پیکر مبارز ق‌س‌د‌، بلال النِفو به خاک سپرده شد

پیکر مبارزه ق‌س‌د، بلال النفو که روز ۱۴ سپتامبر به شهادت رسید، در آرامگاه شهید دلیل ساروخان به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری شهدا

پیکر مبارز نیروهای سوریه دمکراتیک ‌(ق‌س‌د)، بلال النفو که بر اثر حمله سربازان حکومت سوریه به دیرالزور مجروح شده بود و دیروز ۱۴ سپتامبر بخاطر شدت جراحات به شهادت رسید، در آرامگاه شهید دلیل ساروخان شهر قامشلو به خاک سپرده شد. دوستان، رفقا، خانواده شهید، اعضای نهادهای جامعه مدنی، حزب اتحاد دمکراتیک ‌(پ‌ی‌د)، جنبش جامعه دمکراتیک ‌(TEV-DEM) و کنگره استار در این مراسم مشارکت کردند. رفقای شهید بلال النفو، پیکر وی را بردوش گرفته و با سردادن شعار ‌«شهدا نمی‌میرند» به سوی آرامگاه شهدا به راه افتادند.

در آرامگاه، یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا انجام شد. در این مراسم عضو مجلس خانواده‌های شهدای شهر قامشلو، فاطمه الجاسم به خانواده شهید تسلیت گفت و بیان کرد که شهید بلال النفو تا پایان عمر خود پایبند به قولی بود که به میهن‌اش داده بود و در سنگرهای جنگ از خاک خود دفاع می‌کرد. فاطمه الجاسم بیان کرد که باید با همبستگی و همکاری، همیشه از تلاش‌های فتنه‌گرانه در میان خلق‌های منطقه جلوگیری کرد.

از فرماندهان شورای نظامی قامشلو، نظیر صوفی نیز سخنرانی کرده و اشاره داشت که نیروهای نظامی برای دفاع از دستاوردهای خلق‌ها، به مبارزه خود ادامه می‌دهند و گفت‌: ‌«قهرمانان ما در حال مبارزه هستند. ما به مادران شهدا قول می‌دهیم که پیرو راه رفقای شهید باشیم.‌»

به‌عنوان خانواده این شهید، پسر عموی شهید بلال النفو، به مشارکت کنندگان در این مراسم درود فرستاد و بیان کرد که آنان همیشه پیرو راه شهدای خود خواهند بود.‌

سپس مشخصات شهید قرائت شده و به خانواده وی تقدیم شد. با برافراشتن تصاویر و مشخصات شهید، پیکر شهید بلال ‌النفو در آرامگاه شهید دلیل ساروخان به خاک سپرده شد.