تداوم بازداشت و سرکوب شهروندان کورد از سوی نیروهای رژیم

در ادامه جنایات رژیم ایران علیه فعالین سیاسی و مدنی، چند شهروند دیگر در شهرهای روژهلات کوردستان توسط نیروهای رژیم بازداشت و از سرنوشت شماری دیگر شهروند بازداشت شده اطلاعی در دست نیست.

روز گذشته سه شنبه ششم دی شهروندی زن با نام سحر فتحی اهل کرماشان از سوی نیروهای امنیتی رژیم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

سحر از پیروان آیین یارسان است که در جریان خیزش انقلاب روژهلات کوردستان و  ایران برای دومین بار توسط  نیروهای رژیم بازداشت شدە و از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

روز یکشنبه چهارم دیماە نیز  شهروندی با نام محسن صادقی اهل بخش گواور از توابع گیلان استان کرماشان توسط نیروهای رژیم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

از سویی دیگر رفیق سلیمی بهمراه پسرش فواد سلیمی با گذشت حداقل یک ماه از زمان بازداشتشان کماکان بە صورت  بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنه به سر میبرند.

مهسا قربانی ١٩ ساله از اهالی شهر سنه و ساکن تهران نیز از جملە کوردستانیان بازداشت شدە است کە از روز ٢٨ آذر تاکنون از سرنوشت و مکان نگهداری وی هیچگونە اطلاعی در دست نیست.

طبق اخابر رسیدە از روژهلات کوردستان، نیروهای امنیتی، نظامی و قضایی رژیم در جریان خیزش انقلابی، شهرهای روژهلات کوردستان را بشدت میلیتاریزه کرده و جنایات و سرکوب نیروها علیە شهروندان در این مناطق را افزایش ئیافتە است.