خانه ایزدیان برای‌ آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پیام دادند

خانه ایزدیان و اتحاد ایزدیان سوریه برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پیام انجام کنش‌ دادند.

خانه ایزدیان

هیئتی از ابتکارعمل سوریه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از خانه ایزدیان در کانتون جزیره در روستای بَرزان شمال حسکه دیدار کردند.

هیئت ابتکارعمل از سخنگو، فرزنده منزور و اعضای این ابتکارعمل، نوحا عمر و فواد جولی تشکیل شده و از سوی ریاست مشترک خانه ایزدیان کانتون جزیره، اسماعیل دلیف و عضو اتحادیه، فواز عبو مورد استقبال قرار گرفتند.

در این دیدار سخنگوی ابتکارعمل سوریه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، فرزنده منظور از اهداف این کارزار بین‌المللی صحبت نمود.

ریاست مشترک خانه ایزدیان اسماعیل دلف نیز گفت‌: ‌‌«هرکاری که از دست ما بربیاید برای رهبر عبدالله اوجالان انجام می‌دهیم. رهبر عبدالله اوجالان اهمیت بسیار عظیمی به جامعه ایزدی داد. او تاریخ را بخوبی می‌شناسد و حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) نیز فراخون دفاع از آنان را داد. ما دیدیم که چگونه مبارزان پ‌ک‌ک برای دفاع از ایزدیان به شنگال آمدند و از آنان دفاع کردند.‌»

دلف اینچنین ادامه داد‌: ‌«باید در خارج از میهن و در کشورهای اروپایی، یک کمیپین را آغاز کنیم برای اینکه بتوانیم صدای خود را به نهاد‌های حکومتی و سازمان‌های حقوقی آنجا برسانیم، تا که اساسی‌ترین هدف خود یعنی آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان را بدست آوریم.‌»

دلف اشاره کرد که ایزدیان دیگر دارای قوانین حقوقی و در صلح هستند و گفت‌: ‌«هرکاری که از ما خواسته شود ما برای انجامش حاضریم. ما خلق خود در سراسر جهان را فرامی‌خوانیم که در کارزار بین‌المللی شرکت کنند.‌»

عضو اتحاد ایزدیان سوریه،‌ فواز عبو نیز گفت‌: ‌«رهبر عبدالله اوجالان مبارزان آزادی را فراخواند که مراقب خلق ایزدی باشند. به همین خاطر مداخله‌ای انجام داد و ایزدیان را از این ظلم و قتل‌عام تبهکاران داعش رهایی بخشید.‌»

عبو اینچنین ادامه داد‌: ‌«ما مدیون رهبر اوجالان هستیم. باید ما لایق آن باشیم. برای اینکه اندیشه‌های او نه تنها برای خلق کورد بلکه برای تمام خلق‌های آزادی‌خواه می‌باشد.‌»

عبو اعلام کرد که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هرچه را که لازم باشد انجام خواهیم داد و گفت‌: ‌«آزادی جامعه ایزدی به آزادی خلق کورد مرتبط است.‌»

در پایان این دیدار، ابتکارعمل کتب رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به خانه ایزدیان تقدیم نمود.

ابتکارعمل سوریه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در چارچوب کارزار بین‌المللی ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» مدتی است که با نیرو‌ها و سازمان‌های سیاسی، اجتماعی و دینی گردهمایی هایی را انجام می‌دهد. دیروز نیز با مجلس جامعه ارمنی در قامشلو دیدار کرده بود.