راهپیمایان آزادی در سرکانیه: راه ما راه آزادی است!

راهپیمایان بزرگ آزادی در سرکانیه با اشتیاق فراوان مورد استقبال قرار گرفتند. جیلان آک‌چا جوپولو نماینده پارلمانی دم پارتی آمدگفت: «راه ما راه آزادی است، راه وحدت. راه ما باز است.»

شاخه وان «راهپیمایی بزرگ آزادی» که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل دموکراتیک مشکل کردها به راه افتاده بود، صبح امروز از منطقه دِریک شهر مِردین به منطقه سرکانیه (جیلان‌پنار) روحا رفت. راهپیمایان آزادی در پارک اوچ فیدان با شور و شوق مورد استقبال قرار گرفتند.

در راهپیمایی که پس از استقبال برگزار شد، شعارهای «زنده باد مقاومت زندان‌ها»، «زنده باد مقاومت امرالی»، «درود، درود، هزار درود بر امرالی» و «زنده باد رهبر آپو» به کرات سر داده شد. در طول راهپیمایی، بنری با مضمون «رهبری آزاد، میهنی آزاد» باز شد. تصاویر رنگارنگی در طول راهپیمایی ظاهر شد که افراد زیادی از سنین ۷ تا ۷۰ سال در آن شرکت کردند. این راهپیمایی با استقبال گرم مردم اطراف مواجه شد. راهپیمایی تا ساختمان دم پارتی ادامه یافت.

جیلان آک‌چا جوپولو، نماینده پارلمانی دم پارتی آمد در اینجا گفت: «اگر این دولت در سال ۲۰۱۵ این تاریکی را می‌دید و آقای عبدالله اوجالان را از اِمرالی آزاد می‌کرد، ۹ سال این سرزمین‌ها با خون سیراب نمی‌شد. هم‌اکنون قرن دوم تاسیس جمهوری ترکیه است و ما می‌گویییم، 'اراده برای صلح اینجاست. در امرالی است. ما حاضر هستیم.' ما دوباره دولت را به میز مذاکره فرامی‌خوانیم. ما دولت را برای حل مسالمت‌آمیز مسئله کورد به گفتگو و بحث و برای پذیرفتن خواسته‌هایی که همانند شیر مادر صاف و برحق هستند، فرامی‌خوانیم. راه ما راه آزادی، راه وحدت است، راه ما باز است.»

اوغور قهرمان نامزد ریاست مشترک شهرداری سرکانیه دم پارتی گفت: «انزوا جنایت علیه بشریت است. طبق قانون مجازات، ملاقات زندانیان با خانواده و وکلای خود یک حق قانونی است. از این نظر، انزوا باید هرچه سریعتر پایان یابد. باید با امرالی مذاکره کرد. مبارزه ما در این زمینه ادامه خواهد داشت.»

رَهشان یازار، کاندیدای ریاست مشترک شهرداری گفت: «این مشکل روز به روز عمیق‌تر می‌شود. انزوایی که در امرالی آغاز شد به همه مناطق سرایت کرده است. کل جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این خلاف قوانین جهانی است. در ترکیه نیز خلاف قانون است. امیدواریم این به پایان برسد. نه به انزوا.»

پس از این بیانیه، حضار به رقص و پایکوبی پرداختند. ایستگاه بعدی راهپیمایان منطقه ویرانشار است.