دک‌پ/اتحاد یاد بایراکتار اوغلو و «همه جاودانه‌ها» را گرامی داشت

دک‌پ/اتحاد (DKP/Birlik) با گرامیداشت یاد اولاش بایراکتاراوغلو (مهمت کورناز)، گفت: «ما باید دوره‌ای از مبارزه را سازماندهی کنیم که راه را برای خودسازماندهی توده‌ها هموار کند.»

دک‌پ/اتحاد در هفتمین سالگرد شهادت وی، یاد یکی از فرماندهان انقلابی به نام اولاش بایراکتار اوغلو (مهمت کورناز) را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است: «ما در هفتمین سالگرد جاودانه شدن رفیق اولاش بایراکتاراوغلو (مهمت کورناز)، یکی از رهبران بنیانگذار جنبش ما هستیم که در خط مقدم مبارزه با جهادیسم داعش در رقه جنگید و به شهادت رسید. به عنوان کمونارهای انقلابی، امسال نیز مانند هر سال از ۹ تا ۱۶ می را به عنوان هفته‌ای که در آن در شخص رفیق اولاش بایراکتاراوغلو، یاد همه‌ی جاودان‌هایمان، یعنی «سوفی»، «تمر»، «راشیه»، «جمره»، «روبین»، «دوغان»، «ایدیل»، «زاهیده»، «جومَرت»، «جیهان»، «حسن علی»، «اولاش آدالی»، «بایرام علی»، «نورحق»، «محمد علی» و «جَرَن خورشید» را گرامی می‌داریم و نام آنها را در صفوف‌مان به عنوان شعار جنگ به پرچم‌مان مبدل می‌کنیم. هرکدام از مبارزان ما که با خون و عرق خود در جنبش ما سهیم بوده‌اند، همچنان مانند دیروز راه ما را روشن می‌کنند و به ما عزم و شجاعت می‌بخشند.»

دک‌پ/اتحاد افزود: «وقتی به روندی که در ۵ سال گذشته در ترکیه در جریان بوده است نگاه می‌کنیم، سخت نیست که ببینیم شرایط عینی تا حد امکان برای یک خیزش انقلابی مناسب است. علاوه بر این، این شرایط هر روزی که می‌گذرد بالغ‌تر می‌شود.»

در این بیانیه که تاکید شده است: «ما باید دوره‌ای از مبارزه را سازماندهی کنیم که راه را برای خودسازماندهی توده‌ها هموار کند. ما باید پلی از مبارزه واقعی-مشروع برای جنگ پیشتاز با پیشاهنگی یک رهبری انقلابی کمونیستی بسازیم.»

در این بیانیه به این موارد نیز پرداخته شده است:

«هر یک از رفقای ما برای یک هستی فضیلت‌مند، باید جاذبه بیگانه‌ساز و فاسدکننده انواع دارایی‌ها را رد کنند و تلاش بی‌پایان انجام دهند تا مانند جاودانه‌های ما انقلابی‌گری فداکارانه را در خود و جمع مسلط کنند. با وقوف بر اینکه انقلابی‌گری، خشونت پاسخی ستمدیدگان، مشروط به سلاح و مبارزه مسلحانه می‌باشد. باید خود را آماده کند تا بتواند قدرتمند بودن را در همه جا در حالی که در هیچ جا نیست، به دست آورد.»