تصویر

دِرک: شکست دادن انقلابی مبتنی بر مردم ممکن نیست

سوزدار دِرک، عضو فرماندهی کل ی‌پ‌ژ-ق‌س‌د با تاکید بر شکست‌ناپذیری یک انقلاب با استراتژی خلق‌گرا و سازماندهی قوی، گفت: «ما در دوره‌های آینده با انقلاب‌های قوی‌تر و بزرگتر از مردم و انقلاب خود محافظت خواهیم کرد.»

دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا

سوزدار دِرک با بیان اینکه با مبارزه و تلاش مردم، زنان و نیروهای انقلابی آنها به این روز رسیده‌اند و به اراده‌ای که بتوانند خود را مدیریت کنند دست یافته‌اند، گفت: «ممکن است در روندها یا سال‌های آینده دوباره مورد حمله قرار بگیریم. ما باید هر لحظه را ارزشمند بدانیم. ما باید از هفت تا هفتاد ساله از ارزش‌های انقلابی دفاع کنیم.»

سوزدار دِرک، عضو فرماندهی کل ی‌پ‌ژ-ق‌س‌د به مناسبت سالگرد انقلاب ۱۹ جولای روژاوا با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

سوزدار دِرک سخنان خود را با تبریک انقلاب ۱۹ جولای به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، شهدای انقلاب، همرزمان مبارز، مردم و همه مادران آغاز کرد و به اهمیت ماه جولای برای خودشان اشاره کرد. دِرک گفت: «این واقعیت که انقلاب روژاوا در این ماه اتفاق افتاد و ماه جولای ماه مقاومت بزرگ در تاریخ مبارزات آزادی است، آن را بسیار معنادارتر می‌کند. ما چهارمین کنفرانس ی‌پ‌ژ خود را در این ماه برگزار کردیم.»

«ما با تلاش و مبارزه مردم خود به این روز رسیده‌ایم»

سوزدار دِرک با بیان اینکه انقلاب ۱۹ جولای با تلاش و مقاومت زنان محقق شد، بیان کرد: «انقلابی که توسط زنان ساخته شده هرگز شکست نمی‌خورد. زن در جامعه مادر است، او در عین حال مجسم‌کننده همه ارزش‌های جامعه و ایجاد کننده جامعه است. از این نظر نمایندگی جامعه را تشکیل می‌دهد. انقلاب ۱۹ جولای در کوبانی با فریاد آزادی رفیق ژیندا آغاز شد. انقلاب به رهبری زنان معنای بسیار ارزشمندی دارد. در اینجا صیانت از موجودیت خود مطرح است. سالها زندگی در چنین انقلابی نیازمند تلاش، فداکاری و مقاومت است. یک روند انقلابی، مبارزه و جنگ بدون توقف حتی یک لحظه ادامه یافت. مردم ما نیز به بهترین نحو در این جریان انقلاب و مبارزه شرکت کردند. البته هنوز هم سختی‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد. هیچ انقلابی بدون هزینه و درد رخ نداده است. اگر به دنبال چیزی هستیم که راحت است، خودمان را گول می‌زنیم. حملات به انقلاب ادامه دارد و ایستادگی و عزم برای مبارزه با آن مانند روز اول ادامه دارد. ما به عنوان یک مردم و جامعه نمی‌توانیم بگوییم همه چیز خوب است. با این حال، ما به خوبی می‌دانیم که می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم. ما در سال‌های گذشته درد معمولی را تجربه نکردیم. ما با سازمان‌های تبهکاری مانند داعش و النصره جنگیدیم که به ارزش‌های تمام بشریت حمله کردند و می‌خواستند جوامع را نابود کنند. آنها می‌خواستند تمام جهان را به تاریکی محکوم کنند. مردم با دیدن پرچم‌هایشان فرار کردند. حتی نام آنها به تنهایی برای ایجاد ترس در مردم کافی بود. ما با چنین تاریکی و واقعیت وحشیانه مبارزه کردیم. به همین دلیل ما مردمی نیستیم که از مشکلات و واقعیت فرار کنیم. واقعی‌ترین خط، واقعی‌ترین مبارزه و بزرگترین مقاومت در خاورمیانه در این سرزمین‌ها شکل گرفت. ما مبارزات خلق‌های دیگر در خاورمیانه را دست کم نمی‌گیریم. بسیاری از خلق‌هایی که در حال حاضر در خاورمیانه زندگی می‌کنند هنوز به شدت رنج می‌برند و در معرض بی‌عدالتی و ظلم بزرگی قرار دارند. مبارزه هم می‌کنند. با این حال، این را نیز باید به خوبی دانست. شکست انقلابی که دارای یک استراتژی خلق‌گرا و سازمان‌دهی قوی است غیرممکن است. ما با تلاش و مبارزه مردم خود به این روز رسیده‌ایم. ما به اراده‌ای که بتوانیم خودمان را مدیریت کنیم، دست یافته‌ایم. ما باید از این محافظت کنیم.»

«هنوز هم حملات بزرگی علیه انقلاب وجود دارد»

سوزدار دِرک در ادامه گفت: «تنها راهبرد امروز نیروها علیه ما، انحلال این انقلاب است» و افزود: «آنها این انقلاب را دشمن خود می‌بینند. اما ما کسی را دشمن اعلام نکردیم، از ارزش‌های خود دفاع کردیم، از اراده و سرزمین خود دفاع کردیم. از این پس مبارزه ما به همین منوال ادامه خواهد داشت. اما ما در برابر هر حمله‌ای که علیه ما باشد ساکت نخواهیم ماند. تا اینجای کار به توان خودمان تکیه کرده‌ایم. این نشان می‌دهد که انقلاب ما تاکنون با موفقیت پیش رفته است. وقتی نمونه‌های موجود در دنیا را بررسی کردیم، دیدیم کسانی که به نیروی خود تکیه نکردند و نتوانستند قدرت حل را در درون خود ایجاد کنند، به خصوص در مثال افغانستان، ضرر کردند. از آنجایی که آن مدیریت مردمی، فرمانده نظامی و اراده مردمی نتوانست قدرت و اراده‌ای برای سازماندهی از خود نشان دهد، به صد سال پیش برگشت. برای اینکه ما با چنین پایانی مواجه نشویم و خلق‌ها و مردم ما بار دیگر با هجمه‌هایی علیه اراده، زبان، فرهنگ و ارزش‌هایش مواجه نشوند، باید از هر جهت از انقلاب صیانت کنیم. البته این امر با مبارزه، مقاومت و اعتماد به نیروی خود محقق می‌شود.

«ما باید با رشد بیشتر ارزش‌های انقلابی از آنها صیانت کنیم»

سوزدار دِرک، عضو فرماندهی کل ی‌پ‌ژ-ق‌س‌د با بیان اینکه از دوانزدهمین سال انقلاب ۱۹ جولای استقبال می‌کنند، تاکید کرد: «ما با شور و شوق، سربلندی و جشن به استقبال ماه جولای می‌رویم. به ویژه به عنوان یک نیروی نظامی، ما با افتخار از ماه جولای به عنوان نماد بزرگ مقاومت در حرکت به سوی آزادی و پیشروی به سوی پیروزی استقبال می‌کنیم. برای ما افتخار است که ارزش‌ها و دستاوردهای ایجاد شده را با مردم به اشتراک بگذاریم. بر این اساس، ما قول می‌دهیم که به عنوان یک نیروی نظامی از این ارزش‌ها محافظت کنیم. ممکن است در دوره‌ها یا سال‌های آینده دوباره مورد حمله قرار بگیریم. از این نظر، ما باید هر لحظه را ارزشمند بدانیم. اکنون باید خودمان را سازماندهی و آماده کنیم که انگار قرار است حمله‌ای صورت بگیرد. همه از هفت تا هفتاد ساله باید خود را برای صیانت از ارزش‌های انقلاب آماده کنند. ما باید انقلابمان را با این روحیه جشن بگیریم. اما اگر سازمان قوی نداشته باشیم، حملات علیه ما ممکن است روحیه ما را تضعیف کند. جنگ ویژه بزرگی علیه ما به راه افتاده است. از یک طرف خود اردوغان از جایی به جایی می‌چرخد، از طرف دیگر وزیر خارجه خود را به همه جا می‌فرستد و می‌خواهد با بسیاری از کشورها مذاکره کند. همه این تلاش‌ها برای انحلال انقلاب مردمی، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلابی است. ما اجازه این کار را نخواهیم داد. البته این را فقط برای مردم خودمان نمی‌گوییم. ما با هرگونه سیاستی که علیه همه جوامع و مردم انجام شود مخالفیم. ما طرف اشغال سرزمین هیچ کشوری نیستیم، مخالف آن هستیم. از این نظر، انجام مبارزه‌ای که لازم است، برای حفاظت از کل جهان، خلق‌های آن، خاورمیانه و سوریه خواهد بود. ما برای این اینجا هستیم. ما حاصل مبارزه و مقاومت همه خلق‌ها، زنان و نیروهای انقلابی آنها هستیم. ما از این موضوع آگاه هستیم و برای آن به شدت مبارزه خواهیم کرد. بر این اساس، انقلاب ۱۹ جولای را به همه مردم خود، مردم سوریه تبریک می‌گوییم. ما در دوره‌های آتی با انقلاب‌های قوی‌تر و بزرگ‌تر از مردم خود محافظت خواهیم کرد.»