان میر پرور  و میهندوست پرافتخار که به عنوان درویش این انقلاب به مردم خدمت کرد، مام عبدالرحمن قزل، با احترام و افتخار گرامی می‌دارم. بعنوان جنبش آزادی زنان کوردستان و جنبش آپویی، بنابه قولی که به این شهدا و تمام شهدای کوردستان داده‌ایم، قطعاً حساب آنها را خواهیم پرسید. ما با شعار "زن، زندگی، آزادی" در مبارزه برای آزادی پیروز خواهیم شد. نتیجه آن را با تمام بشریت و زنان به اشتراک میگذاریم. پیروزی به پیشاهنگی رهبر آپو و زنان، قطعاً متعلق به مردم کوردستان خواهد بود.