"در حمله به دفتر ک‌ن‌ک در هولیر، اتحاد ملی هدف قرار گرفت!"

ک‌ن‌ک اعلام کرد؛ حمله به دفترشان در هولیر توسط دولت ترکیه و همکارانش علیه اتحاد ملی کوردها، با برنامه انجام شده است. نیز تاکید کرد که در مقابل تمام حملات ایستادگی می‌کنیم و خط اتحاد ملی را حفظ می‌کنیم.

شورای رهبری کنگره ملی کوردستان-ک‌ن‌ک درباره حمله مسلحانه به دفترشان در هولیر و نیز حمله سلیمانیه بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه ک‌ن‌ک با عنوان "در حمله به دفتر ک‌ن‌ک در هولیر، اتحاد ملی هدف قرار گرفت!" منتشر ساخته؛ به‌شرح زیر است:

روز ۱۸هم سپتامبر ۲۰۲۳ ساعت ۱۷:۰۰ یک حمله مسلحانه به دفتر کنگره ملی کوردستان-ک‌ن‌ک در شهر هولیر انجام گرفت و مسئول دفتر و یکی از اعضای ک‌ن‌ک؛ دنیز جودت بولبون به‌شهادت رسید. این حمله اتفاقی نیست. هدف قراردادن دفتر ک‌ن‌ک در چهارچوب تصمیم و برنامه استراتژیک گسترده‌ای است. هدف این حمله تنها دفتر و مبارز و عضوی از ک‌ن‌ک نیست. در این حمله اتحاد ملی خلق کوردستان، جوهر و مغز استراتژیک خلق کوردستان هدف قرار گرفته است. دشمنان با این حملاتشان این را نشان می‌دهند که تا چه حد از اتحاد و یکپارچگی ما وحشت دارند و از آن نگرانند. باید هر کوردی این حقیقت را بداند و مطابق آن گام بردارد.

ما مهاجمین را می‌شناسیم؛ این ادامه همان حملاتی است که به روژآوای کوردستان، شنگال، مخمور، زاپ، متینا، آواشین، سلیمانیه و کل باشور کوردستان انجام شده است. این حمله توسط دولت ترکیه و همکارانش طراحی و اجراء شده است.

دفتر ک‌ن‌ک در شهر هولیر است. شبانه‌روز تحت نظارات دستگاه‌های امنیتی و آسایش هولیر است. چندین دوربین مدار بسته در آن محل وجود دارد. اگر قاتلین را حفاظت نکنند، چگونه در روز روشن جسارت می‌کنند حمله کنند و دفتر ما را هدف گرفته و ترور بکنند؟! چطور سازمان میت ترکیه این‌گونه به‌آسانی در این شهر فعالیت می‌کند و افراد خودفروش را برای جاسوسی و قتل میهن‌دوستان کورد به‌کار می‌گیرند؟ چه کسی به آنان اجازه داده و برایشان آسان‌کاری می‌کند؟!

این عمل تروریستی سوالات زیادی را برمی‌انگیزد. جوابگوی این سوالات حکومت اقلیم کوردستان و دستگاه آسایش هولیر است. اگر یک روز بیشتر طول بکشد و مجرمین این جنایت دستگیر نشده و دست پشت پرده آن آشکار نشود، مسئول این امر حکومت اقلیم کوردستان و دستگاه آسایش هولیر است.

حملات دولت ترکیه ادامه دارد. کمی پس از یورش هولیر؛ به فرودگاه عربت در نزدیکی سلیمانیه حمله شد و نیروهای ضد ترور اتحادیه میهنی کوردستان هدف قرار گرفتند. در این حمله نیز ۳ پیشمرگ شهید شدند و ۳ پیشمرگ دیگر زخمی شدند. یک روز قبل از حملات نیز در شنگال ۳ فرمانده‌ی یگان‌های مدافع شنگال-ی‌ب‌ش شهید شدند. همزمان با آن در روژآوا؛ در منبج، قامیشلو، عامودا و تربیه‌سپی مبارزان و کارمندان آسایش هدف قرار گرفتند و تعدادی شهید و مجروح در پی داشت. این علیرغم آن که حمله به نیروهای گریلا با سلاح ممنوعه و شیمیایی هر روز ادامه دارد.

دولت ترکیه در کل با خلق کوردستان در یک جنگ سخت قرار دارد. این جنگ نیز نه تنها با یک جریان کوردستانی؛ بلکه علیه همه خلق کورد و میهن کوردستان است. این دولت نه تنها خودش؛ بلکه سایر دولت‌های اشغالگر را نیز علیه خلق کوردستان به تحرک و اقدام وامی‌دارد. باید همه خلق کورد و احزاب کوردستانی این را بدانند و بر مبنای این واقعیت برخورد کنند. همکاری دولت ترکیه و همکاری با اشغالگران خیانت و خط قرمز است. نباید هیچ کوردی و هیچ جریان کوردستانی این خط قرمز را رد کنند.

یورش به دفتر ک‌ن‌ک هدف‌گرفتن اتحاد ملی خلق کوردستان است. باید در مقابل این حمله و سایر حملات دیگر؛ خط ملی‌گرایی را تقویت کنیم و همه احزاب کوردستانی نیز متحد باشند. در این رابطه ابتدا به احزاب متشکل در کنگره ملی کوردستان و سپس به همه احزاب و جریانات کوردستانی فراخوان می‌دهیم که درمقابل این حملات ساکت نباشند و علیه تمام حملات اشغالگران متحد و هم‌صدا باشند.

ما به‌عنوان کنگره ملی کوردستان در باربر این قبیل حملات یک قدم عقب‌نشینی نمی‌کنیم. راه شهدایمان را ادامه می‌دهیم، علیه تمام حملاتشان ایستادگی می‌کنیم و خط اتحاد ملی را حفظ می‌کنیم. در شخصیت شهید دنیز، شهدای فرودگاه عربت، شهدای شنگال و روژآوا، همه شهدای کوردستان را با افتخار یاد می‌کنیم و در برابرشان سر تعظیم فرود می‌آوریم. به خانواده شهیدان و همه خلق کوردستان تسلیت می‌کوییم.

شورای رهبری کنگره ملی کوردستان

۱۹ - ۹ – ۲۰۲۳ / بروکسل