تصاویر ویدیویی سنگرسازی نظامیان بارزانی برای ارتش ترکیه در خاک کوردستان

تصاویر تازه‌ای از همکاری پ.د.ک با اشغالگران منتشر شدند که در آن نظامیان تحت فرمان مسعود بارزانی در حال ساختن سنگر و احداث جاده برای ارتش غاصب ترک هستند.

نظامیان پ.د.ک از ٢٧ آگوست در منطقه مقاومت تپه حکاری و تپه آمیدی در متینا احداث جاده برای ارتش ترک را آغاز کرده بودند. تصاویر ویدیویی راهسازی نظامیان بارزانی برای ارتش ترکیه پیس از این در خبرگزاری فرات منتشر شده بود.

در واکنش به این اقدام فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق (ن.پ.گ) در بیانیه‌ای با هشدار به سیاست‌های پ.د.ک گفته بود:"جنگ استراتژیک، ملی و دمکراتیک ما به پیروزی می‌رسد. از مداخله در این جنگ دست بردارید."

به رغم نارضایتی‌های عمومی اما پ.د.ک به این هشدار و فراخوان توجهی نکرد، تصاویر ویدیویی تازه نشان می‌دهند که پ.د.ک همچنان در حال ایجاد استحکامات نظامی و راهسازی برای ارتش ترکیه است.

ایجاد استحکامات نظامی در نزدیکی مناطق مقاومت

تصاویر ویدیویی روز ١٢ سپتامبر شهر آمیدی و روستاهای اطراف انرا نشان می‌دهد. فردی که در حال ضبط ویدیوست به مناطق تحت کنترل گریلا اشاره کرده و می‌گوید که ارتفاعات مشرف بر آمیدی مناطق مقاومت نیروهای گریلا می‌باشند.

گفته می‌شود که این سلسله به ارتفاعات چارچلا و تپه حکاری معروف می‌باشند. در دامنه آنها نیز پارک آمیدی واقع شده است.

همان منبع می‌افزاید:"سلسله کوه‌های حکاری را می‌توان بخوبی دید. پایین‌تر از تپه حکاری تپه سیدار وجود دارد. از سیدار تا پارک آمیدی محل نیروهای کماندوی گریلاست. تپه شهید پیردوغان، تپه آمیدی و سیدار در منطقه مقاومت آمیدی واقع شده‌اند. این منطقه به تمامی تحت کنترل نیروهای گریلا قرار دارد."

تنها برای محافظت از دولت ترک ...

در تصاویر همکاری پ.د.ک با ارتش ترک در احداث جاده دیده می‌شود. فردی که در حال ضبط تصاویر ویدیویی در این منطقه است با اشاره به یک تپه می‌گوید، پ.د.ک در پشت این تپه از ٢٧ آگوست در حال احداث جاده برای نظامیان ترک است و جاده‌سازی پ.د.ک همچنان اجامه دارد. در ادامه می‌گوید:

"ما می‌خواهیم یک واقعیت دیگر را به شما نشان دهیم. همچنانکه می‌بینید پ.د.ک برای محافظت از دولت ترک و سربازان آن این جاده را تا مناطق مقاومت گریلا احداث کرده است. واضح است که این مناطق به تمامی مناطق مقاومت گریلاست. گریلا در آن کوهستان‌ها ایستادگی می‌کند. اما نظامیان پ.د.ک یکبار دیگر همکاری با دولت ترک را افزایش داده‌اند. برای دفاح از سربازان ترکیه به راهسازی و ایجاد استحکامات روی آورده است. این کار را با همکاری سربازان ترک انجام می‌دهد. در مناطقی که مشاهده می‌کنید سربازان ترک مستقر شده‌اند. سربازان ترک همراه با نظامیان پ.د.ک در حال احداث استحکامات نظامی هستند. ارتش ترکیه در جنگ با نیروهای گریلا با شکست روبرو شده و به بن‌بست رسیده است، گریلا چهار ماه تمام است در تپه‌های سیدار، آمیدی، شهید پیردوغان، حکاری و منطقه کماندو علیه ارتش ترکیه مقاومت می‌کند. جنگ‌های سختی در این مناطق در جریان است. گریلا به برخودان خود ادامه می‌دهد. اما متأسفانه پ.د.ک برای نجات ارتش ترک از این بن‌بست به آنها کمک کرده و اینگونه به خیانت دست می‌زند."

خیانت آشکار و در روز روشن

آنچه مشاهده می‌کنید، سنگرهایی که می‌بینید، خیمه‌هایی که در ویدیو دیده می‌شوند متعلق به سربازان تُرکیه هستند که در حال احداث یک پایگاه نظامی هستند.

منبع یاد شده می‌گوید:"سربازان ترکیه هر روز همراه با نیروهای پ.د.ک اینجا کار می‌کنند" و در ادامه می‌افزاید:

"همچنانکه مشاهده می‌کنید نظامیان پ.د.ک آب، خوراک و اشیاء لازم را برای دولت ترک به منطقه می‌رسانند. واقعیت جنگی که علیه گریلا در جریان است و همکاری نظامیان پ.د.ک با دولت ترکیه را بوضوح می‌توان مشاهده کرد. دولت ترک و نظامیان پ.د.ک با هم درآمیخته شده‌اند. با کمک همدیگر علیه گریلا سنگرسازی می‌کنند و می‌جنگند. دولت ترکیه هم می‌خواهد با کمک پ.د.ک بن‌بست و شکست خود را پنهان کند. اشغالگران در کوردستان با کمک پ.د.ک این جاده‌ها و استحکامات نظامی را می‌سازند. سربازان ترکیه در این سنگرها مستقر شده و فعالیت می‌کنند. نظامیان ترک لباس‌های شخصی و لباس کارگران را بر تن می‌کنند و در این سنگرها کار می‌کنند."