پژاک: حملات فاشیستی ترکیه پاکسازی خلق کورد است

مجلس حزب حیات آزاد کوردستان پژاک در مورد حملات دولت اشغالگر ترکیه به باشور کوردستان بیانیه ای منتشر کرد.

در بیانیه‌ی پژاک آمده است؛"کشورهای اشغال کننده ی کوردستان با هم و در چهارچوب کُنسپت و نقشه‌ای مشترک به جنبش آزادیخواهی خلق کورد حمله کرده و تلاش کرده‌اند آنرا از بین ببرند. این بار هم می‌بینیم که با همان شیوه روح ائتلاف کهنه ضد خلق کورد در قالب پیمان تازه‌ای زنده شده است".

مجلس پژاک می‌افزاید؛" شرکت ایران در این توطئه واضح است. هم به طور مستقیم مانند توپباران و همکاری اطلاعاتی و هم از لحاظ باز کردن دروازه‌های داد و ستد اقتصادی. البته شرایط تحریم بر ایران و گشتن به دنبال فرصتی برای دور زدن تحریمها، سبب زمینه‌سازی همکاری ایران برای شرکت در پاکسازی خلق کورد است."

در بیانیه‌ی پژاک همچنین آمده است؛" هرگز نباید فراموش کرد که مراحل پایانی این توطئه محدود به جنبش آپویی نخواهد شد و دامن همه‌ی نیروهای کورد را خواهد گرفت. به همین دلیل شرکت برخی طیفهای مزدور کورد و نیروهای کوردستانی در این توطئه، کندن گور خود با دستان خویش است. یعنی نابودی حزب کارگران کوردستان و جنبش آپویی از بین بردن خط مقاومت و ایستادگی و در کل ذوب خلق کورد است."

در بخش دیگری از بیانیه‌ی پژاک آمده است؛"پژاک از آن طیفها و نیروهایی که در این توطئه‌ی کثیف شرکت دارند، می‌خواهد اعمال خود را بازنگری کنند و دست از مزدوری برای اشغالگران برداشته و به جبهه‌ی خلق بپیوندند. در این مرحله بیشتر از همه‌ی طیفها خلقمان در هر چهار بخش کوردستان باید مانند همیشه موضع‌گیری ملی انجام داده و خیابانها را به میدان اعتراض تبدیل کنند".

حملات فاشیستی ترکیه پاکسازی خلق کورد است

حملات گسترده‌ای توسط نیروهای فاشیست ترکیه با توافق با کشورهای منطق‌ای و برخی طیفهای مزدور کوردستانی علیه خلقمان در جریان است. موجی تازه از پاکسازی در شنگال و باشور کوردستان و مناطق حفاظت شده‌ی مدیا آغاز شده است. بدون شک این حملات در چهارچوب کُنسپت و توطئه‌ای چند جانبه و جهانی صورت می‌گیرند.

حمله به دستاوردهای خلق کورد با هدف پاکسازی و از بین بردنش است و فقط حمله به یک جنبش یا حزب نیست. البته اگر با هشیاری برخورد نشود می‌تواند به آغازی برای حملاتی سراسری را در کوردستان در پی داشته باشد.

به طور مداوم در تاریخ مبارزات خلق کورد، که خلقمان به آزادی و اهدافش نزدیک شده است، کشورهای اشغالگر کوردستان با هم و در چهارچوب کُنسپت و توطئه‌ی مشترک به جنبشهای آزادیخواهی خلق کورد حمله کرده و تلاش نموده‌اند تا آن‌ها را نابود کنند. این بار هم با همان شیوه می‌بینیم که روح هم‌پیمانی قدیمی علیه خلق کورد در قالب یک پیمان تازه زنده می‌شود. دولت اشغالگر ترکیه دارای پروژه‌ی نوعثمانی در منطقه است و در اولین گام به دنبال بازگشت به مرزهای میثاق ملی و سپس بازگشت به حکومت عصر خلافت عثمانی و تحاکم اسلامی می‌باشد. این پروژه با سر کار آمدن آ.ک.پ آغاز شده و ابتدا با غصب حکومت در ترکیه انجام شد و اکنون نیز در سطح کل خاورمیانه گستره شده است.

نبود هیچگونه پروژه‌ی چاره‌یابی از طرف نیروهای هژمونگرای جهانی اختلافات بین آن‌ها در مورد طراحی جدید منطقه این فرصت را به کشورهای اشغالگر کوردستان مانند ترکیه داده است که همراه با پروژه‌های آنها نقشه‌ها و برنامه‌های اقتدارطلبانه خود را اجرا کند و بدون هیچ مانعی به ویرانی‌گریهایش ادامه دهد.

ترکیه در شرایط کنونی مانند مجری سیاست‌های ناتو در منطقه است. از هر لحاظ توسط این نیروها پشتیبانی می‌شود و امکانات و شرایط را برایش فراهم می‌کنند به شرط آنکه مانع زیاده‌خواهی‌های روسیه و پیمان شانگهای شود. این حقیقت را نباید فراموش کنیم که با وضعیت ضعیف اقتصادی ترکیه، این کشور بدون همکاری و کمکهای غرب قادر به اجرای این نقشه نیست. همان طور که می‌دانیم قبل از آغاز این حمله، ترافیکی دیپلماسی در منطقه وجود داشت. هم بیانیه ی وزارت خارجه‌ی ترکیه در مورد وجود نیروهای پ.ک.ک در خاک ایران و هم دیدار تهران و آنکارا در سطح وزرای خارجه انجام شد. همزمان و پیش از این دیدار، سفر هاکان فیدان رئیس سازمان استخباراتی میت به بغداد و دیدار با کاظمی بدون شک تصادفی نیست. به موازات تمام این اقدامات، کمپین جنگ ویژه علیه جنبش آپویی که مدتی طولانی است آغاز شده را باید به موارد فوق افزود. همه‌ی اینها نشان دهنده‌ی آن هستند که توطئه‌ای بسیار گسترده در سطح جهانی علیه جنبش آپویی در جریان است. شرکت ایران هم در این توطئه مشخص است. هم به طور مستقیم با توپ‌باران و همکاری اطلاعاتی و هم از لحاظ گشایش دروازه های داد و ستد اقتصادی و تجاری. البته شرایط تحریمهای اقتصادی بر ایران و تلاش برای یافتن فرصتی برای دور زدن تحریمها، زمینه‌ساز همکاری ایران در توطئه‌ی پاکسازی خلق کورد است.

اگر چه این توطئه در مرحله‌ی اول علیه پ.ک.ک طرحریزی شده است، زیرا پ.ک.ک در چند سال گذشته هم با مبارزات دمکراتیک در سطح ترکیه و هم با انجام جنگ گریلایی در سده‌ی بیست و یکم، موانع جدی در مقابل اشغالگری آ.ک.پ ایجاد کرده است و هم زمان نقاب از چهره‌ی ترکیه برداشت. همچنین در سطح خاورمیانه هم با ایجاد قلب کنفدرالیسم دمکراتیک و هم زیستی خلق‌ها و خط سوم را برجسته کرد. همین امر سبب ایجاد کینه و خشم کشورهای غربی و شرکت آنها در توطئه‌ی از بین بردن جنبش خلق کورد شد. البته از دیدگاه آنها هیچ نیرویی حق ندارد در خارج از نقشه و پروژه‌ی آنها حرکت کند. هرگز نباید فراموش کرد که مراحل پایانی این توطئه محدود به جنبش آپویی نخواهد بود و دامن همه‌ی نیروهای کورد و خلق کورد را خواهد گرفت. به همین دلیل شرکت برخی از طیفهای مزدور کورد و نیروهای کوردستاتی در این توطئه، کندن قبرشان به دست خودشان است. یعنی از بین بردن و پاکسازی حزب کارگران کوردستان و جنبش آپویی از بین بردن خط مقاومت و ایستادگی و در کل ذوب خلق کورد است. برای کشورهای غربی هم زدن دو هدف با یک تیر است. هم انجام پروژه‌هایشان به دست ترکیه و هم از بین بردن خط مقاومت در منطقه که به امید و مدرسه‌ای برای خلق‌های سرکوب شده و فرودست جهان تبدیل شده است. باید یادآور شد که گریلا برگ زرینی از مقاومت ثبت کرده است. ده‌ها بار حملات مشابه را با شکست مواجه کرده است و به عامل اطمینان‌بخش و پشتیبان خلقمان و در معنای واقعی نیروی مدافع خلق کورد تبدیل شده است. در چنین شرایطی بدون شک نیروی گریلا یک بار دیگر با پشتیبانی خلق، ارتش ترکیه و نیروهای توطئه کننده را به زانو در خواهد آورد.

حزب حیات آزاد کوردستان که خود به طور مداوم هدف حملات دولت‌ ترکیه بوده است، در آخرین مورد هم شهادت رفقایمان در آسوس ثابت کنندهی این واقعیت است؛ به دقت شرایط را تحت نظر دارد و علاوه بر محکوم کردن این حمله‌ی وحشیانه علیه خلقمان و به ویژه خلق ایزدی که می‌توان آنرا به عنوان فرمانی تازه دانست، خود را برای هر رخدادی حاضر می‌کند. از همه‌ی توان و نیروی خود برای پاسخ دادن به این حملات در زمینه‌ی سازماندهی و سیاسی استفاده می‌کند. هم‌زمان از همه‌ی احزاب و سازمان‌های کوردستانی می‌خواهد که سکوت نکنند و در مقابل این حملات واکنش عملی نشان دهند. همچنین از همه‌ی فعالان حقوق بشری و صلح طلب می‌خواهد که برای متوقف کردن آتش این جنگ تلاش کنند. پژاک از طیفها و نیروهایی که در این توطئه‌ی قبیح شرکت دارند می‌خواهد، اعمال خود را بازنگری کنند و به جبهه‌ی خلق بپیوندند.

در این مرحله بیشتر از همه‌ی طیفها، خلقمان در هر چهار بخش کوردستان باید مانند همیشه موضع گیری ملی خود را نشان داده و خیابانها را به میدان اعتراضات خود تبدیل کنند.

در پایان یک بار دیگر حملات فاشیستی دولت ترکیه و عاملان این توطئه و شرکت کنندگان جهانی و منطقه‌ای و کوردستانی را شرمسار و محکوم می‌کنیم."