'حزب کارگران کوردستان به مسئولیت‌های خود در قبال وحدت کوردها عمل می‌کند'

پ.ک.ک: پ.ک.ک در ۴٢مین سال مبارزات خویش برای شعله‌ور کردن مقاومت آزادیخواهانه و ایجاد وحدت دمکراتیک کوردها یکبار دیگر خاطرنشان می‌کند که به تمام وظایف خود عمل خواهد کرد.

کمیته اجرایی حزب کارگران کوردستان به مناسبت ۴١مین سالروز تأسیس پ.ک.ک بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در بیانیه کمیته اجرایی آمده است:

"پ.ک.ک در ٢٢ سال اخیر در برابر حملات اشغالگرانه و تخریبی نیروهای بین‌المللی و سیستم قتل‌عام امرالی، مقاومت انقلابی را در پیش گرفته است. بر این مبنا توطئه بین‌المللی را که از سوی ایالات متحده آمریکا سازماندهی شده بود را منکوب کرده و تمامی نقابهای جمهوری ترکیه را به زیر کشیده است، در شخص دیکتاتوری فاشیسیتی آ.ک.پ/م.ه.پ واقعیت دشمنان جنایتكار و استعمارگر را بر ملا کرده و این هوشمندی را به لبه فروپاشی سوق داده است.

پ.ک.ک به عنوان پیشاهنگ آزادی ملت کورد، در چهل و یکمین سالروز تأسیس رسمی خود می‌باشد. ما وارد ۴٢مین سال حیات پ.ک.ک می‌شویم. در تمامی عرصه‌ها مراسم و جشن‌های بزرگی برپا شده است. بر این اساس جشن تأسیس حزبمان را نخست به رهبر آپو، تمامی رفقا، خلق و دوستان انقلابی و دمکراتیکمان شادباش می‌گوییم و برای مبارزات آنان آرزوی موفقیت داریم. از ۴٠ هزار شهیدمان با احترام و منتداری یاد می‌کنیم و با شهدایمان تجدید پیمان می‌نماییم که آرمانهایشان را محقق کرده و یاد و خاطره آنان را زنده نگه داریم.

همچنان که می‌دانیم پ.ک.ک حزب رهبری و شهیدان است. از آغاز با فسلفه آزادی طرح شده از سوی رهبر عبدالله اوجالان شکل گرفته است، اندیشه‌ها و ویژگی‌های شخصیتی وی را سرمشق خود قرار داده، معیارهای ایدئولوژیک و شیوه مبارزه ایشان را کسب کرده و به ثمره رنج و تلاشی مبدل گردیده که تحت هیچ شرایطی پایانی بر آن نیست. رهبر آپو یادآور شده است که «شهدا، پ.ک.ک‌-ای هستند» و اینچنین خاطرنشان شده است که شهیدان قهرمانمان همچون پ.ک.ک زنده‌اند. یادآور شده‌اند که پ.ک.ک سازمان گرامیداشت هاکی کارر است. از هاکی کارر تا مظلوم، کمال، خیری، محمد کاراسونگور و ماحصوم کورکماز تا بریتان و زیلان، از رشید و سارا[ها] تا دلال و هلمت ارتشی از شهیدان بزرگوار شکل گرفته است. اینگونه خود را بر مبنای خطمشی رهبری و شهیدان پرورش می‌دهد. پ.ک.ک در ۴٢مین سال حیات خویش انقلابیگری خط آپویی، شورشگری فدایی و میهن‌دوستی را در کنار همدیگر به پیش خواهد برد.

پ.ک.ک جنبش مصائب و تنگ‌دستان است

پ.ک.ک ۴١ سال مبارزه خویش را به رغم مصائب‌ و تنگدستی‌ها پشت‌سر گذاشت. در برابر حملات نابودگرانه دولت استعمارگر و جانی ترکیه همیشه مقاومت کرده و تاریخ شاهد چنین پیشرفتی بوده است. با تمام سختی‌ها و مصائب از خطمشی وجودی و آزادی خویش چشم‌پوشی نکرده و دور نگشته است. پ.ک.ک جنبش فرصت‌های اقتصادی بزرگ نیست، بلکه به جنبش مصائب و تنگ‌دستان مبدل شده است. تمام داشته‌هایش را با مبارزه کسب کرده است. از اینرو لازم است که از دستاوردهای پ.ک.ک بخوبی محافظت شود.

نام رهبر آپو و پ.ک.ک بر تمامی تحولات تحت عنوان آزادی و دمکراسی در کوردستان در ۵٠ سال اخیر حک شده است. در سالهای ١٩٧٠ در زمینه واقعیت کوردستان و مسئله کوردها، روشنفکری بزرگ آفریده شد. پ.ک.ک بر مبنای این روشنگری شکل گرفته و با مقاومت‌های سیورگ و حیلوان نشان داده است که برای موجودیت کوردها و آزادی آنان خواهد جنگید. پ.ک.ک در مقاومت زندان اثبات کرده است که هیچ نیرویی نخواهد توانست مبارزه را متوقف کند و با خیز گریلایی ١۵ آگوست نیز نشان داده است که این مقاومت بر مبنای خط پیروزی ادامه دارد. پ.ک.ک بر مبنای خطمشی گریلایی می‌جنگند و در دهه نود میلادی (١٩٩٠) انقلاب رستاخیز ملی را به ثمر رسانده است، بر مبنای قیام، انقلاب آزادی زنان را آغاز کرده و راه دستیابی باشور کوردستان به موقعیت سیاسی را هموار کرده است.

در مقابل سیستم قتل‌عام امرالی مقاومت سازمان می‌یابد

پ.ک.ک در ٢٢ سال اخیر در برابر حملات اشغالگرانه و تخریبی نیروهای بین‌المللی و سیستم قتل‌عام امرالی، مقاومت انقلابی را در پیش گرفته است. بر این مبنا توطئه بین‌المللی را که از سوی ایالات متحده آمریکا سازماندهی شده بود را منکوب کرده و تمامی نقابهای جمهوری ترکیه را به زیر کشیده است، در شخص دیکتاتوری فاشیسیتی آ.ک.پ/م.ه.پ واقعیت دشمنان جنایتكار و استعمارگر را بر ملا کرده و این هوشمندی را به لبه فروپاشی سوق داده است. پ.ک.ک با تغییر پارادایم تئوری مدرنیته‌ی دمکراتیک را ایجاد کرده است، با پارادایم جامعه‌ی آزادیخواه، از آزادی زن دفاع می‌کند و برای همه‌ی زیردستان راه آزادی را هموار کرده است. انقلاب روژاوا در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۲ و پراتیک شمال و شرق سوریه به دستاورد بزرگ این خطمشی تبدیل شده است.

پ.ک.ک در ۴١مین سال در مقابل حکومت فاشیست، اشغالگر و قاتل، بر اساس استراتژی جنگ خلق انقلابی مقاومتی بزرگ را به انجام رسانده است. در مقابل تصمیم آمریکا در ۶ نوامبر ۲۰۱٨ که به روز کردن توطئه بود و در مقابل حصر امرالی با اعتصاب غذای گسترده در ۷ نوامبر ۲۰۱٨ اقدام مقاومتی "حصر را پایان می‌دهیم، فاشیسم را شکست می‌دهیم و کوردستان را آزاد می‌کنیم" را انجام داد. بر این اساس پس از دوم مه (٢٠١٩) درهای امرالی باز شد و در انتخابات منطقه‌ای در ۳۱ مارس و ۲۳ ژوئن ضربه‌ی سنگینی به آ.ک.پ و م.ه.پ وارد شد.

 در شمال و شرق سوریه ۴۵ روز است مقاومتی قهرمانانه ادامه دارد

بدون شک یکی از بخشهای مهم مقاومت ۴۱ ساله، مقاومت در مقابل حملات در روژاوا است. در مقابل حملات اشغالگرانه‌ی آ.ک.پ و م.ه.پ که آمریکا و روسیه از آن پشتیبانی می‌کنند، خلق‌های شمال و شرق سوریه و نیروهای دفاعی ۴۵ روز است که مقاومت می‌کنند و در باشور کوردستان و همه‌ی جهان از این مقاومت حمایت به عمل آمده است.

اکنون در مقابل فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ در روژاوا و باشور کوردستان جنگ خلق انقلابی ادامه دارد. جنگ میان دولتهای ترک و پ.ک.ک سطح منطقه‌ای را پشت سر گذاشته است و وارد سطح جهانی شده است. بدون شک این شرایط فرصت حل مسئله‌ی کورد را افزایش می‌دهد. این نشان دهنده‌ی آن است که خطر بزرگی هم در مقابل ماست. در این چهارچوب فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ با پشتیبانی سیستم صاحب قدرت و مدافع دولت و دولت‌مدار می‌خواهد پ.ک.ک را از میان بردارد و پاکسازی کوردها را به پیش ببرد. برای آنکه به این هدف برسد به هرگونه قتل‌عام و حمله‌ای دست می‌زند. برای وجود کورد و دستیابی به آزادی باید حملات متوقف شوند و حکومت فاشیست و اشغالگری که با کوردها دشمنی می‌کند، فرو بپاشد. این امر هم با اتحاد ملی کوردها بدست می‌آید.

اتحاد ملی

پ.ک.ک در ۴٢مین سال موجودیت خود برای گسترش مقاومت آزادی و ایجاد اتحاد دمکراتیک کوردها، یک بار دیگر اعلام می‌کند، به همه‌ی وظایف خود عمل خواهد کرد. بر این اساس از همه‌ی احزاب و سازمانهای کوردی، هنرمندان، روشنفکران، زنان و جوانات کورد می‌خواهیم این فرصت را ببینند و بر اساس کنگره‌ی ملی با هم متحد شوند و برای رسیدن به آزادی کار کنند.

خلق‌های خاورمیانه باید مبارزات را به پیش ببرند

رخدادهای اخیر نشان داد، تقدیر خلق کورد و خلق‌های منطقه و همه‌ی فرودستان یکی است. قتل‌عام و اشغالگری در کوردستان، ابتدا در ترکیه، ایران و عراق و سوریه توسط فاشیسم انجام می‌شود. برعکس آزادی خلق کورد در ترکیه، ایران، عراق و سوریه، دمکراسی را به پیش می‌برد و جهانی دمکراتیک درست می‌کند. بر این اساس پ.ک.ک به مقاومت همه‌ی خلق‌ها در ترکیه، ایران، عراق و سوریه و خاورمیانه سلام و درود می‌فرستد.

۴۲مین سال پ.ک.ک به سال فروپاشی حکومت فاشیست، اشغالگر و مردسالار تبدیل می‌شود و مبارزات آزادی و دمکراسی بر خط آزادی زنان گسترش می‌یابد. مبارزات آزادی کوردستان که بر خط آزادی و مبارزات آپویی شکل گرفته است، پیشاهنگی بیشتری را در این مبارزه برعهده خواهد گرفت.

بر این مبنا یکبار دیگر به ۴۲مین سال پ.ک.ک سلام می‌کنیم و عید رستاخیز را به همه تبریک می‌گوییم. درخواستمان از رفقا، زنان، جوانان و دوستانمان این است که در سال چهل‌ودوم پ.ک.ک، در مقابل سیاست فاشیست و اشغالگر مبارزات آزادی و دمکراسی را گسترش دهند."