تصمیمات جدید مربوط به شنگال در بغداد

در نوزدهمین جلسه شورای وزیران عراق تصمیماتی در خصوص عراق اتخاذ شد. یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، بازسازی شنگال بود.

در نوزدهمین نشست شورای وزیران عراق که به ریاست محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق برگزار شد، بازسازی شنگال از جمله تعدادی از مسائل مورد ارزیابی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

هیات وزیران توصیه‌های مصوبه شماره ۲۰۲۴ کمیته مربوط به پروژه پالایشگاه کرکوک را تصویب و تصمیم به اجرای توصیه‌های دفتر حقوقی دبیرخانه کل شورای وزیران گرفت.

به ویژه به منظور نظارت بر وضعیت منطقه شنگال و بازسازی مناطق آزاد شده، هیات وزیران اصلاحیه ماده ۶ مصوبه هیات وزیران را با شماره ۲۴۰۴۳ مصوب ۲۰۲۴ به تصویب رساند.

بر این اساس موارد زیر تغییر کرده است:

۱- تقسیم دو زمینی که در ماده ۶ مصوبه هیات وزیران به شماره ۲۴۰۴۳ قید شده بود توسط وزارت بازسازی، شهرک‌سازی، شهرداری و امور عمومی لغو و اموال آنها به شهرداری شنگال مسترد شود.

۲-اطلاعات دقیق و تراز تعداد خانواده‌های آواره شنگال به ویژه خانواده‌های ساکن در کمپ‌ها به وزارت مهاجرت و مهاجرین ارائه شود. علاوه بر این، این اطلاعات و تعادل در ساخت املاک اجتماعی، مقدمات ساخت و ساز و تعداد واحدهای مسکونی ارزان قیمتی که باید به آنها ارائه شود، استفاده خواهد شد.