تصویر

در تورنتو کنشی علیه انزوا و غصب اراده مردم برگزار شد

در شهر تورنتو کانادا، کنشی علیه انزوای شدید در امرالی و غصب و تصرف شهرداری جولمرگ برگزار شد.

جامعه کورد در تورنتوی کانادا راهپیمایی برگزار کرد. این کنش روز یکشنبه ۹ ژوئن در خیابان یونگ بلور آغاز شد و تا میدان دونداس ادامه یافت. این کنش برای تضمین وضعیت و واقعیت کوردها و کوردستان، برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حمایت از زندانیان سیاسی در ترکیه برگزار شد. شرکت کنندگان در راهپیمایی برای حمایت از زندانیان در اعتصاب غذا، علیه پرونده کوبانی و مصادره شهرداری‌ها تجمع کردند.

در این مراسم شعارهای «کوردستان آزاد»، «روژاوا، آزاد، آزاد»، «آزادی برای اوجالان»، «آزادی برای کوردستان» و «ترکیه کشتار کوردها را متوقف کن، زنده باد مقاومت مردم کورد» سر داده شد.

راهپیمایی با شعار و موسیقی در فضایی پرشور ادامه یافت. در بیانیه مطبوعاتی که در میدان دونداس ارائه شد، حاضران خواستار پایان انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادی تمامی زندانیان سیاسی شدند. همچنین تاکید شد، باید تمامی سیاستمداران به ویژه صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ که به دلیل تصمیمات غیرقانونی پرونده توطئه کوبانی در زندان به سر می‌برند، آزاد شوند. همچنین خاطرنشان شد باید مصادره شهرداری جولمرگ فورا رفع شود و به خواست مردم احترام گذاشته شود. آنها در این بیانیه از سازمان‌های بین‌المللی خواستند در برابر این بی‌عدالتی‌ها سکوت نکنند.

این راهپیمایی با پیام همبستگی و مقاومت جامعه کورد و حامیان آنها در تورنتو به پایان رسید.