علی سوباشی عضو پ‌ی‌د در شهر دِریک به‌خاک سپرده شد

پیکر عضو حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) علی سوباشی در منطقه‌ی دِریک طی مراسم باشکوهی به‌خاک سپرده شد.

عضو حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) علی سوباشی (ادریس‌ سرحد) در ۲۷ اکتبر در شهر حسکه در بیمارستانی که در آن تحت مداوا قرار داشت به شهادت رسید.

شهروندان منطقه‌ی دِریک واقع در کانتون قامشلو مراسمی را برای شهید علی برگزار کردند. در این مراسم مردم دِریک و روستاهای اطراف آن، اعضای سازمان‌ها‌، مجالس مدنی و نمایندگان عشیره‌ها، اعضای کنگره ستار و انجمن خانواده‌های شهدا در این مراسم شرکت کردند.

پس از آن‌که مردم منطقه پیکر شهید را از بیمارستان خلق در دِریک تحویل گرفتند، طی کاروانی گسترده به سوی آرامستان شهید خبات دِرک رفتند.

در آرامستان، عضو مجلس خانواده‌ی شهدای دِریک، سوعاد مصطفی، به خانواده‌ی شهید تسلیت گفت و به فداکاری شهدا و شخصیت‌های ملی اشاره کرد و گفت: «شهید در بین خلق، به اخلاق، میراث، ارزش و فداکاری‌ها شهرت دارند.»

همچنین عضو کنگره‌ی دمکراتیک اسلامی، محمد امین، سخنرانی کرد و از شهروندان خواست تا زمان پیروزی راه شهدا را ادامه دهند.

محمد عبدالرحیم‌ عضو پ‌ی‌د درباره‌ی‌ مبارزه‌ی شهید علی سوباشی گفت: «به خاطر آزادی خلق شهید علی به جنبش آزادی‌خواهی کوردستان پیوست و پس از حمله به روژآوا در مقاومت خلق شرکت کرد.» عبدالرحیم در پایان قول داد که آن‌ها برای دست‌یابی به اهداف شهدای آزادی و دمکراسی در راه شهدا گام برخواهند داشت.

در پایان شهادت‌نامه‌ی شهید قرائت و به خانواده‌اش تحویل داده شد.