کنگره ملی کوردستان: رژیم جنایت‌پیشه ایران باز هم جنایت آفرید

ک.ن.ک: ...زندان‌های ایران از جوانان کورد آکنده شده و طبق گزارش کمیسر حقوق بشر سازمان ملل بیش از نیمی از زندانیان ایران کورد هستند. سیاست شکنجه، ترور و تهدید در بالاترین سطوح پیرو و ارزش‌های انسانی و اخلاقی را زیر پا می‌نهد...

هیئت رهبری کنگره ملی کوردستان در بیانیه‌ای اعدام هدایت عبدالله‌پور از سوی رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی را بشدت محکوم کرده و بر تداوم راه شهیدان کوردستان تأکید کرده است.

متن بیانیه ک.ن.ک به شرح زیر است:

"رژیم فاسد ایران بە سیاست ضد انسانی خود علیە ملت کورد  ادامە می‌دهد. رژیم مذهبی ایران علیرغم غرق شدن در بحران‌های داخلی و خارجی، تداوم بی‌دادی و بی‌عدالتی، علیرغم اینکە کوردستان را بە پادگانی نظامی بدل نمودە و از هر جهت مردم را تحت فشار قرار دادە، در منطقە نیز با دیگر اشغالگران کوردستان بویژە ترکیە علیە ملت ما توطئە و بە دیگر بخش‌های کوردستان تهاجم نظامی می‌نماید. زندان‌ها در ایران از جوانان کورد آکنده شدە و طبق گزارش کمیسر حقوق بشر سازمان ملل بیش از نیمی از زندانیان ایران کورد هستند. سیاست شکنجە، ترور و تهدید در بالاترین سطوح پیرو و ارزش‌های انسانی و اخلاقی را زیر پا می‌نهد. بطور روزانە و بە بهانەهای واهی جوانان کورد را اعدام و در اخرین مورد یک اسیر جنگی بنام هدایت عبداللە پور را اعدام کردە است.

زندەیاد هدایت عبداللە‌پور بعد از بە اسارت درامدن، شکنجە و در طول اسارت در مکان نامعلوم نگهداری شدە بود. در محاکمە صوری بە اعدام محکوم و سرانجام اجرا گردید. رژیم خون‌اشام ایران انچنان معیارهای انسانی را بە سخرە گرفتە کە در چند سال اسارت و حتی زمان اعدام امکان ملاقات بە خانوادەاش را ندادەاند.

همانگونە کە اشارە گردید هدایت اسیر جنگی بود و در یکی از جنگ‌های نزدیک شنو بە اسارت درامدە بود. بر اساس موازین جهانی حقوق بشر اسرای جنگی نباید اعدام شوند. اما عملکرد رژیم ایران با هیچیک از موازین حقوق بشر سنخیتی ندارد و برای پروتکل‌های جهانی حقوق بشر هیچ وقعی نمی‌نهد.

رژیم واپسگرای ایران اگر نگاهی بە منطقە و سرنوشت دیکتاتورها بیاندازد متوجە خواهد شد دیر یا زود بە سرنوشت انان گرفتار خواهد شد. بدیهی است رژیمهایی کە بر اساس سرکوب و کشتار بنا و بە حیات خود ادامە می‌دهند با خشم  فروخفتە مردم روبرو خواهند شد و آنچە مبرهن است کارنامە سیاە حاکمان ایران این واقعیت را نشان می‌دهد کە  سرنوشت حقیرانەتری از دیگر دیکتاتورها در انتظارشان خواهد بود.

کنگرە ملی کوردستان ضمن محکومیت شدید اعدام هدایت عبداللە‌پور با خانوادە، رفقای همرزمش و تمامی مردم کوردستان اظهار همدردی می‌نماید. هم‌زمان با گرامیداشت یاد وی به تمام شهدای راە ازادی کوردستان ادای احترام می‌کنیم و مقابل انان سر تعظیم خم نموده و اطمینان می‌دهیم راە شهدا تا تحقق  ازادی ادامە دارد."