بروسک مَیدانا مبارز نیروهای رهایی‌بخش عفرین به شهادت رسید

نیروهای رهایی‌بخش عفرین اعلام کردند که مبارز آنها بروسک مَیدانا (خالد شیخ دادا) در ۲۳ جولای در منطقه عفرین به شهادت رسیده است.

اعلام مشخصات شهدا

نیروهای رهایی‌بخش عفرین در بیانیه‌ای اعلام کردند که مبارز آنها بروسک میدانا (خالد شیخ دادا) در عفرین به شهادت رسیده است.

 بیانیه به شرح زیر است:

 «از رفیق بروسک میدانا که در ۲۳ جولای ۲۰۲۴ در منطقه عفرین به کاروان شهدا پیوست، با احترام یاد می‌کنیم.

رفیق ما بروسک میدانا در شهر مقاومت دوران، عفرین در خانواده‌ای میهن‌دوست که به وفاداری و پیوند با فرهنگ کوردی معروف است، چشمان به جهان گشود. رفیق ما از خانواده‌ای بود که به مشارکت در صفوف آزادی‌‌خواهی شهرت داشت و بر اساس این اصول مربوط به فرهنگ و سنت خود بزرگ شد. پس از شروع انقلاب آزادی روژاوا، اندیشه‌های رهبر آپو در روژاوا زنده شد، رفیق ما حقیقت رهبری و شهدا را بهتر درک کرد و به ویژه حملات به مردم ما را به چشم خود دید و به عنوان یک جوان کورد فکر می‌کرد که باید در فعالیت‌های انقلابی نیز جای بگیرد و بدین ترتیب به صفوف انقلاب پیوست.

رفیق بروسک در بسیاری از مراحل سخت و دشوار انقلاب در صفوف آزادی‌خواهی جای گرفت. او در آزادسازی شهبا و جنگ با داعش در سال ۲۰۱۶ و در جریان مقاومت دوران عفرین وظایف خود را با لیاقت انجام داد. رفیق بروسک نه تنها با جنگیدن به وظایف خود عمل کرد، بلکه در طول زندگی انقلابی خود رفاقتی درست و صمیمی با دوستان خود داشت. او با صفات صمیمیت و ایثارگری و طبیعی بودنش در زندگی توانست به دوستانش کمک کند و در میان آنها محبوب شود.

ما به رفیق بروسک که با زندگی و مبارزه خود برای ما میراثی به جا گذاشت، قول می‌دهیم که شایسته رفاقت او باشیم و سبک مبارزه او را اساس مبارزه برای آزادی خود قرار دهیم. فقط با پیروزی می‌توان میراث شهدا را زنده کرد. ما سخت و بی‌امان برای تحقق رویاها و اهداف آنها خواهیم جنگید. به همین دلیل به خانواده عزیز بروسک و همه مردم وطن‌دوست خود تسلیت می‌گوییم.»