درخواست مجدد وکلا و خانواده‌ها برای رفتن به امرالی

وکلا و خانواده‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سایر زندانیان عمر حایری کونار، حامیلی یلدیریم و ویسی آکتاش که در انزوای مطلق در امرالی به سر می‌برند، مراجعه جدیدی با درخواست ملاقات ارائه کردند.

مهمت اوجالان، برادر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، که ۳۷ ماه است هیچ اطلاعی از وضعیت وی دریافت نکرده است، و وصی وی، مظلوم دینچ، با مراجعه به دادستانی عمومی بورسا و ریاست زندان امرالی، درخواست ملاقات کردند.

به همین ترتیب، علی کونار، برادر عمر حایری کونار، پولات یلدیریم برادر حامیلی یلدیریم و ملیحه چتین خواهر ویسی آکتاش نیز برای درخواست ملاقات به دفتر دادستان عمومی بورسا و اداره زندان امرالی مراجعه کردند.

ارتباط رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به طور کامل با دنیای خارج قطع شده است. در حالی که به درخواست وکلا برای ملاقات پاسخی داده نمی‌شود، اما در برخی موارد، ماه‌ها بعد، توجیهی برای مجازات انضباطی موکلانش ارائه می‌شود.

بنابه گزارش وکلای دفتر حقوقی سده‌:

- از ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۱ ، مابین ماه می تا آگوست ۲۰۱۹، تنها ۵ بار دیدار با وکلا صورت گرفته که آخرین دیدار در ۷ آگوست ۲۰۱۹ بوده است.

- از سال ۲۰۱۴ تاکنون تنها ۵ بار دیدار با خانواده انجام شده است.

- در ۳ مارس ۲۰۲۰ ملاقات با برادرش انجام شد.

- از روز اول تاکنون فقط ۲ بار (۲۷ آوریل ۲۰۲۰ و ۲۵ مارس ۲۰۲۱) تماس تلفنی انجام گرفته است.

- تماس تلفنی ۲۵ مارس ۲۰۲۱ نیز در مدت زمان بسیار کوتاهی قطع شد و از آن روز تا به حال هیچ اطلاعی از وضعیت وی دریافت نشده است.