ی‌پ‌گ: انقلاب ما نشان داده است که اراده‌ی مقاومت پیروز خواهد شد

ی‌پ‌گ با درود به انقلاب ۱۹ جولای گفت: «انقلاب ما ثابت کرده است که اراده مقاومت مردم در برابر همه حملات داخلی و خارجی می‌تواند پیروز شود. انقلاب ما امروز حوزه وسیعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

فرماندهی کل یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) به مناسبت دوازدهمین سالگرد انقلاب ۱۹ ژوئیه بیانیه کتبی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما به عنوان مردم، خانواده شهدایمان و تمام جهان، دوازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا را با شادی و سربلندی جشن می‌گیریم. امروز ۱۹ جولای تنها نشانه استقلال و مقاومت مردم ما نیست. بلکه آغاز دوران جدیدی در تاریخ کوردستان و کل خاورمیانه است.»

در این بیانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، آمده است: «مقاومت آنها در برابر داعش، دولت اشغالگر ترکیه و دیگر نیروهای مخالف نه تنها منجر به آزادی مردم سوریه و روژاوا کوردستان شد، بلکه تأثیر زیادی بر امنیت جهان گذاشت. قهرمانی آنها منجر به شکست نیروهای تاریکی شد که بشریت را تهدید می‌کنند.»

«ثابت شده است که هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر یک اراده مقاوم بایستد»

همچنین در این بیانیه به موارد زیر اشاره شده است:

«انقلاب روژاوا که در ۱۹ جولای ۲۰۱۲ آغاز شد، ثابت کرد که هیچ نیروی مسلحی نمی‌تواند در برابر یک اراده بسیار مقاوم بایستد. این انقلاب امید آزادی نه تنها برای مردم کورد، بلکه برای همه خلق‌ها در خاورمیانه شد. امروز انقلاب ما بر حوزه‌ای برابر و عادلانه در سوریه تأثیر می‌گذارد. از ایجاد یک جامعه عادلانه و برابر در سوریه گرفته تا تغییر الگوی سیاسی در خاورمیانه و توسعه مدل‌های دموکراسی در سراسر جهان، این جنبش منجر به ظهور یک مدل جدید مدیریتی شد که بر پایه اصول دموکراسی مستقیم، برابری جنسیتی و محیط‌زیست استوار است. در بحبوحه ورطگی منطقه‌ای، روژاوا به نمونه بارز همزیستی مسالمت‌آمیز خلق‌ها و فرهنگ‌های مختلف تبدیل شده است. یکی از مهمترین دستاوردهای این انقلاب ایجاد جامعه‌ای چند فرهنگی و چند زبانه است که در آن کوردها، عرب‌ها، آشوری‌ها، سریانی‌ها، ارمنی‌ها و همه گروه‌های دیگر در کنار هم زندگی می‌کنند. در عین حال، توسعه زنان در جامعه و سیاست، که یکی از پایه‌های انقلاب ما هستند، منبع الهام برای کل منطقه شده است. زنان روژاوا با موفقیت خود در میدان جنگ و ساختن جامعه، در رابطه با نقش زنان پارادایم‌های سنتی را تغییر داده و به رهبران تغییرات اجتماعی در خاورمیانه تبدیل شده‌اند.

در خاورمیانه که تنش‌ها و درگیری‌های قومی فراوان است، ما ثابت کرده‌ایم که همزیستی مسالمت‌آمیز نه تنها امکان‌پذیر است، بلکه می‌تواند مبنای یک جامعه قوی و توسعه‌یافته باشد. علاوه بر این، انقلاب ما ثابت کرده است که اراده مردم برای مقاومت در برابر همه حملات داخلی و خارجی می‌تواند پیروز شود. شکست تبهکارانی مانند النصره و داعش از سال ۲۰۱۲ بدین سو، شکست حملات دولت اشغالگر ترکیه از سال ۲۰۱۶ بدین سو گواه این امر است. اراده دسته‌جمعی اجزا و قدرت آنها در حفاظت از آن همه این حملات را شکست داد.

بگذارید امروز نشانه‌ای باشد که ما به مبارزه خود برای صلح، برابری و عدالت در منطقه و جهان خود ادامه می‌دهیم. ما از تمامی نیروهای صلح‌طلب و دموکراتیک جهان می‌خواهیم که به حمایت خود از این تجربه بی‌نظیر ادامه دهند. انقلاب روژاوا نه تنها متعلق به کوردها، بلکه متعلق به تمام بشریت است که به دنبال آزادی، برابری و عدالت هستند.

بدینوسیله بار دیگر یاد و خاطره همه شهدای جاویدان خود را که در راه سازندگی و دفاع از این انقلاب به شهادت رسیدند گرامی می‌داریم. قول می‌دهیم با هدف تحقق آرزوهایشان این راهپیمایی مبارک و مقدس را ادامه دهیم.»