یوسف کارا: قتلعام انجام شد تا فلسفه رهبر آپو در اروپا گسترش نیابد
یوسف کارا، رئیس مشترک مجلس خلق مخمور: برای جلوگیری از گسترش فلسفه رهبر آپو در جامعه اروپایی، چنین حملاتی علیه جنبش زنان انجام میشود.
یوسف کارا، رئیس مشترک مجلس خلق مخمور: برای جلوگیری از گسترش فلسفه رهبر آپو در جامعه اروپایی، چنین حملاتی علیه جنبش زنان انجام میشود.
یوسف کارا، رئیس مشترک مجلس خلق دموکراتیک اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی (مخمور) در مورد مقاومت و مبارزات شهید سکینه جانسز با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.
یوسف کارا در ابتدای سخنان خود از تمامی شهدای انقلاب کوردستان در شخصیت شهید سارا، روژبین و روناهی یاد کرد و گفت: «دو قتلعام به ویژه علیه جنبش زنان در پایتخت مدرنیته سرمایهداری، پاریس صورت گرفت. من میخواهم به طور خلاصه در مورد هدف آنها صحبت کنم. اگر به تاریخ آنها نگاه کنید، در زمان امضای معاهده لوزان، کوردستان به چهار قسمت تقسیم شد و هر قسمت تحت سلطه یک دولت سلطهگر قرار گرفت. با کوردها مشورت نکردند و جمعیت کورد را در نظر نگرفتند. با کشورهای شریک خود توافق کردند و هنوز هم تا به امروز این رنج برای خلق ما ادامه دارد. انقلابی که به رهبری رهبر آپو شروع شد، این انقلاب میخواست این ملت را از ظلم رها کند و به آزادی برساند. در این راستا مبارزه بینظیری انجام شد و بهای زیادی پرداخت شد، اما بار دیگر نیروهای سرمایهداری برای رسیدن به اهداف خود در خاورمیانه، قدرت برحق مردم کورد را در مقابل خود دیدند و علیه رهبر ما توطئه کردند. در نتیجه این توطئه رهبر ما دستگیر و به دولت فاشیست ترکیه تحویل داده شد.»
بدون همکاری کشورهای سرمایهدار، نمیتوانست انجام شود
کارا با بیان اینکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گامی را برای حل مسئله کوردها در ترکیه و کل جهان آغاز کرد، ادامه داد: «دولتهای فاشیستی با همکاری دولت ترکیه در پاریس قتلعام کردند که این قتلعام در شخص رفیق سارا که آغازگر این حرکت بود، علیه همهی زنان پیشرو انجام شد. البته اینجا باید این را در نظر گرفت که چرا جنبش زنان؟ زیرا جنبش پکک جنبشی فراتر از بشریت است، جنبشی که زنان را از ستم رها میکند و آنها را به آزادی و عدالت میرساند. در دفاعیات نوشته شده در امرالی میتوان گفت که بخشی از آنها بر آزادی، اراده و ارتش شدن زنان تاکید داشتند. نظام سرمایهداری هم از این طرز فکر و سیستمی که آلترناتیو آنهاست میترسد. زمانی که دید ساختاری آگاهانه در پیشاهنگی جنبش زنان و فلسفه رهبری شکل خواهد گرفت، به مرکز آن یعنی مرکزی که این فلسفه را در جوامع اروپایی گسترش میداد، حمله کرد. درست است که میت و دولت فاشیستی ترکیه در آن دخیل بودند، اما این امر بدون همکاری دولتهای سرمایهداری ممکن نبود. آنها خود را کشوری دموکراتیک، امن و صلحطلب میبینند و وقوع چنین حملهای در چنین مرکزی واقعا معنیدار است و هیچ تحقیق دیگری در این باره انجام نشده است. فردی که مظنون به انجام این قتلعام است برای روشن نشدن زوایای این قتلعام دستگیر و کشته شد. البته نتایج این قتلعام باعث قتلعام دوم در همان مرکز پاریس در ۲۳ دسامبر شد. کشتار پاریس تصادفی نیست.»
دیگر جوامع جهان، از این سیستم و پارادایم صیانت میکنند
یوسف کارا به این دو قتلعام اشاره کرد و ادامه داد: «به ویژه هدف قرار دادن رفیق سارا، فیدان و لیلا چگونه انجام شد رفیق اوین نیزبه همان صورت هدف قرار گرفت. در مقابل جنبش زنان، برای اینکه فلسفه رهبر آپو در جامعه اروپا گسترش پیدا نکند، آنها اینگونه حملات را انجام میدهند. ما میگوییم شما علیه رهبر ما توطئه کردید تا در خاورمیانه آشوب ایجاد کنید و مردم را با هم بکشید که امروز هم همینطور است. این بار به نظام و حقیقت رهبری حمله کردند ، میخواستند با توطئه دوم به نتیجه برسند. تلاش کردند هم جنبش آزادی و هم فلسفه رهبری را پراکنده و نابود کنند، اما دیدند که اکنون جوامع دنیا هم از این نظام و پارادایم صیانت میکنند . کارکتر این جنبش بزرگتر شد و برای توسعه آن با پرداخت هزینههای بسیار گامهای جدیدی برداشته شد. آنها میخواستند با ایجاد ترس کاری کنند که این سیستم در خاورمیانه و جهان گسترش پیدا نکند. ویژگی این حرکت که آن را از سایر حرکتهای دنیا متمایز میکند این است که بر اساس ارزشها گام برمیدارد و با پاسخگویی به خون آن شهدا گام خود را تجدید میکند و آن پارادایم را گسترش میدهد. به همین دلیل آنها نمیتوانند از گسترش این سیستم جلوگیری کنند. دلیلش چیست؟ زیرا مشروع و جایگزینی برای نظام آنهاست. اگر در یک کارزار، جوامع در 74 کشور برای آزادی، فلسفه و حقیقت رهبری جهانی فریاد بزنند و راه پیمایی کنند، این کنترل مردم بر نظام سرمایهداری است.»
باید خود را در حقیقت آن زنان پیش ببرید
یوسف کارا در پایان سخنان خود گفت: «به عنوان جنبش آزادی، نیاز به مبارزات قویتری است تا شایستگی این شهدا را داشته باشیم، زیرا میلیونها کورد وجود دارد، باید در حقیقت این زنان خود را پیش برد و توسعه داد. برای اینکه این دانش جهانی شود، باید با دوستان، دموکراتهایی که از جنبش و رهبری ما پیروی میکنند، کار کنیم. اگر رهبری این تفکر را به صورت جسمانی آزاد کنیم، خواهیم گفت که عمیقاً نقش، رسالت و حقیقت آن را درک کردهایم و به کسانی هم پاسخ دادهایم که تسلیم نظام مدرن سرمایهداری نشدند و جان خود را در این راه فدا کردند . سپس خواهیم گفت که ما این پارادایم را توسعه و گسترش دادیم. به عنوان کوردها، ماموریت ما این است که بتوانیم حقیقت خود را در جامعه جهانی تشخیص دهیم، ما باید در سیستم حقیقت خود موفقتر باشیم. در آن زمان ، ما خواهیم گفت که ما به سارا و اوین ها پاسخ مناسب دادهایم و رهبر خود را به روشی جسمانی آزاد کردهایم . همچنین ، ما خواهیم گفت که ما به جایگزینی برای سیستمهایی تبدیل شدهایم که جوامع را چه در کوردستان و چه در جهان به کشتن میدهند.»